نوجوان ۱۶ ساله‌ گفت: با جوانی آشنا شدم که خودروی سواری داشت و گاهی مرا نیز سوار خودرو می‌کرد تا با هم دوری بزنیم، ولی درباره ۲۶ بسته هروئین که از من کشف شده است هیچ اطلاعی ندارم! من آن‌ها را از لابه لای آجر‌های یک دیوار در بولوار توس پیدا کردم و بعد هم توسط ماموران پلیس دستگیر شدم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: امروز پولدارهای تهران کوکایین مصرف می‌کنند، اما مصرف کوکایین در کشور فراگیر نشده، چون بسیار گران است. میزان مصرف کوکایین را با میزان مصرف شیشه مقایسه کنید که امروز بسیار ارزان است و بازار مصرف را در دست گرفته و طبق گزارش‌هایی که دریافت کردیم، مصرف شیشه افزایش یافته است. قیمت عامل، تعیین‌کننده عرضه و تقاضاست.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص نحوه و میزان مجازات رانندگان خودرو‌های عمومی و خصوصی پس از مصرف مواد روانگردان، مخدر و مشروبات الکلی توضیح داد.
محمدی تاکید کرد: «در شرایط کنترل و نظارت مصرف الکل در جامعه حوزه پیشگیری را رها کرده و مقابله را مطرح کردیم و مقابله هم روشی موفق نبوده است. اینقدر که الکل و موادمخدر در دسترس همگان وجود دارد، نقل و نبات در دسترس نیست. در نظام ناکارآمد که جز هیجان و رقابت به دانش‌آموز منتقل نمی‌کند، نوجوان با هم‌سالان خود ارتباط می‌گیرد و، چون برمبنای احساس و در سن هویت و استقلال‌یابی نوجوان است برای کسب هویت مستقل تلاش می‌کند که خود را اثبات کند که به سمت الکل گرایش پیدا می‌کند.»
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تاکنون ۱۴۷۰ نوع مواد مخدر در جهان معرفی شده است و بر اساس گزارش‌های بین المللی مصرف مواد مخدر ۳۰ درصد افزایش داشته است.
پرستو ۳۴ ساله گفت: محسن تحت تأثیر مصرف مواد مخدر حالت طبیعی نداشت. او دست و پایم را با طناب بست و بشدت کتکم زد. در مدتی که مرا حبس کرده بود، اجازه نمی‌داد از خانه‌اش بیرون بروم. او ۳ شبانه‌روز مرا شکنجه کرد تا اینکه برای نجات جانم قمه‌ای را که زیر تختخوابش پنهان کرده بود، پیدا کردم و در یک لحظه از فرصت استفاده کردم .
مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران، از اعتیاد به عنوان چهارمین بحران در جهان نام برد.
«هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا در توافقی با دادستان‌های فدرال قبول کرده به اتهامات تخلفات مالیاتی و مالکیت اسلحه در زمان مصرف مواد مخدر اعتراف کند.
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش تجارت اینترنتی مواد مخدر خبر داد و گفت: در جهان حشیش در صدر مصرف معتادان قرار دارد.
این بنیاد در درخواست خود علیه شاهزاده هری اعلام کرد که «وی به طور علنی به ارتکاب تعدادی از جرایم مواد‌مخدر در ایالات متحده و خارج از کشور اعتراف کرده است» و این در حالی‌است که «قانون آمریکا معمولاً از ورود چنین افرادی به کشور جلوگیری می‌کند.»
یک نوجوان ۱۹ ساله در انگلیس که مواد مخدر مصرف کرده بود، در هنگام رانندگی با تراکتور غلات، خودروی روبرویی را زیر گرفت.
سامان متهم ردیف اول پرونده در اظهارات ضد و نقیضی مدعی شد: به خاطر خانه خیابان ایران زمین با مرد سالخورده، اختلاف پیدا کرده بودیم؛ قصد ما جنایت نبود فقط قرار شد تا او را با کلت کمری بترسانیم اما هنگامی که پزشک سرشناس و همسرش وارد خانه شد؛ پدر این پسر که به دلیل مصرف مواد مخدر در حالت طبیعی خود نبود با سلاح گرم به زن و مرد سالخورده شلیک کردند!
محققان برای اولین بار مدرک مستقیمی از استفادۀ مردمان باستانی اروپا از مواد مخدر توهم‌زا یافته‌اند.
به دلیل ناآگاهی از مشکل اعتیاد، بعضی افراد فکر می‌کنند عده‌ای از معتادان علی‌رغم مصرف ماده، دچار هیچ عارضه و مشکلی نمی‌شوند. این باور غلط در میان مصرف‌کنندگان مواد دیده می‌شود که می‌گویند سالهاست مواد مصرف می‌کنیم تا به حال نه معتاد شده‌ام و نه مشکلی پیش آمده است.
گلِ نیلوفرِ آبی‌رنگ نمادی از زندگی و نامیرایی در مصر باستان بود که از خواصِ مخدرِ آن برای ارتباط با دنیای معنوی استفاده می‌شد. این نوع مخدر می‌توانست روی ادراک، رفتار و وضعیتِ افراد اثر بگذارد. این مواد مخدر اغلب توسطِ فرقه‌های معنوی در سراسر جهان و در فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شوند. برای مثال ماده مخدری با نامِ ayahuasca توسطِ مردمانِ بومی آمازون، شمن‌ها و برخی کلیسا‌های برزیلی مصرف می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رصد هوشمند پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه‌ها گفت: حراست برای برخورد با شبکه‌های توزیع مواد مخدر است و مأمور برخورد با سیگار کشیدن دانشجو نیست.
مرد معتاد که مدعی بود اسلحه کلت را از فردی در چهارراه گاز مشهد خریده است، درباره انگیزه خود از گروگان گیری گفت: من معتاد به شیشه هستم و قبل از گروگان گیری هم مقدار زیادی مواد مخدر مصرف کردم. فقط می‌خواستم زندگی خودم را عوض کنم و با گروگان گیری راننده، با او از مرز‌های کشور خارج شوم!
وکیل خانواده نیکا شاکرمی درباره گزارشی که هفته‌های پیش از سی‌ان‌ان منتشر شد و ادعا شده بود در آخرین تصاویر و طبق اظهارات یک شاهد عینی، مأموران به دنبال نیکا شاکرمی بودند و شاهد عینی این صحنه را دیده و در آخر در همان مناطق این دختر بازداشت شده است، می‌گوید: درباره گزارش سی‌ان‌ان که ظاهرا بازنشر زیادی هم داشته، باید بگویم اینکه فیلمی که نشان می‌دهد دختری در پناه خودرویی ایستاده و به راننده می‌گوید تکان نخور و ادعا شده نیکاست، درواقع مربوط به نیکا نیست.
وکیل خانواده نیکا شاکرمی درباره گزارشی که هفته‌های پیش از سی‌ان‌ان منتشر شد و ادعا شده بود در آخرین تصاویر و طبق اظهارات یک شاهد عینی، مأموران به دنبال نیکا شاکرمی بودند و شاهد عینی این صحنه را دیده و در آخر در همان مناطق این دختر بازداشت شده است، می‌گوید: درباره گزارش سی‌ان‌ان که ظاهرا بازنشر زیادی هم داشته، باید بگویم اینکه فیلمی که نشان می‌دهد دختری در پناه خودرویی ایستاده و به راننده می‌گوید تکان نخور و ادعا شده نیکاست، درواقع مربوط به نیکا نیست.
موضوع کشته شدن علیرضا کریمی از سوی دادگستری کل استان مرکزی مورد بررسی و تحقیقات فنی و قضایی قرار گرفته است و در نتیجه تحقیقات به عمل آمده مشخص شده فوت این فرد با اغتشاشات و حوادث اخیر هیچ ارتباطی ندارد.
حسن عسکری فرماندار سنندج اظهار کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد علت فوت مصرف مواد مخدر و یا روانگردان‌ها بصورت اتفاقی و یا خودکشی بوده است.
جوان ۳۳ ساله گفت: با خودم عهد کردم که دیگر به دنبال موادمخدر نمی‌روم و دور خلاف را خط می‌کشم، اما بعد از آزادی باز هم شیطان به سراغم آمد و سه روز بعد از آزادی سر از پاتوق‌های مصرف موادمخدر درآوردم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال است این در حالی است که میانگین جهانی ۱۹ سال است. البته مواردی هست که کمتر از این سن هم مصرف مواد مخدر را شروع کرده باشند.
نخست وزیر فنلاند پس از آنکه حضورش در یک مهمانی جنجالی اتهاماتی را علیه وی مطرح کرده بود، آزمایش مصرف مواد مخدر انجام داد.
تحقیقات ابتدایی ماموران کلانتری حکایت از آن داشت، مرد میانسال برای تزریق مواد مخدر به سرویس بهداشتی پاساژ در طبقه دوم مراجعه که در آنجا بر اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر فوت کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ