رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارندگی‌های اخیر و خطر ریزش بهمن و رگبار گفت: طی پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه) فعالیت‌های کوهنوردی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور مخاطره آمیز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با تاکید بر اینکه در مورابطه با الناز رکابی و حواشی یک سال پیش بود برخورد دور از انتظاری نشد، در مورد اعزام وی به بازی های آسیایی توضیح داد.
دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به فعالیت ۱۰۰۰ باشگاه ثبت شده کوهنوردی در سطح کشور گفت: برای توسعه رشته کوهنوردی هیات‌های استانی فعالیت ورزشی خود را در قالب آموزش، استعدادیابی و تجهیزات با مشارکت باشگاه‌ها توسعه دهند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در ارتفاعات البرز به‌ویژه مناطق مشرف به دامنه‌های شمالی البرز، افزایش ابر و مه آلودگی و بعضی ساعات بارندگی، در شمال آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ مورد انتظار است.
مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه پیگیر جذب اعتبار برای تکمیل قرارگاه کوهنوردی اشترانکوه هستیم، گفت: لرستان آماده صعود سراسری کوهنوردان کشور به قلل اشترانکوه است.
دوره بازآموزی نجات در ارتفاع برای اعضای تیم کوهنوردی کارگری استان مازندران به میزبانی هیئت کوهنوردی شهرستان سوادکوه و در فضای باز دیواره سنگ نوردی ورسک برگزار شد.
سیدحمید صدیقیان از پیشکسوتان کوهنوری و صعودهای ورزشی استان زنجان، دارفانی را وداع گفت.
اگر دلتان می‌خواهد مدت کوتاهی از هیاهوی شهر دور شوید و آرامش را به روح و جانتان بازگردانید، حتماً سری به مسیر کوهنوردی بام تهران بزنید. در این مسیر می‌توانید در دل کوه یک چای معطر بنوشید، تله کابین سوار شوید، بیلیارد بازی کنید، اسکی بازی کنید و یا حتی با دوستانتان به اتاق فرار بروید!
یزدی مهر با بیان اینکه از مخاطرات سامانه بارشی اعلام شده امکان طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب وجود دارد گفت: توصیه و هشدار جدی مدیریت بحران به همه مردم عزیز این است که از اتراق کنار رودخانه‌ها بپرهیزند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال طغیان رودخانه ها در استان هشدار داد و گفت: مردم طی امروز و فردا از اسکان کنار رودها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.
تهران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها در استان هشدار داد و گفت: مردم طی امروز و فردا از اسکان کنار رودها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.
لوچیانو اسپالتی سرانجام تایید کرد که ناپولی پس از پیروزی مقابل یوونتوس اکنون در آستانه قهرمانی در سری آ قرار گرفته است.
سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها را توصیه می‌کند.
شرایط جوی در مناطق کوهستانی همراه با بارش برف، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.
به گفته اصغری، کرج نسبت به روز قبل ۶ درجه گرم‌تر شده است و احتمال طغیان رودخانه و وقوع بهمن وجود دارد. آب‌های جنوب کشور مواج است؛ از سواحل فاصله بگیرید.
فدراسیون کوهنوردی از گروه‌های غیر حرفه‌ای درخواست کرد که به ارتفاعات صعود نداشته باشند.
فدراسیون کوهنوردی با اشاره به توصیه‌های مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا، بر اجتناب از کوهنوردی به دلیل خطر سرمازدگی و ریزش بهمن در ارتفاعات تاکید کرد.
ورزش یا کوهنوردی در هوای سرد قواعدی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت با مخاطراتی برای ورزشکار همراه خواهد بود.
مازیار غلامی مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با بیان اینکه طی امروز بارش برف و کولاک در تهران پیش‌بینی می‌شود، گفت: این پدیده جوی تا حدود ۲۴ ساعت استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کوهنوردان به دلیل پدیده مه و کولاک از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی امروز و فردا تداوم استقرار هوای سرد به‌ویژه برای ساعات شب (شب مانی) و اوایل صبح، شرایط سرمازدگی را رقم می‌زند.
تفاهمنامه دوجانبه میان سازمان هواشناسی کشور و فدراسیون کوهنوردی برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی کوهستان امضا شد.
اجلاس فدراسیون کوهنوردی آسیا با حضور دو نماینده از ایران آغاز و به مدت دو روز ادامه دارد.
دبیر فدراسیون کوهنوردی از اعزام تیم ملی کوهنوردی کشورمان به مسابقات آسیایی در کره‌جنوبی خبرداد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: مردم به‌هیچ‌وجه با گروه‌های غیرمجازی که بیشتر در جهت کسب درآمد فعالیت دارند اقدام به کوهنوردی نکنند.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ مردادماه) در مناطق شمالی به‌ویژه ارتفاعات استان تهران خبرداد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ