پنجمین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۱ بعدازظهر امروز (یکشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و مصوبات و طرح های مربوط به وزارت نفت تصمیم گیری و اصلاح شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اطلاعیه تصمیم‌گیری هیئت پذیرش در خصوص تداوم پذیرش سهام شرکت ایران خودرو و شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) با توجه به شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت منتشر شد.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: هشتاد و پنجی شدن بررسی طرح‌ها و لوایح مجوز قانون اساسی به مجلس است و قرار نیست درباره لایحه عفاف و حجاب در پستو تصمیم گیری شود.
هیات عالی واگذاری در خصوص اصلاح فهرست موارد مشمول واگذاری سال جاری و تعیین اصول و چارچوب کلی اهلیت در واگذاری‌ها تصمیم گیری می کند.
اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک آخرین وضعیت رشته های اعزامی به بازیهای آسیایی را بررسی و حمایت از تیم فوتبال امید را هم در دستور کار قرار دادند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بحث فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت بوده و کمیته‌ای که در این زمینه وجود دارد، دولت سهم عمده‌ای در آن ندارد.
در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص نحوه تأمین مالی پروژه‌های بزرگ، برخی طرح‌های مستقر در سواحل مکران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای تسریع در رفع موانع اجرایی گرفته شد.
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مساله حجاب از جنسی نیست که بخواهد به توده مردم واگذار شود و با اصلاح قوانین عمومی قابل حل است. همه‌پرسی یعنی اینکه مجلس بار خودش را روی دوش مردم بیندازد.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شورای ائتلاف بر این باور است که زنان باید در تصمیم گیری های سیاسی و اجتماعی دخالت داشته باشند.
جمعی از کارآفرینان برتر کشور در نشستی ۴ ساعته با رئیس جمهور به بحث و گفتگو درباره سیاست‌های اقتصادی دولت و تشریح مشکلات و نقطه‌نظرات خود در زمینه راهکارهای رفع موانع و رونق تولید پرداختند.
امینی رعایا گفت: خروجی نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی و نشست‌های تخصصی آن که با موضوع «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» برگزار شد، در قالب سند اقدامات راهبردی شامل ۱۲ اقدام ارائه شده است.
این نماینده مجلس گفت: آقای رئیس؛ شما دقیقا بفرمایید کجای این دایره قدرتمند و مطمئن قرار گرفته‌اید که به عنوان یک عضو از شورای هماهنگی اقتصادی وارد چنین تصمیم گیری می‌شوید. یا آقای مخبر از کدام پشتوانه نامرئی قدرت بهره می‌برد که صاحب چنین شکوه و عظمتی برای ثروت‌های ملی کشور می‌شود.
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال شایعات مطرح شده درباره نیمکت این تیم را رد و اعلام کرد در جلسه روز یکشنبه در خصوص تیم تصمیم گیری خواهد شد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون اسقاط خودرو یک لایحه است و متأسفانه تصمیم گیری ها در این زمینه سخت‌گیرانه بود.
رئیس نظام صنفی محصولات کشاورزی، تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای وضع عوارض بر صادرات محصولات کشاورزی را ناشی از برخوردار نبودن از یک تصمیم گیری واحد برای صادرات و واردت معرفی کرد و گفت: این اقدام کار درستی نیست که با کشاورز می کنیم.
رئیس نظام صنفی محصولات کشاورزی، تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای وضع عوارض بر صادرات محصولات کشاورزی را ناشی از برخوردار نبودن از یک تصمیم گیری واحد برای صادرات و واردت معرفی کرد و گفت: این اقدام کار درستی نیست که با کشاورز می کنیم.
رئیس جمهور روسیه خواستار هماهنگی و سرعت عمل بیشتر دستگاه های مرتبط با عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین شد.
وزیر ارتباطات گفت: آنچه که من درباره آن احساس وظیفه می کنم این است که پلتفرم های داخلی را تقویت کنیم تا ابزار کسب و کار مردم فراهم شود، فارغ از اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد.
راغفر در خصوص اصلاح توزیع یارانه‌های انرژی گفت: «این‌ها صرفاً بهانه و پوششی است بر ضعف‌ها و ناتوانی‌های نظام تصمیم‌گیری اقتصادی در کشور. ما به جای اینکه سعی کنیم نظام مالیاتی خودمان را اصلاح کنیم، مداوم دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای حل مشکلات درآمدی دولت هستیم.»
انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری می گوید: نشست‌هایی که می‌گذاریم برای این است که دل‌مان می‌خواهد با گفت‌وگو و با شنیدن نظرات مختلف بهترین راه‌حل را برای این مسائل پیدا کنیم. اما همه این موارد مربوط به تصمیم‌گیری ما نیست و بسته به ارگان‌های مختلفی است که هر کدام وظیفه خاصی را در قبال قانون دارند.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در دولت دوازدهم ضمن برشمردن ایرادات عدم تفکیک وزارت صمت، تاکید کرد که ادغام باعث شد در سالهای گذشته تصمیم گیری ها بر اساس سلایق و علاقه وزرا باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدیر مدرسه باید خودش تصمیم گیر باشد؛ لازم است قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد و برای هر موضوعی با منطقه تماس نگیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدیر مدرسه باید خودش تصمیم گیر باشد؛ لازم است قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد و برای هر موضوعی با منطقه تماس نگیرد.
شاخص کل بورس شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۴۰۹۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۰۹ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
دبیر کل حزب کارگزاران درباره رایزنی اصلاح طلبان با شورای نگهبان برای حل و فصل مساله رد صلاحیت ها گفت: شورای نگهبان کاره‌ای نیست و تصمیم در جای دیگری گرفته می شود. رایزنی با شورای نگهبان بی فایده است چرا که شورای نگهبان تصمیم گیری نمی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ