اژه‌ای درخصوص جزئیات عفو گسترده محکومان و متهمان حوادث اخیر، گفت: گزارشی که تا الان دادند، تعداد کسانی که مشمول عفو شدند، اعم از دستگیرشدگان اغتشاشات و غیر اغتشاشات، اعم از آن‌هایی که حکمشان تقلیل پیدا کرده و تخفیف گرفتند از مرز هشتاد هزار نفر گذشته است؛ یعنی تا الان بیش از هشتاد هزار مشمول این عفو واقعاً به نظر بنده پرخیر و برکت رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند. پیش‌بینی این است که با آن قسمتی که رضایت شاکی را می‌گیرند تا نود هزار نفر هم شامل عفو بشوند؛ حتی ممکن است به بالاتر از نود هزار هم برسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
۲ کارخانه متوقف در استان فارس که با رفع موانع و مشکلات قضایی، احیاء شده‌اند، همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به این استان، به چرخه تولید بازگشتند.
رئیس قوه قضائیه گفت: به دلیل اغتشاشات سال گذشته که دشمن آن را برنامه ریزی کرده بود، ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه بیش از ۴ درصد افزایش یافته بود.
رئیس قوه قضائیه گفت: همکارانم بیش از ۲۰ هزار پرونده اغتشاشات را مورد رسیدگی قرار دادند.
رئیس قوه قضائیه گفت: همکارانم بیش از ۲۰ هزار پرونده اغتشاشات را مورد رسیدگی قرار دادند.
رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی گفت: ۱۷۰ راهکار داریم که بیش از ۵۰ راهکار آن نیاز به تغییر قانون و همت مقننین دارد. هشت لایحه مهم ما پشت در‌های مجلس شورای اسلامی مانده است؛ با این حال، مجلس اولویت‌های دیگری دارد؛ همانند شفافیت آرای نمایندگان مجلس. این شفافیت تا چه میزان به کیفیت آرای نمایندگان اثرگذار است؟
رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی گفت: ۱۷۰ راهکار داریم که بیش از ۵۰ راهکار آن نیاز به تغییر قانون و همت مقننین دارد. ۸ لایحه مهم ما پشت درهای مجلس شورای اسلامی باقی مانده است،با این حال مجلس اولویت های دیگری دارد همانند شفافیت آرای نمایندگان مجلس. این شفافیت تا چه میزان به کیفیت آرای نمایندگان اثرگذار است؟
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۹۷ اقدام برخط در راستای ماده ۳۷ آئین دادرسی کیفری میان کلانتری‌ها و مراجع قضائی صورت گرفته است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در سال گذشته ۵۱۷ هزار و ۷۷۳ جلسه دادرسی به صورت الکترونیک برگزار شده است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر وارد پنجره واحد الکترونیک قوه قضاییه می‌شوند و بیش از ۱۰۰ هزار خدمت دریافت می‌کنند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در سال گذشته بیش از ۹۷۶ هزار نفر از این طریق احراز هویت خود را به صورت برخط انجام داده اند و شناسه قضائی دریافت کردند.
رئیس قوه قضائیه گفت: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل بیش از ۷۰ سال است که مشغول جنایت و ظلم است و از وظایف نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادیخواهان جهان است که به افشای جنایات این رژیم سفاک بپردازند.
اراک-رئیس قوه قضاییه گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان مرکزی تخصیص داده شد که این مبلغ ظرف حدود دو سال از اعتبارات استانی و قوه قضاییه تعلق می‌گیرد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به حوادث اخیر گفت: دشمنان و بدخواهان و افراد ضد ارزش تلاش زیادی کردند که کشور را به هم بریزند و بتوانند در کشور بیش از آنچه ملاحظه شد مشکلات ایجاد کنند، دشمن به این مقدار قانع نبود و قصد بهم ریختن و تجزیه کشور را داشت.
رئیس قوه قضاییه گفت: چند ماه قبل سازمان بازرسی گزارش داد، در یکی از وزارتخانه‌ها اقدامی در دست اجراست که اگر جلوی آن گرفته نشود، ممکن است بیش از ۹۰۰ میلیون یورو، بدون ضوابط و اخذ تضامین لازم در اختیار افرادی قرار گیرد.
رئیس قوه قضاییه گفت: چند ماه قبل سازمان بازرسی گزارش داد که در یکی از وزارتخانه‌ها اقدامی در دست اجراست که اگر جلوی آن گرفته نشود، ممکن است بیش از ۹۰۰ میلیون یورو، بدون ضوابط و اخذ تضامین لازم در اختیار افرادی قرار گیرد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به آزادی بیش از ۹۷۵ نفر از زنان زندانی به‌مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) گفت: در ۹ ماه گذشته با تلاش‌های صورت گرفته ۳۱۰ محکوم به قصاص رهایی پیدا کردند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به آزادی بیش از ۹۷۵ نفر از زنان زندانی به‌مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) گفت: در ۹ ماه گذشته با تلاش‌های صورت گرفته ۳۱۰ محکوم به قصاص رهایی پیدا کردند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: اطلاعات هر فردی که در مقام شاهد در دستگاه قضا شرکت می‌کند، در سامانه ثبت می‌‌شود. در این راستا ۸ هزار نفر مورد شناسایی قرار گرفتند که بیش از ۳ بار در سال شهادت داده‌اند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت انعقاد توافقنامه انتقال محکومان میان ایران و اندونزی، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ زندانی ایرانی در کشور اندونزی در حال گذراندن دوران حبس خود هستند.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه بیش از ۳۵۰ کانتینر کالای متروکه در بندر شهید رجایی شناسایی و امحاء آن‌ها آغاز شد.
همسر سید مصطفی تاجزاده در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشت: سلامت همسرم به دلیل بیش از یک‌ماه روزه داری در اعتراض به اقدامات غیرقانونی در مخاطره جدی قرار دارد.
جبهه اصلاحات طی نامه ای به اژه ای رئیس قوه قضائیه خواهان رعایت قانون و حقوق شهروندی مصطفی تاجزاده زندانی سیاسی شد که بیش از یک ماه است در زندان انفرادی نکهداری می شود و در اعتراض اقدام به روزه گرفتن کرده است.
وزارت مربوطه در سال گذشته اعلام کرد که با تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو، ظرف یک‌ سال، تولید خودرو افزایش و قیمت آن کاهش می‌یابد اما در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش تولید خودرو نسبت به سال قبل از آن بودیم؛ علی‌ایحال ضرورت دارد این موضوع با اهتمام ویژه دنبال شود چرا که بیش از ۶ ماه از وعده داده شده گذشته است.
کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در افتتاحیه نشست کمیته صیانت از حقوق مردم که با حضور دادستان کل کشور، معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و نمایندگان تام‌الاختیار بیش از ۸۰ دستگاه اجرایی و نهاد انقلابی برگزار شد، اهداف و برنامه های این کمیته را تشریح کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ