وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بحث فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت بوده و کمیته‌ای که در این زمینه وجود دارد، دولت سهم عمده‌ای در آن ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زارع پور بار دیگر در پاسخ به این سؤال که آیا بحث تغییر مدیریت برخی استارتاپ‌ها وجود ندارد، گفت: «این‌ها حرف‌هایی است که در رسانه‌ها زده می‌شود؛ خیلی جدی نگیرید.»
زارع پور رفع محدودیت‌های برای برخی از پلتفرم‌ها را مشروط به پذیرش قواعد جمهوری اسلامی دانست و گفت: درباره سایر محدودیت‌هایی که موجود است، بخشی از آن را می‌پذیریم، نمونه آن گوگل پلی است که در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در حال پیگیری هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم. طرح فیبر نوری که اکنون حدود ۳/۵ میلیون تحت پوشش قرار گرفتند اقدام مهم و راهبردی است که سرعت‌ها را در شهر‌هایی که ما سرویس واگذار کردیم تا هزار مگابیت بر ثانیه به اینترنت مردم سرعت داده است.
زارع پور وزیر ارتباطات گفت: طبق نظر و دستور رئیس‌جمهور اینترنت در زمان برگزار کنکور اینترنت قطع نخواهد شد.
صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد) معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برنامه هفتم توسعه، یکشنبه با حضور رئیس‌جمهور تقدیم مجلس خواهد شد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهورصبح امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برنامه هفتم توسعه، یکشنبه با حضور رئیس‌جمهور تقدیم مجلس خواهد شد.
زارع پور تنها یک عدد اعلام کرده که حتی اگر بر اساس ایرانیان خارج از کشور محاسبه شود، بر اساس این عدد اعلامی به معنای نیاز ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به ارتباطات خارجی است، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری که با توجه به میانگین بعد خانوار در کشور که حدود ۳.۲ نفر است، ۲۷ میلیون و ۸۴۰ هزار نفر را نیازمند ارتباطات خارجی می‌کند.
زارع پور گفت: شائبه‌ای مطرح شد که اتصال پیام رسان‌ها به یکدیگر به حریم خصوصی و رقابت در پیام رسان‌ها ضربه می‌زند. این کار جهت گیری کلی در فضای بازار دیجیتال جهانی است و باعث افزایش رقابت می‌شود. البته دنیا دارد به این سمت حرکت می‌کند.
زارع پور وزیر ارتباطات درخصوص جزئیات اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی گفت: در مرحله اولیه، امکان ارسال پیام یا هر نوع فایلی بین چهار پیام‌رسان در حالت به روز شده وجود دارد.
مشاور وزیر ارتباطات: پلتفرم‌های مسدودشده اگر دفاترشان در ایران تاسیس شود و تابع قوانین کشور مبتنی بر حفظ حقوق مردم باشند رفع فیلتر خواهند شد.
زارع پور اظهار کرد: مرجع تصمیم گیری درباره فیلتر و رفع فیلتر در شرایط عادی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور واقع شده و ۱۳ عضو دارد که در این ترکیب وزارت ارتباطات یک رای دارد و دولت هم شش عضو دارد؛ ما اعتقاد داریم که باید در برخی از محدودیت‌هایی که در سال‌های گذشته ایجاد شد، بازنگری‌هایی انجام شود و آقای رئیس جمهور هم در یکی از بند‌های حکمی که برای دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی صادر کردند، به بازنگری در سیاست و مصادیق فیلترینگ اشاره داشتند که طبیعتا باید با تعامل در این کارگروه انجام شود.
به اعتقاد زارع‌پور، نگرانی مردم از قطعی اینترنت به دلیل اخبار نادرست برخی سایت‌های غیرمستند است. او با تأکید بر اینکه برخی سایت‌های غیرمستند با اخبار نادرست مردم را نگران می‌کنند که قطعی داشتیم، گفت: «وظیفه ما تأمین ترافیک با کیفیت برای همه مردم است و آنچه که در توان داریم را انجام می‌دهیم.»
روزنامه آفتاب یزد نوشت، چگونه است که هربار رئیس جمهور عطف به دغدغه‌های مردمی سخنی در باب افزایش سرعت اینترنت مطرح می‌کند دقیقا یک روز بعد سرعت اینترنت در کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استارلینک نیز اگر قواعد سرزمینی ما را رعایت کند ما نیز استقبال می‌کنیم از آن مانند سایر اپراتور‌هایی که منظومه‌ای نیستند، اما فعال هستند.
زارع پور درباره رفع فیلتر بعضی از پلت‌فرم‌های خارجی به صورت کامل اظهار کرد: من قبلاً اعلام کرده ام که کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، متولی فیلترینگ است و و حدود ۱۳عضو دارد که دولت یکی از اعضای آن است. تلاشمان این است محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن را دارند، برداریم و ان‌شالله طی دو روز آینده خبر‌های خوشی در این زمینه خواهید شنید.
نماینده مجلس در توئیتی کنایه آمیز نوشت: برادرمون عیسی زارع پور، دقیقا، الان وزیر چیه؟! وزیر فیلترنت و قطع ارتباطات!!!؟
وزیر ارتباطات گفت: میزان پوشش روستاهای کشور تا دهه فجر امسال به ۹۵ درصد می رسد و تا سال آینده دیگر هیچ روستای بالای بیست خانواری بدون ارتباطِ باکیفیت در کشور نداریم.
وزیر ارتباطات در سخنانی تاکید کرد که وزارتخانه متبوعش برنامه‌ای برای فیلترینگ اینستاگرام ندارد.
«تصمیم‌گیری درباره رفع محدودیت‌های اینترنت با وزارت ارتباطات نیست.» این پاسخ عیسی زارع پور است به سئوالی درباره وضعیت اینترنت و زمان وصل پلتفرم‌های فیلتر شده و محدودیت‌های ایجاد شده برای شبکه‌های اجتماعی و پن‌های باند بین
عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: برداشته شدن محدودیت‌ها به عهده مرجعی است که فیلتر آن را به ما دستور داده است؛ جلسه‌ای در خصوص فیلترینگ دائمی اینستاگرام تشکیل نشده است.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با اشاره به شایعه فیلترینگ همیشگی اینستاگرام بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی در این مدت جلسه‌ای نداشته است که بخواهد درباره اینستاگرام نظری ارائه دهد. مرجع تصمیم گیری در این زمینه وزارت ارتباطات نیست.
زارع پور وزیر ارتباطات از ملاقات با رئیس قوه قضاییه برای حل مشکل مدیر دیوار خبر داد.
معاون سابق وزیر ارتباطات نوشت: یکی از اهداف انقلاب رسیدگی بیشتر به مستضعفان بود، نه سخن گفتن از جایگاه متمولین.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تایید اختلال در ارائه سرویس‌های اینستاگرام گفت: علت اختلال اینستاگرام در ایران قطع لینک اختصاصی وزارت ارتباطات بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ