شرح وقایع زندگی، رشادت‌ها و سخنان پربار شهید مصطفی چمران در کتب درسی فارسی پایه هفتم، پیام‌های آسمانی پایه هشتم و تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم و .. منتشر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درود به آزادمردانی که در برابر دهر تعظیم نمی کنند. در برابر قدرت زانو نمی زنند. از مرگ وحشتی ندارند و فقط از خدا هراس دارند و فقط به خدا پناه می برند. چه زیباست آزاد زیستن و چون گل شکفتن و همچون نسیمی به سادگی جان به جاندار تسلیم کردن! چه زیباست زنجیرهای اسارت را با اسلحه شهادت پاره کردن و اسماعیل وار در قربانگاه عشق خدا جان باختن و با قدرت روح بر عرش اعلاء پرواز کردن...
رستمی مسئول اجرایی عملیاتی بود که شهید چمران طراحی می‌کرد. یکی از صفات بارز شهید رستمی همان بسیجی بودن وی بود، ما و مابقی دوستان، شهید رستمی را تنها به خاطر احترام «جناب سرگرد» صدا می‌کردیم، ولی برای وی پست، مقام و درجه هیچ اهمیتی نداشت. در دوکوهه سنگری درست کرده بودیم که اتاق شهید رستمی باشد. وی شب تا صبح برای شناسایی بیرون می‌رفت و نزدیکی‌های صبح که برای کمی اسراحت می‌آمد، اتاقش پر از نیرو‌های بسیجی بود که خوابیده بودند لذا جایی برای خواب نداشت.
رئیس مرکز پژوه‌های مجلس شورای اسلامی گفت: منش علمی و عملی توأم با ایمان شهید چمران می‌تواند الگوی نخبگان کشور باشد.
دکتر چمران در هشت سال مدیریت خود در این مرکز، برای دانش‌آموزان نه یک مدیر یا فرمانده، بلکه پدر و همراهی دلسوز بود و در شدید‌ترین و خطرناک‌ترین وضعیت امنیتی نیز شاگردان او علاقه‌ای به ترک مدرسه نداشتند.
دبیر شورای نگهبان گفت: هر کسی که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دارد، باید خودش را با الگوهایی مانند شهید چمران بسنجد.
شهردار تهران گفت:صفاتی که قرآن برمی‌شمرد، همان صفاتی است که شهید چمران از آن برخوردار بوده است.
یادواره شهید مصطفی چمران و شهدای جنگ‌های نامنظم، عصر سه‌شنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
مجموعه تصاویری از دکتر مصطفی چمران، وزیر دفاع وقت به همراه مرحوم مهدی بازرگان رئیس دولت موقت و مرحوم عباس شیبانی و علی اکبر معین فر، نمایندگان وقت مجلس، در ستاد مشترک ارتش به مناسبت سالگرد شهادت تیمسار قرنی و همچنین تصاویری از حضور وی در جبهه‌های جنوب و نیسان که برای اولین بار از آرشیو عکس ایرنا منتشر می‌شود.
رئیس شورای شهر تهران گفت: مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد شهادت مصطفی چمران و شهدای ستاد جنگ‌های نامنظم عصر سه شنبه (۳۰ خرداد ۱۴۰۲) در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
با توجه به ایجاد تقاطع غیرهمسطح روبه‌روی ورودی‌های دانشگاه شهید چمران اهواز، عملا مسیر ورود دانشجویان به دانشگاه سخت و خطرناک شده است و هیچ پل عابر پیاده‌ای نیز برای عبور دانشجویان احداث نشده است، در حالی که پیش از این پل عابر پیاده وجود داشت که تخریب شد. تقاطعی که اخیرا ساخته شده، دقیقا مقابل در‌های شمالی و غربی دانشگاه است؛ این تقاطع، مسیر عبور دانشجویان را قطع کرده و اکنون مسیری برای ورود دانشجویان به دانشگاه وجود ندارد و با توجه به اینکه خودرو‌ها با سرعت عبور می‌کنند جان دانشجویان در خطر است و شرایط بسیار ناامنی رقم خورده است.
تیم‌های فولاد سپاهان اصفهان و شهید چمران لارستان بدون برگزاری مسابقه پلی آف به طور مشترک عنوان سومی لیگ برتر هندبال بانوان را کسب کردند.
تیم‌های فولاد سپاهان اصفهان و شهید چمران لارستان به طور مشترک عنوان سومی لیگ برتر هندبال بانوان را کسب کردند.
مدیر مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران گفت: مار پیتون از مارهای غول پیکر کشور برمه است و با توجه به شرایط مناسب نگهداری در مجموعه حیات وحش پارک شهید چمران تخم گذاری کرده است.
شهردار منطقه ۲ تهران از آغاز عملیات بهسازی بزرگراه شهید چمران خبر داد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تغییر نرخ بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در مراکز معاینه فنی خودرو خبر داد.
پژوهشگران دانشگاه شهید چمران اهواز در خلال بررسی‌های فونستیک روی پروانه‌های خانواده Noctuidae در استان خوزستان، گونه‌ای جدید از پروانه‌ها (Leptologia malaqai) را شناسایی کردند.
اگرچه امروز تهرانی‌ها دیگر این بزرگراه را با نام شهید چمران می‌شناسند، اما هنوز نام پل پارک‌وی در تقاطع این بزرگراه با خیابان ولیعصر (عج) نامی رایج میان شهروندان است. برای اطلاع از وجه تسمیه و ریشه نام پارک‌وی باید به نحوه و ماجرای ساخت این بزرگراه اشاره کنیم.
عضو هیات علمی گروه هیدرولوژی و منابع آب دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه ۷۰ درصد سد چم‌شیر روی سازند گچساران است، گفت: بر اساس گزارش‌های داده شده آورد رودخانه زهره در محل سد چمشیر، ۱.۷ میلیارد مترمکعب خواهد بود و بر این اساس برنامه‌ریزی کرده‌اند در حالی که این برآورد بر اساس آمار سال ۸۸-۸۷ است و می‌دانیم در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر به دلیل خشکسالی و تغییر اقلیم، میزان بارش‌ها به شدت کم شده و آورد رودخانه کاهش یافته است. از طرف دیگر، منشاء شوری‌ها معلوم نیست بنابراین با توجه به ابهامات در ورودی و خروجی، نمی‌توانیم به این داده‌ها اعتماد کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ گفت: در راستای هوشمندسازی معابر بزرگراهی و کاهش حوادث، دوربین کنترل سرعت در بزرگراه شهید چمران نصب شد.
سرهنگ شریفی گفت: بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از جنت آباد، شهید حکیم درمسیر غرب به شرق از باکری، بزرگراه هاشمی رفسنجانی درمسیر غرب به شرق از شهید ستاری، شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح دارای ترافیک هستند.
بر اساس گزارش منتشر شده در سایت کدال گزارش فعالیت ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ نماد‌های گروه بانکی منتشر شد. کدام نماد عملکرد بهتری را داشت و سود بیشتری نصیب سهامدارانش کرد؟
سازمان زیباسازی شهرداری تهران به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران بنرهایی در سطح تهران نصب کرده است با این سخن که: آنکه تخصص ندارد و کاری را می پذیرد، بی تقواست.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ