نوروز ۱۴۰۲ و در اولین فیفادی سال، ممکن است ایران مسافر پایتخت عراق شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد خواستار خلع سلاح گروه‌های تروریستی فعال در کردستان عراق شد.
رهبر جریان صدر عراق ضمن درخواست از ایران و عربستان برای موضع‌گیری، از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست برای حمایت از اسلام و قرآن، در عراق یا هر کشور دیگری نشست اضطراری برگزار کنند.
فلسطینی‌ها خواستار مبادله «الیزابت تسورکوف» با ۵۰۰۰ اسیر فلسطینی شدند.
آیت الله موسوی امام جمعه بغداد بیان داشت: آمریکایی‌ها حتی مانع رسیدن گاز برای تولید برق می‌شوند. عراق از کشور‌های بسیاری درخواست خرید گاز کرده است، اما تنها ایران این امر را پذیرفته، اما با این وجود آمریکا به بهانه تحریم مانع پرداخت هزینه گاز به جمهوری اسلامی ایران شد و هم اکنون ما به ایران شش میلیارد دلار بدهکار هستیم.
عراق از درخواست رسمی این کشور به دبیر خانه سازمان همکاری اسلامی برای میزبانی از نشست اضطراری این سازمان در بغداد خبر داد.
مهاجم امیدهای ایران از فدراسیون فوتبال درخواست کرد امکانات لازم را برای این تیم مهیا کند تا آنها با هدایت رضا عنایتی به المپیک راه پیدا کنند.
سی و چهارمین دور کنفرانس اتحادیه پارلمان هاری عربی با سخنرانی رئیس پارلمان عراق در بغداد آغاز شد.
سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که درخواست بازی دوستانه فروردین ماه از سوی ایران بوده است.
رییس فدراسیون فوتبال عراق از درخواست این کشور برای میزبانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ خبر داد.
سازمان حج و عمره عراق امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رئیس این سازمان از مقامات سعودی خواسته است که سهمیه بیشتری را برای حجاج عراقی در نظر بگیرد.
حجت الاسلام مصدق گفت: رئیس شورای عالی قضایی عراق با تاکید و قاطعیت اعلام کردند که اقدامات حقوقی و قضایی لازم در حق کسانی که در این جنایت دست داشته اند، در هر پست و مقامی باید اجرا شود. مصداق این امر، صدور دستوری برای دستگیری رئیس جمهور سابق آمریکا در دستگاه قضایی کشور عراق است.
یکی از نمایندگان چارچوب هماهنگی شیعی در پارلمان عراق گفت که ۱۷۰ نماینده خواستار برگزاری جلسه پارلمان در روز چهارشنبه برای انتخاب رئیس جمهور شدند.
رئیس ائتلاف نصر عراق، ضمن مخالفت با شرکت در ائتلاف جدید «اداره الدوله» از جریان صدر خواستار با درخواست ها برای شرکت در گفتگوی ملی این کشور شرکت کند.
سلامی عنوان کرد: از مقامات عراقی درخواست داریم در ایام اربعین، امکان ورود اتباع غیر ایرانی را برای زیارت فراهم کنند، زیرا در مرز شلمچه ازدحام به وجود آمده است. اگر همکاری طرف عراقی را در این زمینه داشته باشیم این مشکل ازدحام اتباع خارجی در مرز شلمچه نیز حل خواهد شد.
مشاور وزیر کشور عراق اظهار داشت: «برای ورود پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های موجود در شلمچه به عراق هماهنگی صورت گرفته است.»
مخبر تقویت پایانه های مرزی عراق، تأمین آب و برق و افزایش تعداد باجه های کنترل گذرنامه را با اهمیت دانست و ضمن اعلام آمادگی ایران برای هرگونه کمک در این زمینه، افزود: تأمین امکانات سرمایشی، آب شرب و کمک های درمانی در پایانه های مرزی از جمله مواردی است که باعث سفر راحت تر زائران می شود.
منابع عراقی ضمن اعلام افزایش تدابیر امنیتی در بغداد، از رد شدن درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور از سوی دادگاه عالی فدرال عراق خبر دادند.
منابع عراقی ضمن اعلام افزایش تدابیر امنیتی در بغداد، از رد شدن درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور از سوی دادگاه عالی فدرال عراق خبر دادند.
رهبر جریان صدر عراق ضمن خوشامدگویی به همه زائران اربعین، گفت که مردم این کشور باید در حفظ جان زائران بکوشند و از درگیری پرهیز کنند.
دقایقی قبل دادگاه فدرال عراق نشست بررسی درخواست انحلال پارلمان را آغاز کرد.
خبرنگار شبکه المیادین در بغداد با اشاره به ازسرگیری درگیری های شدید در منطقه سبز بغداد، از فلج شدن پایتخت عراق در اثر تداوم ناآرامی ها خبر داد.
شورای عالی قضایی عراق با درخواست مقتدی صدر برای انحلال پارلمان این کشور مخالفت کرد.
وزیر دفاع عراق در نشست مشترک با حضور فرماندهان و مقامات ارشد نظامی این کشور از آنها خواست درگیر فتنه نشوند و در حمایت از گروهی علیه گروه های دیگر موضع گیری نکنند.
بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر هادی العامری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما برگزاری انتخابات زودهنگام را که سید مقتدی الصدر درخواست آن را کرد، تأیید می‌کنیم. انتخابات پیشین با شبهه‌ها و اعتراضات بسیاری همراه بود».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ