برای درمان زخم ابتدا باید دست‌ها را با آب و صابون کاملا بشویید تا میکروب و باکتری به فرد آسیب‌دیده منتقل نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهم‌ترین راه برای جلوگیری از عفونت‌های دستگاه تنفسی است. در این مطلب گفت‌وگو با دکتر «بهزاد پورحسین»، ویروس‌شناسی پزشکی درباره بیماری‌های دستگاه تنفسی کودکان می‌خوانید.
مژه‌های مغناطیسی به عنوان ابزار‌های آرایشی آسان و ایمن به بازار عرضه می‌شوند. اما در عین حال چشمان شما مهم و ظریف هستند و حتی در صورت استفاده از این مژه‌ها این احتمال وجود دارد که به عفونت و زخم چشم دچار شوید، پس بد نیست بیشتر درباره این مژه‌ها و نکات ایمنی مرتبط با آن بدانید
درمان موفقیت‌آمیز عفونت پوست با کمک آرایه‌ای از میکروسوزن تزریق‌کننده نانوذرات ضد باکتری انجام شد.
در کل آب مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین ث است. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌رود. ویتامین ث به تولید گلبول‌های سفید خون و آنتی بادی و در نهایت مقابله با مهاجمان خارجی کمک می‌کند. کمبود ویتامین ث می‌تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، ناتوانی در مبارزه با عفونت و اختلال در پاسخ ایمنی شود.
سویه جدید با نام ایکس بی بی.۱.۱۶ که آرکتروس هم نامیده می‌شود از زیرشاخه‌های کووید ۱۹ است که در هند شیوع یافته است و به گونه غالب در این کشور تبدیل شده است و حالا به سی کشور دیگر از جمله آمریکا، ژاپن و کشور‌های اروپایی هم وارد شده است.
عفونت‌های دستگاه ادراری در کودکان نسبتا شایع است، اما معمولا جدی نیست. این عفونت‌ها اغلب به طور موثر با آنتی بیوتیک درمان می‌شوند.
اگر هنگام ادرار کردن احساس ناراحتی می‌کنید، ممکن است یک فنجان قهوه، تاکوی خیس‌شده با سس داغ یا برخی مواد غذایی دیگر مقصر اصلی باشند.
محققان دانشگاه جورجیا ماده ای ابداع کرده اند که می تواند عفونت های ناشی از دستگاه های پزشکی ایمپلنت شده در بدن را کاهش دهد و به پاکسازی فجایع محیط زیستی مانند نشتی نفت کمک کند.
باکتری هلیکوباکتر پیلوری عامل اصلی گاستریت مزمن و بیماری زخم معده هستند. باکتری‌ها پوشش محافظ معده را از بین می‌برند و باعث التهاب آن می‌شوند. اگرچه عفونت با هلیکوباکتر پیلوری یکی از شایع‌ترین عفونت‌های انسانی در سراسر جهان است، اما تنها برخی از افراد مبتلا به این عفونت دچار سوزش معده یا سایر اختلالات دستگاه گوارش فوقانی می‌شوند. پزشکان بر این باورند که آسیب‌پذیری در برابر این باکتری می‌تواند ارثی باشد یا به سبک زندگی (سیگار کشیدن و نوع تغذیه) مربوط می‌شود.
تغییرات آب و هوایی هم چنین باعث عفونت‌های بیش‌تر می‌شود، زیرا این قارچ برای مقاومت در برابر دما‌های گرم‌تر از جمله در بدن انسان تکامل یافته است.
یک بانداژ جدید زخم طراحی شده که در صورت بروز عفونت رنگ آن تغییر می کند.
فصل آنفولانزا هنوز تمام نشده و در ماه های آخر سال به دلیل سرد و گرم شدن هوا، معمولا آمار این بیماری ویروسی بیشتر می شود. در این شرایط، مهم است که بدانید ویروس آنفلوانزا چه کاری می تواند با بدن شما انجام دهد و چگونه می توانید عفونت را تشخیص دهید.
این باور غلط که نوشیدن شیر باعث بهبود زخم‌های گوارشی می‌شود را باید اصلاح کرد. از آنجا که زخم‌های گوارشی اغلب به دلیل عفونت هلیکوباکتر پیلوری هستند، تنها درمان با آنتی بیوتیک می‌تواند مشکل را حل کرده و علائم‌شان را از بین ببرد. نوشیدن شیر اگرچه ممکن است به طور موقت درد‌های ناشی از زخم گوارشی را تسکین دهد، اما در درازمدت مصرف آن منجر به افزایش اسید معده و وخیم‌تر شدن علائم می‌گردد.
موثرترین راه برای پیشگیری از عفونت زخم در صورتی که زخم کوچک است، استفاده از چسب زخم می‌باشد. افرادی که به چسب حساسیت دارند می‌توانند از باند و گاز استریل استفاده کنند. لازم نیست زخم را محکم ببندید، چون فشار زیاد باعث محدود شدن گردش خون در ناحیه می‌شود. بانداژ یا چسب را تا زمانی که زخم خوب شود هر روز عوض کنید و اگر هر زمانی کثیف و آلوده شد فورا آن را عوض کنید.
بریدگی‌های جزئی یا خراش‌های سطحی پوست در خانه درمان می‌شوند. زخم‌های جزئی هر چند ممکن است نیازی به بیمارستان رفتن نداشته باشند، اما باز هم لازم است مراقبت‌هایی انجام دهید تا جلوی عفونی شدن زخم را بگیرید.
آفتابگردان دارای خواص ملین و ضد یبوست، ضد عفونی کننده و موثر برای درمان زخم های سطحی، تقویت کننده معده است.
شیگلوز یا اسهال خونی باسیلی، از بیماری‌های باکتریایی روده و نوعی کولیت التهابی عفونی است که به وسیله یکی از انواع شیگلا و از جمله شیگلاسونئی ایجاد می‌شود. تمام زیرگونه‌های شیگلا، از عوامل اصلی بروز اسهال‌های حاد خونی هستند و در حالی که آلودگی آب یا غذا باعث بروز این نوع از مسمومیت باکتریایی می‌شود، راه مسمومیت با این باکتری، خوردن آب یا غذای آلوده و ورود باکتری به دستگاه گوارش است که از طریق تهاجم به سلول‌های پوششی روده بزرگ و انتهای روده باریک سبب زخم مخاطی خونریزی‌دهنده همراه با ترشحات التهابی می‌شوند.
شش کودک در انگلیس پس از تشخیص ابتلا به این عفونت باکتریایی جان خود را از دست داده‌اند و در سال جاری موارد ابتلا بیش از حد طبیعی مشاهده میشود.
رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر گفت: از طرفی در نوزادان سنین پایین، برونشیولیت هم دیده می‌شود که با ویروسی به نام RSV ایجاد می‌شود و خیلی هم شایع شده است. همچنین این ویروس عوارض آلودگی هوا را در ریه کودکان مبتلا تشدید می‌کند. همچنین باید توجه کرد که به دلیل بد درمان شدن آنفلوآنزا و بویژه استفاده نابجا از آنتی‌بیوتیک‌ها و دارو‌های کورتونی برای این بیماران، عفونت میکروبی با پنوموکوک در سطح جامعه در حال شیوع است که بسیار خطرناک بوده و ریه را درگیر می‌کند و روی آنفلوآنزا سوار می‌شود و بیماران را بسیار بدحال می‌کند
محققان دریافتند در صورتی که افراد به جای استفاده از لنز‌های قابل استفاده مجدد، از لنز‌های یکبار مصرف روزانه استفاده کنند، بین ۳۰ تا ۶۲ درصد موارد کراتیت آکانتاموبا در بسیاری از کشور‌ها قابل پیشگیری است.
یک فرد می‌تواند زخم را با چندین پماد ضد باکتری بدون نسخه درمان و به جلوگیری از عفونت کمک کند. این کار همچنین می‌تواند به بهبود سریعتر زخم کمک کند.
فشردن جوش، پوست را می‌شکند و می‌تواند باعث عفونت و جای زخم شود. جوش‌های سرسیاه و سرسفید را باید به حال خود رها کرد، اگرچه درمان‌های خانگی مانند بنزوئیل پراکسید می‌تواند به رفع سریع‌تر آن‌ها کمک کند.
محققان روشی نوین برای درمان عفونت های باکتریایی پوست ابداع کرده اند.
الهه دختر جوان ۲۶ ساله‌ای است که به امید اصلاح خط لبخند و تزریق ژل، به یکی از همین پزشکان عمومی مراجعه می‌کند و حالا ماه‌هاست به خاطر ژل تاریخ‌مصرف‌گذشته و تزریق اشتباه آن در صورتش، حسرت خندیدن به دلش مانده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ