این ربات چهارپا که در موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره توسعه یافته است، دارای پاهای مغناطیسی است که در صورت نیاز نیروی مغناطیسی آن‌ها فعال و غیرفعال ‌می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شیائومی فناوری‌های پیشرفته‌ای را به‌کار گرفته است تا CyberDog ۲ را بسازد.
پلیس شهر لس آنجلس آمریکا استفاده از سگ های رباتی را آغاز کرد.
ربات چهارپا هوشمند Go۲ محصول شرکت Unitree می‌تواند برقصد، روی دست‌هایش بایستد و پاهایش را در هوا تکان دهد و حتی مثل دوست کوچولوی واقعی شما برای خوشامدگویی به سمتتان بشتابد.
مدل جدید سگ رباتیک Unitree Go از دوربینی با زاویه‌ی دید فوق‌العاده بهره می‌برد که می‌توان با استفاده از آن، محیط اطراف را به‌طور لحظه‌ای نقشه‌برداری و پیمایش کرد. این ربات همچنین می‌تواند کنار صاحبش راه‌ برود و از موانع اجتناب کند.
ربات چینی Go ۲ می‌تواند در حین دویدن شما را دنبال کند، برخی حرکات ژیمناستیک را انجام دهد و حتی از طریق یک سیستم مجهز به مدل زبان بزرگ GPT که کدنویسی می‌کند، با شما صحبت کند.
به‌نوشته‌ی فیوچریسم، دلیل اینکه Throwflame از ربات Spot شرکت بوستون داینامیکس استفاده نکرده، ممنوع‌بودن نصب سلاح روی این سگ رباتیک است.
افسردگی اگر درمان نشود، اغلب موجب می‌شود شرایط فرد بدتر شود و منجر به بروز مشکلات عاطفی، رفتاری و سلامتی شده که بر زندگی افراد تأثیر می‌گذارد. هم‌چنین اشاره به این نکته نیز ضرورت دارد که افسردگی می‌تواند در خانواده تکثیر شود؛ بدین معنی که اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا به افسردگی یا اختلال خلقی باشد، این موضوع می‌تواند به ابتلا به افسردگی را نزد دیگر اعضای خانواده افزایش دهد.
شهریار- فرمانده انتظامی شهریار از حمله سگ به یک دانش آموز در این شهرستان خبر داد و گفت: نوجوان هنگام فرار تصادف و فوت کرد.
گروهی از برنامه نویسان رایانه ای چت جی پی تی و ماژول تبدیل متن به صحبت گوگل را در سگ رباتیک شرکت بوستون دینامیک به کار گرفته اند.
بعد از فروریختن یک گاراژ پارکینگ طبقاتی که منجر به مرگ یک نفر شد، اداره آتش نشانی شهر نیویورک تمام آتش‌نشانان را از این پارکینگ چهار طبقه بیرون کشید و جدیدترین عضو تیم خود که یک سگ رباتیک است را به محل اعزام کرد.
ریس نلسون هافبک آرسنال در ماه سپتامبر باید در دادگاه حضور پیدا کند و به اتهام حمله سگ خود به یک ماساژور مورد محاکمه قرار بگیرد.
پارس کردن عجیب دو سگ، هنگام پیاده روی در مواجهه با یک سگ رباتیک جالب و دیدنی بود.
هوش مصنوعی با استفاده از یک هدست زیست‌حسگر پیشرفته توانایی آنالیز داده‌های امواج مغزی را داشته و آن‌ها را از قشر بینایی مغز فرد به سگ رباتی منتقل می‌کند.
سگی از نژاد رافیرو دو آلتینجو در پرتغال با سن ۳۰ سال و ۲۲۶ روز (تا ابتدای ماه فوریه ۲۰۲۳) عنوان پیرترین سگ جهان را از آن خود کرد.
پژوهشگران می‌گویند هدف از توسعه این فناوری، توسعه یادگیری تقویتی و گسترش دامنه کاربرد ربات‌های چهارپا است.
انستیتو علم و فناوری پیشرفته کره جنوبی(KAIST) یک سگ رباتیک توسعه داده که می تواند با قدرت روی سطوح تغییر شکل دهنده مانند ساحل های شنی راه برود.
این ربات چهارپا که در موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره توسعه یافته است، دارای پا‌های مغناطیسی است که در صورت نیاز نیروی مغناطیسی آن‌ها فعال و غیرفعال می‌شود. فعال و غیرفعال کردن نیروی مغناطیس به ربات اجازه می‌دهد تا یک پای خود را به دیوار یا سقف متصل نگه دارد و پای دیگر را به سمت نقطه دیگر هدایت کند.
دروازه‌بانی با استفاده از یک ربات چهارپا کار چالش برانگیزی است، زیرا نیازمند ترکیب حرکات دینامیکی زیاد با دریافت دقیق و سریع توپ است. ربات باید در برابر توپ به سرعت در زمانی کوتاه‌تر از یک ثانیه واکنش نشان دهد.
دانشمندان یک ربات چهار پا را برای دروازه‌بانی آموزش داده‌اند که عملکردی حتی بهتر از دروازه‌بانان لیگ برتر انگلیس دارد!
«سرگی لوین» و همکارانش از دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از نوعی یادگیری ماشینی به نام یادگیری تقویتی عمیق توانسته اند نحوه راه رفتن در محیط‌های مختلف را تنها در مدت ۲۰ دقیقه به یک ربات بیاموزند.
روسیه در نمایشگاه فناوری نظامی که توسط ولادیمیر پوتین در ۱۵ اوت ۲۰۲۲ در مسکو افتتاح شد، از سگ رباتیکی رونمایی کرد که در پشت خود سلاح حمل کرده و به عنوان سکوی پرتاب استفاده کند. ربات جدید روسی به نام "M-۸۱" با پارچه سیاه پوشانده شده است، شبیه "نینجا" است و روی چهار پا راه می‌رود و می‌تواند به طور پیوسته و متعادل در همه جهات حرکت کند. دوربین‌هایی نیز در جلوی سر آن نصب شده است.
تصاویری از ربات هانتر-۲۰۰۰ مجهز به موشک‌انداز در نمایشگاه نظامی روسیه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
نیروی فضایی ایالات متحده اخیراً سگ‌های رباتیکی را برای گشت زنی در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال مورد آزمایش قرار داده است. این ربات‌ها برای انجام گشت‌زنی، صرفه جویی در زمان و کمک به انسان‌ها در نظر گرفته شده اند.
مشهد ـ بخشدار سرولایت نیشابور گفت: سگ نگهبان در نیشابور صاحبش راکشت و همسر او را مجروح کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ