"پخته خواری"، افزون بر انقلابی که در ساختار مغز انسان به پا کرد، با از بین بردن بسیاری از انگل‌ها و ریزجانداران ناشناخته بیماری زا، نخستین گام بهداشتی و پیشگیرانه انسان از همه گیری و گسترش بیماری‌ها هم به شمار می‌رود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ما در حال حاضر می‌دانیم که از پنجه‌های قورباغه مودار بیشتر برای دفاع شخصی استفاده می‌شود. با این حال، تئوری‌های دیگر نشان می‌دهد که قورباغه‌ها همچنین از آن‌ها برای گرفتن صخره‌ها و سطوح دیگر برای بالا رفتن و شنا کردن استفاده می‌کنند. این همچنین می‌تواند برای قورباغه‌های نر مفید باشد در حالی که آن‌ها از تخم‌های خود محافظت می‌کنند.
شکارچیان سگ خرسی که نوعی حیوان گوشتخوار بین خرس و سگ محسوب می‌شوند، در نوع و اندازه‌های مختلفی مانند گربه و گورکن وجود داشته‌اند و بخش گسترده‌ای از جانوران دوره میوسن اروپا (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) را تشکیل می‌دادند.
محققان دانشگاه لایبنیتز هانوفر در آلمان جزئیات جالبی درباره زندگی منحصر به فردترین گیاه گوشتخوار کشف کرده‌اند.
در فضای مجازی ویدئو‌هایی از موجودات گیاه‌خواری، چون گاو و اسب دست به دست می‌شود و به گفته دارن نیش، جانورشناس در میان برخی گیاه‌خواران رایج است و حتی دیده شده که یک گاو در یک ماه بیش از ۴۰ جوجه را خورده است.
در جدیدترین کشف باستان‌شناسان، فسیلی که نشان دهنده گونه‌ای جدید از نسل دایناسو‌رهای گوشت‌خوار که به بزرگی یک اتوبوس، در قسمت شرقی کشور اسپانیا یافت شده است.
من گیاهخوارم. ولی هرگز برای گیاهخواری تبلیغ نکرده ام و هیچگاه، هیچ گوشتخواری را شماتت نکرده ام. در نتیجه اگر قرار باشد روزی روزگاری یک حزب سبزگیاهخوارطور شکل بگیرد و تکه‌ای از قدرت را در دست گیرد، علی الاصول، حتی آبدارخانه حزب را به من نمی‌سپارند! القصه ... بگذارید یک خاطره کباب محور برایتان تعریف کنم که تناسب دقیق و مستقیمی دارد با موضوع نوشتار بنده.
گفته می شود که این موجود احتمالا نوعی پلیوسور بوده گروهی از خزندگان آبزی عظیم الجثه که دارای جمجمه های بزرگ، دندان های غول پیکر و نیروی گاز گرفتن قوی تر از تیرانوزاروس رکس دایناسور گوشتخوار بزرگ بودند.
دیرینه شناسان قبلا معتقد بودند که دایناسورهای گوشتخوار آرواره های بدون لب دارند، همانطور که در دو تصویر بالا دیده می شود. اکنون، شواهد جدید حاکی از آن است که این حیوانات مانند مارمولک‌های امروزی، لب داشتند.
دیرینه شناسان قبلا معتقد بودند که دایناسورهای گوشتخوار آرواره های بدون لب دارند، همانطور که در دو تصویر بالا دیده می شود. اکنون، شواهد جدید حاکی از آن است که این حیوانات مانند مارمولک‌های امروزی، لب داشتند.
ونوس حشره خوار یک گیاه گوشتخوار است که با جلب، شکار و هضم جانوران کوچک (اغلب حشرات و عنکبوتیان) تغذیه می‌کند.
تمساح‌ها با آرواره‌های قوی که دارند، شکارچیان راس هرم گوشتخواران هستند. در نبرد تمساح با شیر کوهی، جانور خزنده می‌تواند قسمت‌هایی از بدن شیر کوهی را به طور کامل ببلعد.
خدنگ (Mongoose) پستانداری گوشتخوار است که ۲۳ گونه از آن در جنوب اروپا، آفریقا و آسیا یافت می‌شود. گونه‌های مختلف این جانور بانمک با بدن کشیده، گوش‌های گرد کوچک و پا‌های کوتاه بین ۳۵۰ گرم تا ۵ کیلوگرم وزن دارند.
در این ویدئو تلاش یک حلزون را پس از به افتادن به دام یک گیاه گوشخوار مشاهده می کنید که با چه تاکتیکی میگریزد./عصر ایران
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تیراناسوروس رکس یا تی‌رکس، یک خزنده غول‌پیکر کندذهن نبوده و مغزش تقریبا به اندازه میمون‌های امروزی بوده است.
دنی اولمو، مهاجم اسپانیایی، می‌گوید پس از مصدومیت‌های متعددش دوباره به مصرف گوشت روی آورده است.
شاهرود- سرپرست تیم تخصصی دامپزشکی گفت: دو توله یوزی که چندی پیش در منطقه حفاظت شده توران شاهرود پیدا شده بودند، وارد مرحله گوشت‌خواری شدند.
دامپزشک مستقر در محل نگهداری توله‌یوزها از آغاز رژیم گوشتخواری «آذر» و «توران» که اخیرا در پارک ملی توران پیدا شده‌اند خبر داد.
نیمه شفاف بودن بدن فرشته دریایی جلوه‌ای درخشان به او بخشیده و بیش از پیش سحرآمیزش کرده است. شفافیت بدنشان تا حدی است که می‌توان برخی اندام‌های داخلی بدنشان را دید.
در دهه ۱۹۸۰، دیرینه شناس، دیل راسل، یک آزمایش فکری را پیشنهاد کرد که در آن یک دایناسور گوشتخوار به یک کاربر ابزار هوشمند تبدیل شد. این «دایناسوروئید» مغز بزرگی داشت و شست‌هایش مخالف بود و راست راه می‌رفت.
فک دریای خزر به عنوان تنها پستاندار گوشتخوار دریای کاسپین یکی از مهم‌ترین گونه‌های جانوری در جهان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر جمعیت آن به شدت در خطر انقراض قرار گرفته است.
این دو گروه نمونه‌ای از فسیل‌های بسیار منحصربفرد از دایناسور‌ها هستند که قدمت آن‌ها به ۱۰۰ میلیون سال قبل بر می‌گردد (دوران کرتاسه پسین). نکته جالبی که از آنالیز این فسیل‌ها بدست آمده این است که بیشتر آن‌ها دایناسور‌های تروپود (Theropod) درنده (از دسته دایناسور‌های گوشتخوار) بودند.
خرس قهوه‌ای بزرگترین گوشتخوار خاورمیانه است و این گونه رنگی متفاوت از قهوه‌ای تیره تا زرد بور است و زیستگاه این گونه جانوری مناطق جنگلی خزر، ارسباران و زاگرس است. خرس شبگرد است و به صورت انفرادی زندگی می‌کند که بالغ آن حدود ٢۵٠ کیلوگرم وزن دارد و دارای نرخ زاد و ولد پایینی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ