باقرزاده در پاسخ به این سوال که دانش آموزانی که در حوادث اخیر فعالیتی داشتند و با مشکل مواجه بودند برای ادامه تحصیل مشکلی ندارند؟ توضیح داد: برای ادامه تحصیل این بچه‌ها هیچ مشکلی نداریم. رهبر عزیز ما اخیرا به بازداشت‌شدگان اغتشاشات عفو دادند، این بچه‌ها که حتی جزو اغتشاش گران نیز به حساب نمی‌آیند و تهش می‌توان گفت معترض هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داوطلبان می‌توانند نتیجه مرحله اول آزمون شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی شرکت کننده، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است را با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده کنند.
اصفهان- روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درپی انتشار فیلمی مبنی بر ایجاد مشکل در فرآیند آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای دانش‌آموز روشن‌دل فلاورجانی توضیحاتی داد.
احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید شهریه‌ها از ۵ میلیون تا ۴۸ میلیون تومان متغیر است. البته پرداخت این ارقام برای خانواده‌ها به‌ویژه والدین دارای چند فرزند ساده نیست، اما به گفته محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس، رقم شهریه مدارس از این اعداد بسیار بالاتر بوده و هزینه ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. مبالغی که به بهانه آموزش یوگا، زبان، استخر و... دریافت می‌شود.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک: مشکل مردودی بیشتر در مناطقی که دو زبانه هستند مشاهده می‌شود و اتفاقا قانون گذار در سند تحول بنیادین آموزش به این مسئله فکر کرده و پیش‌بینی‌هایی داشته است که دوره پیش دبستانی در مناطق دو زبانه با حمایت دولت برگزار شود. منتها محدودیت اعتبارات مانع از این می‌شود که بتوانیم همه کودکان را در این مناطق پوشش دهیم.
اصفهان- رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تا کنون هفت امتحان نهایی به‌خوبی برگزار شده است و با مشکل خاصی در خصوص برگزاری امتحانات رو به رو نبودیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مرجعیت معلم به رفتار خود معلم وابسته است و مشکل معیشت معلم باید توسط مجلس و دولت حل شود، اما در این میان نباید از منزلت و مرجعیت معلم غفلت کنیم.
مشکل واقعی نظام آموزشی در غیبت مردم، نخبگان و معلمان در شکل‌گیری آموزش اعم از موضوعات آموزشی و شیوه و نیز محتوای آموزش است. در هر سه زمینه شکاف عمیقی میان یک نظام آموزشی مطلوب با آموزش رسمی موجود دیده می‌شود. شیوه موجود مبتنی بر حفظیات، محتوای آن‌ها بعضا نادرست و سوگیرانه و موضوعات نیز به شدت بی‌ربط یا کم‌ربط با نیاز‌های روزمره و اولویت‌های جامعه است؛ و با توجه به وضعیت خطیر معیشت آموزگاران و بودجه کم آموزش و پرورش، تصور می‌رود که در ادامه وضع آموزش بدتر هم خواهد شد. مشکل اصلی طبقاتی شدن آموزش نیست، مشکل فراتر از آن است.
اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سازماندهی نیروی انسانی تا ابتدای مردادماه باید به سرانجام برسد تا برای شروع سال تحصیلی پیش رو با مشکلی مواجه نشویم.
معاون اول رئیس جمهور: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با توجه به خطای نرم‌افزاری، متأسفانه پرداخت حقوق اسفند با کسوراتی همراه بوده و به دنبال پرداخت مابه التفاوت، در ساعات آینده هستیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: خبر ما را "مسمومیت" و "سم" منتشر کردند و این در حالی است که اگر این امر برای مثال در هیروشیما رخ داده بود می‌گفتند «یک بوی بد با منشاء نامعلوم تعدادی از دانش آموزان را راهی بیمارستان کرد»؛ درواقع اولین عبارتی که ما می‌آوریم آخرین حرفی است که باید به کار بگیریم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌های معاند در خصوص اتفاقات اخیر در مدارس گفت: تاکنون گفته شده که مشکلی نیست و دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس حضور داشته باشند.
اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هیچ کدام از دانش آموزان مسموم شده خوزستانی مشکل حاد ندارد و حال عمومی آنها مساعد است.
اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هیچکدام از دانش آموزان مسموم شده خوزستانی مشکل حادی ندارد و حال عمومی آنها مساعد است.
معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از نومعلمان و جاماندگان رتبه‌بندی معلمان خواست تا در اسرع وقت نسبت به تشکیل پرونده و بارگذاری مدارک و مستنداتشان اقدام کنند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سرورهای شاد به دلیل استفاده همزمان سه میلیون دانش آموز با مشکل مواجه شد.
هرچند که در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش درباره محدودیت‌های تحصیل دانش‌آموزان به مساله جنسیت اشاره‌ای نکرده است، اما محمدرضا نیک‌نژاد، از معلمان با سابقه می‌گوید: «این قانون در گذشته برای دانش‌آموزان دختر اجرا می‌شد و فقط دختران متاهل بودند که با اجرای این مصوبات برای ادامه تحصیل در مدارس روزانه دچار مشکل می‌شدند، درواقع این یک مصوبه جنسیت‌زده بود که حالا باید بابت حذف آن خوشحال باشیم.»
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قرار است برای حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش در کوتاه مدت از روش «۳-۱» استفاده کنیم، افزود: این روش همان دو مدرکی است یعنی دانشجو سه سال در دانشگاه‌های دیگر درس بخواند و با شرایط ویژه جذب شود؛ به عنوان مثال نمره کل او کمتر از ۷۵۰۰ نباید باشد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه اندیشه‌های غربی دیگری مطرح شد که خانواده‌ها را هدف گرفته بود. مدارس ما سه سال تعطیل بود، اما یک نفر اعتراض نکرد که دانش آموزان مشکل فاصله تربیتی در بعد روانشناختی و جامعه شناختی پیدا می‌کنند در حالی که نهایت تعطیلی مدارس در جوامع دیگر، شش ماه بوده است. نظام سلطه به دنبال این‌است که مدارس و دانشگاه‌ها را واقعا تعطیل کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه اندیشه‌های غربی دیگری مطرح شد که خانواده‌ها را هدف گرفته بود. مدارس ما سه سال تعطیل بود، اما یک نفر اعتراض نکرد که دانش آموزان مشکل فاصله تربیتی در بعد روانشناختی و جامعه شناختی پیدا می‌کنند در حالی که نهایت تعطیلی مدارس در جوامع دیگر، شش ماه بوده است. نظام سلطه به دنبال این‌است که مدارس و دانشگاه‌ها را واقعا تعطیل کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این که آیا دانش آموزی به دلیل تحت تاثیر ناآرامی‌های اخیر قرار گرفتن، اخراج شده است؟ تاکید کرد: هیچ دانش آموزی در این راستا اخراج نشده است. اگر مشکلی برای یکی از این دانش آموزان پیش آید ما خود را موظف می‌دانیم برای آموزش او تلاش کنیم. دانش آموزی در این راستا اخراج نشده؛ اگر هم تحت تاثیر قرار گرفته و حرکتی انجام داده باید به او آگاهی بخشی کنیم. در این راستا تا کنون دانش آموز اخراجی نداشته‌ایم.
تایباد ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: انتقال سال مالی نوسازی مدارس از تیرماه به مهر ماه اجرای تعهدات را دچار مشکل کرده است.
رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم تا فرآیندهای ثبت نام به صورت کاملاً الکترونیکی و با استفاده از محدوده‌های جدید اتفاق بیفتد؛ این کار نیازمند مطالعه بیشتر است
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: به واسطه خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی عده قابل توجهی از روستاها به حاشیه شهرها مهاجرت کردند و این مسئله چالش کمبود فضای آموزشی را در حاشیه شهرها به وجود آورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ