گروهی از محققان دانشگاه آستین تگزاس یک لایه جدید زیر پوسته زمین کشف کرده اند که شامل صخره های مذاب داغ است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضا، مکان بسیار بزرگی است و حتی امثال اینشتین هم گاهی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. یکی از معروف‌ترین این محدودیت‌ها، مرکز سیاهچاله است که به نظر می‌رسد که در آن نظریه معروف اینشتین به طور کامل بی‌اثر می‌شود. حالا، یک بررسی تازه که از سوی دانشمندان دانشگاه سجونگ کره جنوبی انجام شده، نشان می‌دهد که محدودیت دیگری هم در دیدگاه نیوتن و اینشتین از گرانش را می‌توان در حرکات مداری ستاره دوگانه که فاصله زیادی دارند و به صورت گسترده از هم دور هستند، یافت.
یک کارشناس میراث فرهنگی در یادداشتی نوشت: اگر حضور امام رضا (ع) در مسجد ساوه صحت داشته باشد، رویداد غریبی بوده است!
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارش مردمی مبنی بر پیدا شدن لاشه پلنگی در میان انبوهی از زباله و نخاله ساختمانی به اطلاع یگان حفاظت محیط زیست استان رسید که بلافاصله تیمی از یگان حفاظت محیط زیست استان به محل اعزام شده و متاسفانه لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در میان زباله‌ها کشف شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی گفت: در بررسی‌های اولیه هیچ نشانه‌ای از اصابت گلوله و یا درگیری با سایر جانوران بر روی لاشه مشاهده نشده است تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
شاهرود- رئیس اداره محیط زیست شاهرود از دستگیری یک شکارچی متخلف در خوش ییلاق خبر داد و گفت: از این شکارچی دو لاشه گوسفند وحشی ماده کشف و ضبط شد.
باستان‌شناسان منتظر بررسی تاریخ‌های رادیوکربن چوب بقایای قایق هستند، ولی در حال حاضر حدس می‌زنند که ممکن است متعلق به قرن سوم یا چهارم پس از میلاد باشد. آن‌ها گمان می‌کنند که کشتی باستانی برای حمل چیز‌ها در امتداد رود‌های کوچک بین دانوب و شهر مرزی رومی ویمیناسیوم استفاده می‌شد. بقایای این قایق باستانی در اواخر ماه ژولای در معدن سطحی زغال سنگ درمنو در نزدیکی کوستولاک در حدود ۵۰ کیلومتری شرق بلگراد کشف شد.
حفاری در منطقه «آهق» سازند مراغه که در مجاورت روستایی به همین نام قرار دارد، چندی قبل برای اولین‌بار کلید خورد و اکنون دیرینه‌شناسان و پژوهشگران به یک لایه فسیلی حاوی زرافه، کرگدن و فسیل‌های چندین گونه دیگر در این سایت دست یافته‌اند.
وزن هر دست به‌طور میانگین ۴۰۰ گرم است. این وزن برای ما محسوس نیست، اما جالب این‌جاست که افرادی که دست‌های مصنوعی دارند وزن آن‌ها را بسیار بیشتر از دست‌های واقعی می‌دانند. با این که آن‌ها بسیار سبک‌تر از دست‌های واقعی هستند.
سمنان- مدیر کل محیط زیست استان سمنان از دستگیری شکارچیان متخلف در دو شهرستان آرادان و شاهرود خبر داد و گفت: در این راستا لاشه یک گراز و دو گوسفند وحشی کشف شده است.
کارشناسان محیط زیست دریایی هرمزگان لاشه یک لاک پشت پوزه عقابی غول پیکر را در ساحل غدیر بندرعباس کشف کردند.
شریعتمداری نوشت: در این زمینه پرسشی از تهیه‌کنندگان محترم لایحه در میان است که آیا تصور می‌کنند این جرایم نقدی می‌تواند مانع کشف حجاب باشد؟! آنهم از سوی کسانی که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند؟! و آیا تامین این مبالغ ناچیز و حتی صد‌ها و هزاران برابر آن برای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از یک جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام و نظام و مردم این مرز و بوم استفاده می‌کند، کمترین زحمتی دارد؟!
دانشمندان کشف کرده‌اند که یکی از مرگبارترین عنکبوت‌های جهان می‌تواند ترکیب زهر خود را بسته به خلق و خو و موقعیت خود تغییر دهد.
سبزی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، جرائم و محرومیت‌های در نظر گرفته‌‌ شده برای کشف حجاب، بدحجابی، برهنگی و... بازدارنده نیست و به عنوان مثال جریمه یک میلیون تومانی برای برهنگی به هیچ‌وجه بازدارندگی ندارد.
شریعتمداری درباره لایحه عفاف و حجاب در کیهان نوشت: به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد!
یک کپسول به درون دستگاه گوارش افراد سالم سفر می‌کند و داده‌هایی برای محققان فراهم می‌کند.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: کسانی در موضوع کشف حجاب، عناد می‌ورزند، اگر بنا باشد حاکمیت کار را در برابر آن‌ها رها کند، خسارت‌های بسیار زیادی را برای مردم و امنیت ملی در پی خواهد داشت و از این‌رو، این هزینه معقول که مقابله با بی‌حجابی است، باید حتماً صورت بگیرد.
سعیدی درباره این‌که رئیس قوه قضائیه در اظهارنظری تاکید کردند در مسئله حجاب بگیر و ببند جواب نمی‌دهد اما شاهد برخی از رفتارهای تند و اظهارنظرها از تریبون‌های عمومی هستیم، چقدر ضرورت دارد تصمیم‌گیران در مسئله حجاب این نگاه را داشته باشند، گفت: متاسفانه یکی از چالش‌ها و آسیب‌های کشور همین نگاه برخی از تندروها به موضوعات و مسائل کشور است.
شاهرود- رئیس حفاظت از محیط زیست شاهرود از دستگیری پنج شکارچی در این شهرستان خبر داد و گفت: دو اسلحه شکاری و ساچمه زنی و لاشه یک راس قوچ به همراه چند کبک در این عملیات کشف شد.
نیشابور- رئیس دامپزشکی نیشابور از کشف یک تن عسل تقلبی از ابتدای سال، تاکنون در این شهرستان خبر داد.
جینگ-دونگ (جکی) هان و همکارانش یک فرآیند مبتنی بر هوش مصنوعی به نام ساعت پیری صورت را توسعه داده اند که تصویری سه بعدی از چهره افراد می‌گیرد و سن بیولوژیکی آن‌ها را محاسبه می‌کند.
نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داد که سطح یخ یک لایه روان کننده منحصر به فرد دارد که خود ترمیم شونده است.
منابع محلی از کشف ۱۸ جسد مجهول الهویه در یک گور دسته جمعی در شهر سرت، زادگاه معمر قذافی که در حدفاصل دو شهر طرابلس و بنغازی در لیبی قرار دارد، خبر دادند.
نوجوان ۱۶ ساله‌ گفت: با جوانی آشنا شدم که خودروی سواری داشت و گاهی مرا نیز سوار خودرو می‌کرد تا با هم دوری بزنیم، ولی درباره ۲۶ بسته هروئین که از من کشف شده است هیچ اطلاعی ندارم! من آن‌ها را از لابه لای آجر‌های یک دیوار در بولوار توس پیدا کردم و بعد هم توسط ماموران پلیس دستگیر شدم.
این هواپیما که در روز ۳۰ ژوئن سال ۱۹۶۸ سقوط کرد سه سرنشین داشت. اجساد سرنشینان این هواپیما پس از حادثه کشف شده بود، اما تاکنون اثری از بقایای هواپیما پیدا نشده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ