حداقل ۵۷ هزار پناهجوی فلسطینی تحت تأثیر زلزله مرگبار ترکیه قرار گرفته اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویر منتشرشده از زلزله استان فارس نشان می‌دهد برخی ساختمان‌ها آسیب جزئی دیده‌اند.
آقامیری تصریح کرد: در جهت کاهش مخاطرات زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران، می‌بایست مطالعات و تحقیقات جامعی در ارتباط با شناخت اثرات زلزله در سطوح آکادمیک و مدیریت شهری و تشخیص مناطق با خطرپذیری بالا انجام شود که برنامه ریزی کاهش خسارات ناشی از زلزله در مناطق با خطر پذیری بالا می‌تواند با کاهش آسیب پذیری شهرها، خسارات و مخاطرات ناشی از وقوع زلزله را کاهش بخشد.
زمین‌لرزه‌های ناشی از این گسل سابقه ویران کردن منطقه ری در تهران را داشته است. گرچه این زلزله تلفات جانی و مالی در پی نداشته است، اما رشد شدت تکانه‌های زمین به سیاست‌گذاران و مردم هشدار می‌دهد که تهران هنوز در معرض آسیب جدی زلزله ۷ ریشتری است.
تبریز- فرماندار سراب گفت: زلزله دو روز پیش به ۱۶۵ واحد مسکونی در ۲۸ روستا از ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرده است و ۶۰ واحد نیز در شهر سراب تا ۳۰ درصد آسیب دیده اند.
وزیر کشور ترکیه از پرداخت خسارت جزئی، متوسط و سنگین به یک میلیون و ۳۷۷ هزار خانوار آسیب دیده از زلزله اخیر خبر داد و افزود: پرداخت خسارت به ۱۲۱ هزار خانوار دیگر نیز در دست اقدام است.
دو زمین لرزه قوی روز سه شنبه جنوب فیلیپین را لرزاند که دومین زمین لرزه به ساختمان ها آسیب رساند و صدها روستایی را مجبور به ترک خانه هایشان کرد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای بیش از ۶ هزار نفر از بازنشستگان آسیب دیده از زلزله خوی خبر داد.
پارلمان سوئیس پیشنهاد لغو تحریم‌های آسیب زننده به غیرنظامیان سوریه را رد کرد.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد در زلزله اخیر در مناطق جنوبی این کشور دست‌کم ۳۰ میلیون نفر دچار آسیب شده‌اند.
در ۱۰ استان آسیب دیده، ۴۱ هزار و ۷۹۱ ساختمان در اثر زلزله فرو ریخته است و یا باید فوراً تخریب شوند یا در شرایط غیرقابل سکونت هستند.
لیونل مسی آرژانتینی ستاره پاری‌سن‌ژرمن حمایت خود را از مردم آسیب دیده در زلزله سوریه و ترکیه نشان داد.
رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام تازه‌ترین آمار قربانیان زلزله اعلام کرد دولت وی در نظر دارد تا زیان آسیب دیدگان از زلزله اخیر را جبران کند.
منابع عمانی اعلام کردند که به دستور هیثم بن طارق سلطان عمان، این کشور امروز یک پل هوایی برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده از زلزله سوریه و ترکیه را ایجاد کرد.
آیت الله سیستانی در پیام تسلیتی درباره وقوع زلزله در ترکیه و سوریه اعلام کرد: امید است با همت مسئولین ذیربط و عموم مردم خیر، هر چه سریعتر نیاز‌های لازم برای آسیب دیدگان فراهم شود.
یکی از بازیکنان مالاتیا اسپور ترکیه، در لحظه وقوع زلزله، از بالکن منزل خود به پایین پریده و به دلیل آسیب دیدگی به بیمارستان منتقل شده است.
وی درباره تعداد چادر‌های برپا شده در مناطق زلزله زده خوی نیز گفت: بیش از ۴۴ هزار چادر را استفاده کردیم و هر خانواده تقریب یک چادر گرفته است. ما در واقع چهار برابر خانه‌های آسیب دیده اسکان اضطراری دادیم و چادر توزیع کردیم. چرا که پس لرزه‌ها باعث شد که این مردم آسیب پذیر باشند و بترسند از اینکه به خانه برود. حق هم داشتند و ما تکلیف داریم که این عزیزان را اسکان دهیم. اسم این فرآیند اسکان اضطراری است، مرحله بعد آن اسکان موقت است و بعد هم می‌شود اسکان دائم.
به منظور همدلی با هموطنان آسیب دیده در زلزله خوی، کمک های اهدایی بانک شهر شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم گرمایشی و ... به این منطقه ارسال شد.
به منظور همدلی با هموطنان آسیب دیده در زلزله خوی، کمک های اهدایی بانک شهر شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم گرمایشی و ... به این منطقه ارسال شد.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشت ساعت ۲۱:۴۴ روز شنبه گذشته خوی را لرزاند که بر اثر آن بیش از ۹ هزار واحد آسیب جزیی یا کلی دیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۱۲ تیم از کارشناسان فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با حضور در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان خوی به ادامه روند بازسازی واحد‌های مسکونی احداثی آسیب دیده از زلزله ۱۳ مهر در این شهرستان نظارت دارند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: زلزله شهرستان خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۸۰ درصدی به واحد‌های مسکونی در ۷۰ روستا شده است.
زلزله‌ای ۵/۴ ریشتری بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند. طبق اعلام استاندار آذربایجان غربی این زلزله فوتی نداشته، اما تاکنون هزار و ۱۲۷ نفر نفر مصدوم شده اند. همچنین زمین لرزه به ۵۰۰ خانه مسکونی آسیب ۲۰تا ۵۹ درصدی وارد کرده و ۵۰ منزل مسکونی به طور کامل تخریب شده است.
جعفر برزگر با بیان اینکه ۲۲ واحد مسکونی در زلزله شهرستان خوی بطور کامل تخریب شده است، گفت: ۹۰ واحد مسکونی نیز به دلیل تخریب بالای ۵۰ درصد نیاز به نوسازی دارد که در مجموع ۱۱۲ واحد مسکونی نوسازی خواهد شد.
زلزله ۵.۴ ریشتری بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی را لرزاند. این زمین لرزه فوتی نداشت، اما ۵۲۸ نفر مصدوم شدند. ۵۰۰ خانه آسیب دید و ۵۰ منزل مسکونی به طور کامل تخریب شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ