اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان ما در دو سال گذشته تحت تأثیر کرونا دچار فقر حرکتی شدند و سرعت حرکت به سمت مفاد سند تحول بنیادین کاهش قابل توجهی یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی آمار‌های سال‌های گذشته نشان می‌دهد که گرایش به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نزدیک به ۵۰ درصد و گرایش به شاخه نظری هم هر ساله ۵۰ درصد بوده است. در سال تحصیلی گذشته، گرایش دانش آموزان به زمینه‌های رشته فنی و حرفه‌ای رشد داشته است و گرایش به زمینه‌های شاخه کاردانش کمی افت داشته است.
هدف تضعیف روح و روان دانش‌آموزانی است که با هزار دلهره خودشان را به حوزه‌های امتحان نهایی می‌رسانند، هدف ریختن آبرو و اعتبار امتحانات نهایی است، این‌که بگویند هیچ‌چیز تحت کنترل نیست و سؤالات مثل آب خوردن از قرنطینه‌ها به بیرون درز می‌کند و باز هم مثل آب خوردن در فضای مجازی پخش می‌شود.
منابع فلسطینی با انتشار تصاویری گزارش دادند: دانش‌آموزان مدرسه‌ای در شرق بیت‌لحم، که رژیم صهیونیستی روز گذشته آن را تخریب کرد، با برپایی چادر کلاس‌های درسی خود را برگزار کرده‌اند.
ظهر روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، انتشار بوی نامطبوعی شبیه به گاز در چند مدرسه شاهین‌شهر موجب بدحال شدن تعدادی از دانش‌آموزان این مدارس شد، دانش‌آموزان این مدارس بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان گلدیس منتقل و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بر اساس بخشنامه صادره، فروش هرگونه جزوه و لوح فشرده به دانش‌آموزان تحت عنوان تکالیف نوروزی ممنوع است.
دانش‌آموزان سمپاد در قالب ویژه برنامه راهیان پیشرفت نورانی از توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کردند.
معصومه نجفی پازوکی درخصوص تکالیف نوروزی دانش‌آموزان، گفت: در این زمینه فروش هرگونه جزوه و لوح فشرده به عنوان تکالیف نوروزی ممنوع است. بر این اساس، بخشنامه کرده‌ایم که ارائه پیک‌های نوروزی به این صورت ممنوع هستند.
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی و بررسی پدیده مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان مدارس دخترانه گفت: کسانی که در این پرونده مباشرت یا معاونت داشته‌اند باید ذیل ماده 286 قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار گیرند.
امروز یکشنبه چهاردهم اسفندماه تعداد ۳۷ نفر از دانش آموزان تبریزی تا ساعت ده و نیم صبح، با علایم مسمومیت تحت نظر پزشکی قرار گرفتند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون چهل دانش‌آموز در کبودرآهنگ و ۱۵ دانش آموز در همدان جهت مداوا به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند. اکثر دانش‌آموزان به طور سرپایی مداوا و مرخص شده‌اند و تعدادی نیز تحت نظر هستند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: از مجموع اتفاقات امروز(سه شنبه) مدارس قم ۹ دانش آموز در بیمارستان تحت نظر هستند.
تاکنون ۳۵ دانش‌آموز به بیمارستان الغدیر پردیس منتقل شده‌اند و در حال حاضر کارشناسان اورژانس در مدرسه حضور داشته و اوضاع را تحت کنترل دارند.
دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: از مجموع حوادث مدارس قم در حال حاضر ۷ دانش آموز در بیمارستان تحت نظر هستند. ️
۱۱ دانش آموز از یکی از مدارس قم، با علائم تنفسی و سوزش گلو و حالت تهوع به بیمارستان منتقل شدند .
در‌حال‌حاضر دو هفته است که دانش‌آموزان استثنائی به مدرسه نمی‌روند و از هشت شرکت فعال در حوزه سرویس مدارس استثنائی، تنها یک شرکت متعلق به شهرداری به فعالیت خود ادامه داده و خدمات هفت شرکت دیگر کاملا تعطیل شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مسئله ایاب و ذهاب مسئله‌ای است که پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
دانش‌آموزانی که دو سال از دریافت حداقل‌های آموزش حضوری محروم بوده‌اند حالا و در مواجهه با تعطیلی‌های گاه و بیگاه با دلایل عجیب‌وغریب، بیش از قبل چالش‌های آموزشی را تجربه می‌کنند و اگر قرار بر همین منوال باشد باید فاتحه آموزش عمومی در کشور را بخوانیم.
اهواز- مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش کشور از اجرای «طرح بوم» برای حدود ۲ میلیون دانش‌آموز متوسطه اول در کشور خبر داد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این که آیا دانش آموزی به دلیل تحت تاثیر ناآرامی‌های اخیر قرار گرفتن، اخراج شده است؟ تاکید کرد: هیچ دانش آموزی در این راستا اخراج نشده است. اگر مشکلی برای یکی از این دانش آموزان پیش آید ما خود را موظف می‌دانیم برای آموزش او تلاش کنیم. دانش آموزی در این راستا اخراج نشده؛ اگر هم تحت تاثیر قرار گرفته و حرکتی انجام داده باید به او آگاهی بخشی کنیم. در این راستا تا کنون دانش آموز اخراجی نداشته‌ایم.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گفت: ۱۳۲ هزار و ۴۷۶ بسته نوشت‌افزار برای تأمین مایحتاج تحصیلی فرزندان تحت پوشش بهزیستی تهیه و توزیع شد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای اجرای طرح تغذیه رایگان دانش آموزان، توزیع تغذیه بین پنج میلیون دانش‌ آموز پیش‌بینی‌شد که با توجه به افزایش قیمت امسال سه میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار می گیرند.
در کنار ۴۰ نفر برتر کنکور، دانش آموزان مدارس دولتی عادی سهم اندکی از رتبه‌های زیر ۳ هزار دارند؛ ۸۵ درصد رتبه‌های زیر ۳ هزار در تصاحب مدارس غیردولتی، استعداد‌های درخشان، نمونه دولتی و شاهد است آن هم در شرایطی که این مدارس ۳۱.۸۷ درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهند.
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: مبالغ جمع‌آوری شده پس از اتمام پویش به تهیه و توزیع ملزومات مورد نیاز برای بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش تخصیص می‌یابد.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از تلاش این سازمان برای توسعه خدمات حمایتی از دانش‌آموزان نخبه خبر داد و گفت: هلال‌احمر در حال حاضر حدود ۶۰۰ دانش‌آموز را تحت پوشش دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ