«محمد شیاع السودانی» با بیان اینکه یک هیئت عراقی برای بررسی پرونده های مختلف روز هفتم فوریه به آمریکا سفر خواهد کرد، گفت که عراق به نیروهای رزمی خارجی نیاز ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروهای ائتلاف در سخنانی ادعا کرده است که آن‌ها با دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند و نقششان غیر رزمی است.
رئیس سازمان حشد شعبی عراق بر مشارکت این نیروها در مرحله بازسازی کشور مانند مرحله آزادسازی عراق از دست عناصر تروریست، تاکید کرد.
فراکسیون پارلمانی الصادقون خواهان اجرای مصوبه اخراج نیروهای رزمی خارجی از عراق شد.
منابع عراقی از بازداشت چند تروریست طی ساعات گذشته در برخی مناطق این کشور خبر دادند.
نخست وزیر عراق ضمن موضع گیری درباره توافق امنیتی امضا شده میان ایران و عراق از عدم نیاز بغداد به نیروهای رزمی خارجی هم سخن گفت.
سرویس های اطلاعاتی عراق از بازداشت ۱۱ تروریست داعش در ۴ استان این کشور خبر داد.
السودانی گفت که بغداد به طور رسمی اقدامات ایران و ترکیه در خاک این کشور را محکوم کرد و نیرو‌های امنیتی دولت فدرال عراق با همکاری اربیل، مرز‌های عراق با ایران و ترکیه را کنترل کرد.
السودانی گفت: تمایل کشورمان به تحکیم همکاری‌های نظامی و امنیتی با طرف فرانسوی با هدف ما برای ارتقای توان رزمی نیرو‌های امنیتی مطابقت دارد و اکنون در حال دستیابی به این هدف است که باعث می‌شود عراق نیازی به نیرو‌های نظامی خارجی نداشته باشد بلکه به نیرو‌های مستشاری برای پاسخگویی به نیاز‌های ارتش از نظر آموزشی و تجهیزاتی نیاز است
موسسه «حرکت حقوق» عراق به اظهارات السودانی درباره ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور واکنش نشان داد.
ایالات متحده آمریکا حدود ۲ هزار سرباز در عراق دارد که عمدتا مشغول آموزش یا مشاوره دادن به نیروهای عراقی هستند. ناتو نیز چندصد سرباز در آنجا مستقر کرده که در بخش‌های غیرجنگی فعال هستند.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی عراق، خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را غیرواقعی دانست و افزود: بیش از این سکوت در قبال حضور نظامیان آمریکایی در عراق جایز نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پی شهادت تعدادی از نیروهای پلیس فدرال عراق در اثر انفجار تروریستی در استان کرکوک ضمن محکوم کردن این اقدام با دولت و ملت عراق ابراز همدردی کرد.
نخست‌وزیر عراق دستور استقرار فوری نیروهای ارتش عراق در مرزهای مشترک با ایران و ترکیه را صادر کرد.
صباح العکیلی تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی به نقض حاکمیت عراق ادامه داده و هرازگاهی مرتکب جنایاتی می شوند.
«محمد شیاع السودانی» رسما مأموریت نخست وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق را از «مصطفی الکاظمی» تحویل گرفت.
نیروهای مبارزه با تروریسم عراق، ۷ عنصر تروریستی را در اربیل، سلیمانیه و کرکوک بازداشت کردند.
شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از منبع خاص خود از آماده باش کامل نیروهای امنیتی عراق به منظور تشکیل دولت جدید این کشور خبر داد.
منابع عراقی از درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد، پایتخت این کشور خبر دادند.
یک منبع محلی در استان الانبار اعلام کرد که زائران بحرینی از گذرگاه مرزی «عرعر» وارد عراق شدند.
منابع عراقی از ادامه تحرکات طرفداران صدر در مناطق مختلف به ویژه بغداد خبر دادند.
یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از دستورات الکاظمی درباره رخدادهای سیاسی در عراق خبر داد.
نیروهای حشد شعبی و سایر نیروهای امنیتی عراق امروز عملیاتی امنیتی برای تامین امنیت مناطقی در مجاورت رود دجله در استان صلاح الدین انجام دادند.
یک کارشناس مسائل امنیتی، حضور نیروهای آمریکایی در عراق را در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی دانست و گفت: گروه های مقاومت نیروهای بیگانه را مجبور به خروج خواهند کرد.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی کشور مان امنیت ایران و عراق را گره خورده در هم دانست و گفت: همکاری راهبردی میان دو ملت و نیروهای مسلح ایران و عراق ضروری است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ