اگرچه وقوع این زمین‌لرزه بسیار ناگهانی و غافلگیرکننده بود، اما «فرانک هوگربیتس» (Frank Hoogerbeets)، زمین‌شناس هلندی و پژوهشگر موسسه «بررسی هندسه منظومه شمسی» (SSGEOS) پیشتر در یک توئیت، وقوع آن را پیش‌بینی کرده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مونا سیربسکو، زمین‌شناس دانشگاه مرکزی میشیگان در سال ۲۰۱۸ و بعد از بررسی این شهاب سنگ گفته بود: «فوری متوجه شدم که این شی، یک چیز خاص است. این ارزشمندترین نمونه‌ای است که در زندگی‌ام چه از نظر مالی و چه از نظر علمی در اختیار دارم.»
«کالین واترز» زمین شناس از دانشگاه «لایکستر» (Leicester) در کشور انگلیس و رئیس کارگروه آنتروپوسن می‌گوید: کاملا روشن است که مقیاس تغییرات بطور غیرقابل باوری تشدید شده است و این باید ناشی از اقدامات انسان باشد. وی توضیح داد که فعالیت‌های انسان دیگر صرفا بر کره زمین تاثیر نمی‌گذارد بلکه در واقع آن را کنترل می‌کند.
صفحات سومالی و نیوبین هم در حال فاصله گرفتن و جدا شدن از صفحه عربی در بخش شمالی هستند. طبق اعلام انجمن زمین‌شناسی لندن، این صفحات در منطقه آفار اتیوپی با هم تلاقی می‌کنند و یک سیستم شکاف Y شکل ایجاد می‌کنند.
استفاده از شبیه‌سازهای بسیار دقیق ابررایانه‌ای برای شبیه‌سازی حرکات زمین‌شناسی کره زمین، پیامدهای بسیار بزرگی در استخراج‌های صنعتی خواهد داشت.
«فراخوان شناسایی شرکت‌های توانمند در حوزه مطالعات زمین‌شناسی و ژئوفیزیک برای شناسایی منابع آب ژرف» توسط ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی منتشر شد.
رحمتی با اشاره به اینکه بیشترین مشکل فاضلاب در شهر تهران در منطقه ۲۲ است، توضیح داد: این مشکل به علت زمین‌شناسی منطقه است که امکان اجرای اگوی شهری به علت بافت سنگی آن فراهم نیست.
سازمان زمین‌شناسی آمریکا از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷ ریشتر در سواحل جزایر کالدونیای جدید در اقیانوس آرام خبر داد.
یانگ زیرویی زمین‌شناس و استاد دانشگاه ملی چنگ‌کونگ به همراه تیمی از دانشجویانش عازم یک سفر تحقیقاتی به جنگل شده بودند که چهار استخوان غول‌آسای «دنده» پیدا کردند که از بستر عمق جنگل بیرون زده بودند.
در سال‌های اخیر ممنوعیت ساخت روی گسل‌ها، سخت‌گیرانه‌تر شده، اما نکته اینجاست که بسیاری از بیمارستان‌ها به‌عنوان مراکز درمانی، سال‌ها پیش ساخته شده و حالا پولی برای مقاوم‌سازی آن‌ها نیست. همه این‌ها در شرایطی است که به گفته پژوهشگران زمین‌شناسی و زلزله، در صورت وقوع زمین‌لرزه شدید در تهران، تعداد جان‌باختگان و مصدومان زیاد می‌شود؛ افرادی که به‌دلیل توزیع نامناسب بیمارستان‌ها در پایتخت، اگر حتی مرکز درمانی تخریب‌نشده باشد، امکان دسترسی به آن را ندارند.
فراخوان برنامه مشترک برگزاری دوره‌های پسادکتری بنیاد ملی نخبگان و انجمن‌های ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی ایران تمدید شد.
دوربین رنگی نبوغ که دارای وضوح بالایی است، ۲۲ درجه زیر افق زاویه دارد. بنابراین، تصاویری که از بالگرد ۱.۸ کیلوگرمی به ناسا ارسال شده‌اند، در درجه نخست روی زمین مریخ متمرکز شده‌اند و به دنبال ویژگی‌های زمین‌شناسی جالب و موانع احتمالی پیش رو هستند.
مدیرکل مخاطرات طبیعی و زیست‌محیطی سازمان زمین‌شناسی کشور با اشاره به اعلام نظرات بی‌اساس برخی کارشناسان گفت: گاهی کارشناسان با مجموع آمار سالانه فرونشست اعلام می‌کنند که به‌طور مثال فرونشست در تهران از ۱۰ سال گذشته به عدد ۳ متر رسیده است، اما این در صورتی است که فرونشست فقط در یک نقطه اتفاق نمی‌افتد و این آمار ارائه شده در سطح وسیعی برآورد می‌شود.
اصفهان- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از اکتشافات جدید سنگ آهن در بخش‌هایی از ایران مرکزی شامل صفهان، یزد، کرمان و سمنان خبرداد.
جیم برکلند، زمین‌شناسی از کالیفرنیا بود که زلزله معروف ۱۷ اکتبر سال ۱۹۸۹ که در خلیج سانفرانسیسکو رخ داد را پیش‌بینی کرد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمنان فکر می‌کردند انقلاب اسلامی تمام شده و دنبال تجزیه ایران بودند، گفت: ملت بصیر و زمان‌شناس و ولایتمدار آب سردی بر شعله فتنه دشمنان ریخت.
اصفهان- شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اِکو از طرح سازمان زمین‌شناسی ایران درباره زون بندی زمین خطر زمین لغزش کشورهای عضو استقبال و از برگزاری هشتمین اجلاس کارشناسان اکو در اصفهان قدردانی کرد.
زمین‌شناس هلندی که ادعا می‌شد سه روز قبل از وقوع زلزله شدید در ترکیه و سوریه، این حادثه را پیش‌بینی کرده بود، در گفت‌وگویی این اخبار را جعلی دانست.
مریخ نورد ناسا در ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ روی این سیاره فرود آمد تا تاریخ زمین‌شناسی آن را بهتر درک کند و نشانه‌های از حیات باستانی بالقوه در آن پیدا کند.
دانشمندان در مطالعه‌ای دریافتند که احتمالا چرخش هسته زمین معکوس شده است. این مطالعه چشم‌اندازی جدید بر فرآیند‌های زمین‌شناسی که در عمق سیاره ما اتفاق می‌افتد، خواهد گشود.
عضو شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو از ثبت کویرلوت و غارنمکدان قشم در فهرست ۱۰۰ ژئوسایت برتر زمین‌شناسی جهان خبر داد.
رئیس قوه قضاییه با تاکید براینکه اصلی‌ترین سرمایه این قوه، نیروی انسانی آن است گفت:اگر نیروی انسانی وظیفه‌شناس، زمان‌شناس، متخلق به اخلاق حسنه وجود نداشته باشد هدف اصلی و اساسی محقق نمی شود.
رئیس قوه قضاییه با تاکید براینکه اصلی‌ترین سرمایه این قوه، نیروی انسانی آن است گفت:اگر نیروی انسانی وظیفه‌شناس، زمان‌شناس، متخلق به اخلاق حسنه وجود نداشته باشد هدف اصلی و اساسی محقق نمی شود.
رئیس قوه قضاییه با تاکید براینکه اصلی‌ترین سرمایه این قوه، نیروی انسانی آن است گفت:اگر نیروی انسانی وظیفه‌شناس، زمان‌شناس، متخلق به اخلاق حسنه وجود نداشته باشد هدف اصلی و اساسی محقق نمی شود.
مدیرکل طرح و برنامه سازمان زمین‌شناسی کشور از امکان افزایش ارزش سنگ‌های قیمتی در مرحله فرآوری و تراش تا یک‌هزار برابر خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ