دو یوزپلنگ‌ ماده «آذر» و «توران» در استان سمنان نخستین نوبت واکسن به منظور ارتقای ایمنی را در ۱۰ هفتگی دریافت کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاهرود- تصاویر بازیگوشی‌های توران و آذر نشان می‌دهد که این دو توله یوز آسیایی در سلامت کامل هستند.
غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره وضعیت جسمانی آذر و توران دو توله یوز ماده آسیایی اظهارداشت: این توله‌ها در مرکز نگهداری یوزپلنگ‌های شاهرود شرایط خوبی دارند. وی افزود: هم تغذیه هم وضعیت نگهداری از این دو توله خوب است و در حال حال حاضر هیچ خطری جان آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش توضیحاتی درباره وضعیت جسمانی آذر و توران دو توله یوز ماده آسیایی ارائه داد.
پیام محبی، دامپزشک و رییس جامعه دامپزشکان ایران می‌گوید: «براساس شنیده‌ها ایران باید طی همین روزها، مثلا در بازه ۵ تا ۱۵ اردیبهشت زایمان کند، البته اطلاعات دقیقی در دست نیست و موضوع دقیقا همین جاست، با توجه به تجربه سال گذشته این سوال مطرح است که چرا سازمان محیط زیست درباره زایمان امسال ایران سکوت کرده است؟»
فیلمی جدید از آذر و توران دو یوزپلنگ تحت محافظت محیط زیست منتشر شده است
آذر و توران، توله‌یوز‌های آسیایی هستند که چندی پیش توسط چوپانی در زادگاهشان یعنی پارک ملی توران پیدا شدند.
جدیدترین سایت تکثیر و پرورش یوزپلنگ آسیایی پارک ملی توران منتشر شد.
جدیدترین فیلم از توله یوزهای ماده همزمان با صد روزگی آنها منتشر شد.
شاهرود- توران و آذر دو توله یوزی ۱۲ هفته قبل در توران شاهرود و بدون مادر پیدا شدند اما همچنان بحث درباره سرنوشت این دو گربه‌سان ارزشمند نُقل محافل است.
شاهرود- مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: توران و آذر توله یوزهای ماده‌ای که پس از ۷۰ روز نگهداری در اداره کل به پارک ملی توران شاهرود منتقل شده‌اند در سلامت کامل هستند.
توران و آذر، ۲ توله یوزی که حدود دو ماه پیش توسط یک چوپان در توران پیدا شدند، در سلامت کامل هستند.
سازمان محیط‌زیست سمنان در اقدامی عجیب آذر و توران، توله یوزهای آسیایی را روی پشت‌بام اداره کل این سازمان نگهداری می‌کند. نکته جالب‌ قرار دادن یک لانه ساخته‌شده با چوب و تکه‌هایی از چمن مصنوعی در محل نگهداری توله یوزهاست که احتمالاً برای القای شرایط طبیعی زندگی آنهاست./ فارس
توله‌یوزپلنگ‌های ماده «آذر» و «توران» که حدود دو ماه پیش در پارک ملی توران توسط چوپانی پیدا شده بودند، امروز به زادگاه خود رسیدند و هم‌اکنون در پارک ملی توران حفاظت می‌شوند.
سمنان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه توران و آذر دو توله یوز توران شاهرود واکسن دریافت کردند، گفت: این بچه یوزها به سایت نگهداری در زیستکره خارتوران شاهرود منتقل شدند.
یک دامپزشک می‌گوید: «گفته شده بود که کوشکی امکان باروری ندارد، در حالی که مساله اصلی هم همین دندان شکسته می‌توانست باشد، چرا که درد ناشی از این شکستگی در گربه‌سانان زیاد و مشکل‌ساز است، علاوه بر این، نگهداری یک حیوان در جایی مثل پردیسان و میان چهار بزرگراه پرتردد برای یک یوزپلنگ بسیار پراسترس خواهد بود و این استرس می‌تواند مانع از باروری شود.»
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان محیط زیست از شناسایی دو قلاده یوز در محدوده پارک ملی توران خبر داد.
آذر و توران دو توله یوزپلنگی هستند که چندی پیش از طبیعت پارک ملی توران جدا شدند. هر دوی این توله یوزپلنگ ها ماده هستند.
سرپرست دفتر مدیریت حیات وحش توضیحاتی درباره وضعیت توران و آذر در منطقه توران ارائه داد.
سرپرست دفتر مدیریت حیات وحش توضیحاتی درباره وضعیت توران و آذر در منطقه توران ارائه داد.
وی درخصوص تغذیه توله‌ها توضیح داد: ۲ وعده در روز غذا می‌خورند و در هر وعده بین ۲۵ تا ۳۰ گرم غذا دریافت می‌کنند. غذای آن‌ها ترکیبی از گوشت قرمز و سفید و شیری است که با صلاح‌دید تیم تیمار توله‌ها به آن‌ها داده می‌شود.
«آذر» و «توران» دو توله یوزپلنگی که اواسط آذرماه از طبیعت پارک ملی توران جدا شدند را مشاهده کنید.
شاهرود- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه تیم ماهر دامپزشکی کنار توران و آذر هستند، گفت: خوشبختانه دو توله یوز در شرایط خوبی به سر می‌برند.
آذر و توران دو توله یوزپلنگی هستند که اوایل هفته گذشته از طبیعت پارک ملی توران جدا شدند و اکنون در پاسگاه محیط‌بانی تحت مراقبت دامپزشکان هستند.
آذر و توران دو توله یوزپلنگی هستند که اوایل هفته گذشته از طبیعت پارک ملی توران جدا شدند و اکنون در پاسگاه محیط‌بانی تحت مراقبت دامپزشکان هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ