معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در بازدید از نمایشگاه ایران ژئو از پایگاه داده و سرویس «نقشه های هوایی» طراحی و ساخت متخصصان سازمان جغرافیایی وزارت دفاع رونمایی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی یک «پایگاه داده ملی» در کشور برای پیش‌بینی‌های تاثیر محور را ضروری و حیاتی دانست.
رهبر بلاروس می‌گوید در جریان گفتگوی تلفنی با رهبر واگنر، حرف‌های آقای پریگوژین را قطع کرده و هشدار داده که اگر واکنر به مسکو برود «آن‌ها را مثل سوسک می‌کشند.»
فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کرده و متوجه شدند که متهم با اجرای نقشه قبلی این سرقت را انجام داده است.
پنجشنبه ۳۰ خرداد 98 پهپاد آمریکایی که ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از پایگاه هوایی الظفره در نزدیکی شهر ابوظبی کشور امارات به پرواز درآمده بود و بعد از طی مسافتی طولانی، حدود ساعت ۴ بامداد وارد آب‌های سرزمینی ایران شده بود. این هواپیما دارای سیستم‌هایی است که به هنگام ارتباط با آن، اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛ نیروهای ایرانی در دو مرحله و چهار نوبت (دو بار در ساعت ۲:۰۵ و دو بار در ساعت ۳:۵۵ بامداد) به این هواپیما اخطار داده‌اند که آخرین اخطار توسط قرارگاه پدافند هوایی ایران در ساعت ۳:۵۵ صورت گرفته بود. اما پاسخی به اخطارها داده نشد و به دلیل اینکه پهپاد از آب‌های سرزمینی ایران دور نشد، ساعت ۴:۰۵ مورد هدف و سرنگونی قرار گرفت. منبع: دانشجو
«استیون ای. شوارتز»، وکیل طرف شاکی در این پرونده اذعان کرده که از چت‌بات شرکت OpenAI برای تحقیقات خود استفاده کرده است. او می‌گوید ChatGPT در پاسخ به این سؤال که آیا این پرونده‌ها واقعی هستند یا خیر، پاسخ مثبت داده، اما از ارائه منبع طفره رفته و صرفاً مدعی شده است که این پرونده‌ها در پایگاه Westlaw و LexisNexis در دسترس هستند.
ارومیه - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پایگاه داده اعتباری برای فعالان اقتصادی کشور ظرف ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
طبق گزارش Engadget، بلافاصله پس از اینکه بخش نیمه‌هادی سامسونگ اجازه استفاده از ChatGPT را به مهندسان خود داد، کارمندان غول فناوری حداقل در سه نوبت اطلاعات محرمانه‌ای را به آن لو دادند. گفته می‌شود یکی از کارمندان از چت‌بات OpenAI درخواست کرده است تا کد منبع پایگاه داده حساسی را از نظر خطا بررسی کند، کارمند دیگری بهینه‌سازی کد را درخواست کرده و نفر سوم جلسه ضبط‌شده‌ای را برای ChatGPT ارسال کرده است تا آن را به یک یادداشت تبدیل کند.
دو منبع اطلاعاتی غربی که نامی از آن‌ها برده نشده است گفتند حمله موشکی بامداد امروز پایگاه موشکی T۴ که در غرب شهر باستانی پالمیرا واقع شده است و فرودگاه الضبعه نزدیک شهر القصیر در مرز لبنان را هدف قرار داده است.
آمریکا دیشب از حمله پهپادی به پایگاه نظامی این کشور در سوریه خبر داده بود، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) حمله پهپادی ناشناس به پایگاه نظامی این کشور در سوریه را تائید کرد. بر اساس اعلام این مرکز، در این حمله یک پیمانکار آمریکایی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.
پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهور نوشت: جمهوری اسلامی از ماه‌ها پیش آمادگی خود برای نهایی کردن مذاکرات و دستیابی به توافقی منصفانه را اعلام و حسن نیت برای تحقق این هدف را نشان داده است.
محققان از پایگاه داده ژنوم شاملِ مجموعه‌ای از دی‌اِن‌اِی‌های باستانی که برنده جایزه نوبل، سوآنته پابو، گردآوری و منتشر کرده بود، به عنوان مرجع استفاده کردند که به آن‌ها امکان می‌داد که ویژگی‌های گیرنده‌های بویایی هر سه گونه انسان را با نگاه کردن به ژن‌های مرتبط با آن شناسایی کنند.
در این فهرست، که بر اساس میزان جرمِ ثبت‌شده در پایگاه داده جهانی «Numbeo» جمع‌آوری شده است، آسیا و اروپا در رتبه‌بندی «ایمن‌ترین» نقاط جهان، بالاترین جایگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و شهر تایپه در تایوان بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده، در حالی که بوئنوس آیرس در آرژانتین، پایین‌ترین رتبه را کسب کرده است.
در حالی که فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار از کشف و توقیف یک فروند شناور متخلف حامل محموله مواد مخدر از نوع تریاک به وزن تقریبی یک تن با اشراف اطلاعاتی و رصد مستمر خبر داده بود، رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز از توقیف یک شناور حامل ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.
منابع خبری اعلام کردند که یک گروه مسلح که با نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب سوریه کار می‌کند، با نبش قبر سرکرده داعش در درعا جسد او را به نیروهای آمریکایی تحویل داده است.
فیفا دست به اقدامی جالب در جام جهانی 2022 قطر زد و بزرگترین پایگاه داده ممکن را برای خودش فراهم کرد.
در روزگار قدیم، مهم‌ترین پایگاه محله خانی‌آباد شمالی قلعه ارباب گشتاسب بود. ارباب گشتاسب، اصالت زرتشتی داشت و زرتشتیان بسیاری هم در این قلعه زندگی می‌کردند. معماری قلعه خاص بود و جلوه زیبایی به محل داده بود.
نیروهای ترکیه در پایگاه زلیکان در منطقه بعشیقه در شمال شرق موصل مرکز استان نینوای عراق مستقر هستند. دولت و مقام‌های عراقی تاکنون بارها از ترکیه خواسته‌اند که به اشغالگری خود در شمال عراق پایان داده و نیروهای خود را خارج کند.
رئیس جمعیت هلال احمر از فعالیت هزار و ۲۰۵ مرکز عملیاتی ثابت و موقت ویژه اربعین حسینی خبر داد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر از راه اندازی ۳۵ پایگاه امداد و نجات موقت در عراق برای پوشش امدادی مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور، از صدور ۵ میلیون کارت هوشمند ملی خبر داد.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: سازمان‌های زیادی برای تکمیل پایگاه داده اعتبارسنجی باید با بانک مرکزی همکاری کنند.
«یک حمله موشکی که اخیرا از سوی اوکراین علیه نیروهای "واگنر" وابسته به روسیه در "پوپاسنا" رخ داد، به لطف یک پُست شبکه اجتماعی بود که یک روزنامه نگار حامی روسیه بدون توجه به پروتکل های امنیتی آن را در شبکه های اجتماعی قرار داده بود. هنگامی که وی عکسی را در نرام افزار تلگرام بارگذاری کرد که یک پایگاه و تابلو در خیابان را نشان می داد، او به صورت سهوی به نیروهای اوکراینی سرنخ هایی را داد تا بفهمند که وی در کجا قرار دارد. در ادامه نیروهای اوکراینی نیز محل مذکور را بمباران کردند.»
نیروی فضایی ایالات متحده اخیراً سگ‌های رباتیکی را برای گشت زنی در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال مورد آزمایش قرار داده است. این ربات‌ها برای انجام گشت‌زنی، صرفه جویی در زمان و کمک به انسان‌ها در نظر گرفته شده اند.
پایگاه اطلاع رسانی دولت، ساعت ۱۵:۲۹ امروز خبر تکذیب «دستور رئیس جمهور برای ساخت هواپیمای داخلی » را منتشر و سخنان رئیسی را فقط «طلب» او دانست اما همین پایگاه در ساعت ۱۶:۲۸ دقیقه دستور وزیر دفاع به مدیرعامل سازمان صنایع هوایی را منشر کرد که با استناد به «اوامر رئیس جمهور» ، دستور«حرکت جهادی بی درنگ» برای ساخت هواپیمای مسافربری را داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ