در روزهایی که سیاوش یزدانی خود را برای حضور در ترکیب اصلی سپاهان آماده می کند، او به دنبال پیگیری مطالباتش از استقلال است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک وکیل کانادایی از هوش مصنوعی در بخش های مختلف یک پرونده حقوقی استفاده کرد.
مصطفی سلیمانی وکیل علیرضا بیرانوند به عنوان مدیر حقوقی و رئیس کمیته انضباطی باشگاه هوادار معرفی شد!
مدیر حقوقی و مسئولان انضباطی باشگاه هوادار منصوب و به طور رسمی معرفی شدند.
رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران از انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و مرکز وکلای قوه قضاییه و آغاز ارائه خدمات رایگان حقوقی به شهروندان در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه خبر داد.
وکیل حامی محیط زیست در مورد ویدیوی منتشر شده توسط نیوشا ضیغمی یکی از بازیگران سینمای ایران با یک گونه حیات وحش، تصریح کرد: وضعیت حقوقی تهیه فیلم و عکس از حیات وحش که مصداق نگهداری این گونه‌ها در منزل است، کاملا در قانون مشخص شده است.
یک وکیل با استفاده از چت بات جی پی تی خلاصه حقوقی درباره یک پرونده ارائه کرده که مشخص شده این ابزار، محتوایی بی پایه و اساس را در اختیار وی قرار داده است.
علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری نوشت: با قدری اغماض برنامه‌ای که از سوی آقای زارع‌پور اعلام شده، چیزی نیست جز یک «کاپیتولاسیون اینترنتی»؛ یعنی دادن امتیازات و حقوقی مضاعف به شهروند خارجی درحالی‌که شهروند ایرانی از همان امتیازات و حقوق به شکل عمومی محروم است.
معاون حقوقی باشگاه استقلال صبح امروز(شنبه) در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حضور یافت.
این وکیل دادگستری گفت: «با این روند مردم و به‌ویژه جامعه دانشگاهی از حضور اساتیدی که در صورت تضییع حقوق مردم زبان به نقد می‌گشایند، محروم می‌شود. این موضوع تاثیری نامطلوب بر نظام حقوقی و نظام سیاسی کشور خواهد گذاشت. از سوی دیگر قانون اساسی کشور به‌هیچ‌عنوان تضییع آزادی‌های مشروع مردم که اساتید دانشگاه هم یکی از افراد جامعه هستند را برنمی‌تابد.»
سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری، به صحبت‌های سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره تشکیل پرونده برای فرزندان بی‌حجاب مسئولان در خارج از کشور اشاره می‌کند و درباره شرح حقوقی چنین اقدامی می‌گوید: طبق قانون مجازات اسلامی، هر ایرانی در هرجای دنیا که مرتکب جرم شود، دادگاه‌های ایران ذیل ۵ قانون مجازات اسلامی، می‌توانند با او برخورد کنند و در قانون هم قید شده هر شخص ایرانی یا غیرایرانی خارج از قلمرو ایران مرتکب یکی از جرائم زیر یا جرائم معین در قوانین خاص شود، طبق قوانین جمهوری اسلامی محاکمه و مجازات می‌شود. بعد هم به یک‌سری از جرائم خاص اشاره کرده؛ ولی هر ایرانی در هرجای دنیا مرتکب عملی شود که در ایران جرم است، دادگاه‌های جمهوری اسلامی صلاحیت رسیدگی به این جرم را دارند.
در حالی که تغییر سن دارای ضوابط و مقررات خاص خود است، برخی اشخاص در قالب وکیل و یا موسسات حقوقی اعلام می‌کنند که به‌صورت تضمینی و با استفاده از روابط خاص خود این کار را انجام می‌دهند.
یک وکیل دادگستری گفت: مفهوم «کفالت سیاسی» در حقوق ایران شناخته شده نیست و از نظر حقوق داخلی هیچ گونه تعهد حقوقی متقابل و مشخصی برای کفیل سیاسی یا دستگاه قضایی کشور در خصوص متهمین یا محکومینی که کفالت سیاسی آنها توسط نمایندگان پارلمان های اروپایی پذیرفته شده ایجاد نمی کند و بیشتر دارای جنبه نمادین و سمبولیک است اما نمی توان به طور کلی آن را فاقد اثر در عرصه بین المللی و گاهاً نتایج دادرسی های کیفری دانست.
وی با بیان اینکه امیدواریم حکم اعدام هرچه زودتر نقض شود، خاطرنشان کرد: اتهامات مربوط به اجتماع و تبانی و موارد دیگر، بحث‌های حقوقی دیگری را می‌طلبد ولی به شدت نسبت به نقض حکم اعدام امیدوار شده‌ایم.
در نظام حقوقی عدالت‌محور قاضی برای صدور حکم دقیق از وجود وکیل استقبال می‌کند، چون او کار را برای صدور رایی مستدل و محکم، آسان می‌کند. به‌علاوه وکیل می‌تواند موکل خود را قانع کند که حکم عادلانه صادر شده است؛ کاری که قاضی نمی‌تواند انجام دهد.
نعمت احمدی، حقوقدان با اشاره به تفاوت میان "وکلای تسخیری" و "وکلای مورد وثوق قوه قضائیه"، می‌گوید: «یک اشتباه حقوقی مدتی است که وارد رسانه‌ها شده است و گاهی از "وکلای مورد وثوق قوه قضائیه" به عنوان "وکلای تسخیری" یاد می‌شود. در صورتی که هر یک تعریف مخصوص خود را دارند.»
عبدالصمد خرمشاهی، وکیل پایه‌یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز، در پاسخ به این پرسش که طبق برخی تصاویر و کلیپ‌های منتشر‌شده از روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل، مأمورانی در مترو حضور داشتند که به مسافران و معترضان تیراندازی می‌کردند، آیا حضور با سلاح و تیراندازی به شهروندان در چنین فضایی مثل مترو توجیه قانونی دارد؟ می‌گوید: پاسخ منفی است. یکی از ملزومات حفظ حقوق شهروندی، حقوق دفاعی متهم است و این حقوق در تمام دنیا به‌ویژه در کشور‌هایی که دادرسی نوین دارند، پذیرفته شده است. در قانون اساسی ما و در قانون آیین دادرسی کیفری نیز همین‌طور است.
دادستان کشور با بیان اینکه وکیل خانواده امینی حرف‌های بدون مدرک مطرح می‌کند، گفت: باید مسائل حقوقی را از جریان‌های آلوده به افکار سیاسی جدا کنیم و همه در برابر قانون تسلیم باشیم.
دادستان کل کشور با تأکید بر فعالیت بیشتر حقوقدانان بسیجی گفت: باید انسجام بیشتری داشته باشید و مسائل را از منظر حقوقی بشکافید، به طور مثال وکیل خانواده امینی حرف‌های بدون مدرک مطرح می‌کند و پیش از آنکه نظر پزشکی قانونی اعلام شود، می‌گوید نظر آن‌ها را قبول ندارد، این چه حقوقدانی است که پیش از اعلام نظر مرجع قانونی، آن را قبول ندارد و خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب شده است. به عبارتی از فردا هر کسی دچار حادثه‌ای شود، خواهان تشکیل چنین کمیته‌ای می‌شود.
گاهی به قوانین متروک و ناکارآمد انتقاد وجود دارد که برای برآورده شدن نیازهای جامعه باید رفع اشکال شوند؛ قوانینی که اخیرا به تصویب رسیدند دارای ایراداتی هستند لذا انتظار داریم قوانین با دید کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و دیدگاه کارشناسان حقوقی مورد اعتنا قرار گیرد.
بناست با توسعه و تکمیل قانون استفاده بعضی از نمایندگان حقوقی در مراجع قضائی و تسری آن به انبوه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌های عمومی و اقتصادی بخش دولتی و بخش خصوصی، به آن‌ها اجازه داده شود که به جای استفاده از وکیل دادگستری، از نماینده حقوقی در مراجع قضائی استفاده کنند.
امروز مطالبی همچون اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال، پیش بینی مهم از روند بورس فردا، قیمت دلار در این صرافی‌ها گران شد، آخرین سیگنال‌ها برای بورس فردا | دو خبر برای گروه خودرویی، نمادی که بعد دوسال با ۲۰ میلیون درصد رشد بازگشایی شد، افزایش سرمایه ۲۰۰۰ درصدی یک نماد، افزایش سرمایه ۱۹۰۰ درصدی نماد بورسی؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
یک وکیل دادگستری گفت: کسانی که در متروپل به وظایف خود عمل نکرده‌اند از نظر حقوقی و کیفری در قتل و پرداخت خسارات سهیم هستند و این موضوع قتل شبه عمد است.
یکی از وکلای مصطفی تاجزاده با اشاره به این واقعیت که تاج‌زاده هرگز معتقد به براندازی نبود و همواره به دنبال اصلاح نارسایی‌های کشور از طریق روش‌های مصلحانه بوده است، پیگیری حقوقی این پرونده را ذیل قانون جرم سیاسی تفسیر و تعریف می‌کند.
پس از آنکه هالیوود ریپوتر از صدور منع تعقیب برای مستندی سخن به میان آورد که اصغر فرهادی را برای فیلم «قهرمان» متهم سرقت ادبی کرده بود، این مستندساز نیز از صدور قرار مجرمیت از سوی بازپرس پرونده و ارجاعی این پرونده به دادگاه خبر داد؛ موضوعی که با واکنش وکیل فرهادی همراه شد و او در بیانیه اعلام کرد دو شکایت از فرهادی از جمله درخواست این مستندساز برای دریافت منافع مالی «قهرمان» منع تعقیب خورده و شکایت سرقت ادبی نیز با توجه به آنکه بازپرس شکایت را به هیات کارشناسی نفرستاده و مستقیماً تشخیص داده، در این مسیر قرار گرفته و باید دادگاه درباره آن تصمیم بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ