اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
اُلمپوس بلندترین کوه شناخته شده در منظومه شمسی است که ۱۶ مایل (۲۵ کیلومتر) از سطح مریخ امتداد دارد و در حدود ۳۷۴ مایل (۶۰۱ کیلومتر) عرض دارد. در قله این کوه یک دهانه آتشفشانی وجود دارد که آخرین بار ۲۵ میلیون سال پیش فوران کرده است.
خانشقاقی سال‌ها بعد از ساخت بلندترین ساختمان ایران و تهران در خیابان شاه‌آباد (جمهوری)، در مصاحبه با فصلنامه آبادی در سال ١٣۷۴ گفته است: «شب‌هایی بود که تا صبح نمی‌خوابیدم و فکر می‌کردم که چطور مشکلات را یکی‌یکی از سر راه بردارم به‌خصوص وقتی به طبقات بالاتر رسیده بودم.»
مدافع باتجربه و ملی پوش پرسپولیس بعد از گذراندن فصلی درخشان به سومین حضور متوالی در جام ملتها فکر می کند.
اغلب اسامی و تصاویر آبشار نیاگارا در مرز آمریکا و کانادا، آبشار هاناکاپی آی در هاوایی و آبشار ایگوآزو در آرژانتین برای بسیاری از مردم جهان آشناست، اما آیا می‌دانید بلندترین آبشار ایران چه نام دارد و در کجا واقع شده است؟
زمانی که سیاوش به سن ۱۲ سالگی رسید، قدش رشد چشمگیری داشت؛ تا حدی که کم کم به ۲۵۹ سانتی‌متر قد و وزن ۲۴۵ کیلوگرم رسید. در آن زمان مردم چنین قد و وزنی را یک امتیاز می‌دانستند و تصور نمی‌کردند این رشد بی‌رویه سیاخان ممکن است یک نوع بیماری باشد.
تصاویری از پرش دیدنی از آبشار آنجل در ونزوئلا را ببینید.
در اطلاعیه اداره هوانوردی فدرال آمده است که تاریخ اولیه مورد انتظار پرتاب ۲۱ فروردین است، اما تاریخ‌های پشتیبان این آزمایش ۲۲ و ۲۳ فروردین ذکر شده است. البته کمپانی ایلان ماسک، هنوز باید مجوز پرتاب را برای آزمایش این پرواز مداری خود از بوکا دریافت کند.
قد بلند بودن مزایا و معایب خود را دارد. جانوران بلند قد محدودیت‌های بیشتری دارند، زیرا جثه بزرگ آن‌ها به این معنی است که به غذا و فضای بیشتری نیاز دارند. با این حال، پا‌های بلند آن‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهند که به اندازه کافی سریع باشند و از شکارچیان پیشی بگیرند.
پس از اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۲ فروردین ماه این پرچم امروز به دلایلی پایین آورده شده است.
بازیکنی از یک جزیره مستقل و کم‌جمعیت در حوزه کارائیب عجیب و غریب‌ترین مدل مو‌ها را در کل جهان فوتبال دارد.
عجیب‌ترین راه‌ها و خیابان‌های جهان را بشناسید. این خیابان‌ها به نوعی با همه خیابان‌ها متفاوت هستند و ویژگی‌های جذابی دارند.
وقتی از او خواسته شد که کنار متری که روی دیوار نصب شده بود تا اندازه قامتش یادداشت شود، پرستار با تعجب گفت: «تو از ابزار اندازه‌گیری ما بلندتری.»
سیلوی بزرگ تهران که حالا نمادی شناخته‌شده برای منطقه ۱۶ تهران است، در روزگاری نه‌چندان‌دور یکی از مهم‌ترین عوامل بالا رفتن کیفیت گندم، آرد و در نهایت نان مصرفی مردم بود. گندم‌هایی که از مزارع سراسر کشور برداشت می‌شد، ابتدا به این سیلو می‌آمد تا دوره‌ای ۳ماهه را سپری کند و آماده تبدیل شدن به آرد شود.
در انقلاب زمستانی دسامبر، هرچقدر در نیم‌کره‌ی شمالی بیشتر به سمت شمال حرکت کنید، نور خورشید چند ساعت کمتر به شما می‌تابد. افراد ساکن در نیم‌کره‌ی شمالی می‌توانند ببینند که خورشید حتی هنگام ظهر در نقطه‌ی بالایی از آسمان قرار ندارد.
ماه گذشته ساخت کلان شهر Mirror Line به طول ۱۲۰ کیلومتر و ارتفاع ۴۹۰ متر و ظرفیت ۵ میلیون نفر در شمال غربی عربستان آغاز شد. مغز متفکر این پروژه جاه طلبانه یک تریلیون دلاری، ولیعهد سعودی محمد بن سلمان آل سعود است.
«یوسف النصیری» مهاجم تیم ملی مراکش شب گذشته گل اول و صعود شیرهای اطلس  را به پرتغال زد . نکته جالب ارتفاع ضربه سری است که این بازیکن در لحظه تماس با توپ زده که ۲متر و ۷۸ سانتی متر بوده که رکورد جالبی در جام جهانی ۲۰۲۲ به ثبت رسیده است.
«کلیسای جامع اولم» در جنوب آلمان کنونی که با ارتفاع ۵۳۰ فوت بلندترین کلیسای جهان است، ۵۱۳ سال طول کشید تا کامل شود. کلنگ احداث این کلیسا در سال ۱۳۷۷ زده شد، اما حدود دو سده بعد به دلیل آغاز اصلاحات پروتستان و جنگ‌های مذهبی متعاقب آن، کار ساختن کلیسا در سال ۱۵۴۳ متوقف شد. این پروژه ۳۰۱ سال بعد از سر گرفته شد و در سال ۱۸۹۰ به پایان رسید.
دو بازیکن تیم‌های ملی مراکش و هلند کوتاه‌قدترین و بلندقامت‌ترین بازیکنان جام جهانی۲۰۲۲ هستند.
هنرمند آرژانتینی ماکسیمیلیانو بانسکو نقاشی دیواری بزرگی را در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین به یاد دیگو مارادونا ستاره فقید فوتبال کشیده است. نقاشی دیواری اسطوره فوتبال ۴۰ متر ارتفاع دارد و این هنرمند قصد دارد نقاشی را در سی ام همین ماه یعنی روز تولد مارادونا به پایان برساند. این نقاش همچنین می‌گوید که این نقاشی دیواری بلندترین نقاشی در جهان خواهد بود. وی افزود: نقاشی در نزدیکی فرودگاه اصلی پایتخت است و مسافران در هر پروازی آن را مشاهده می‌کنند.
این آسانسور به عنوان دروازه برخی از جاذبه‌های اصلی پارک از جمله مسیر گلدن ویپ، کوهستان تیانزی و مناظر ستون جنوبی بهشت که بعدا به افتخار کوه‌های شناور جیمز کامرون کارگردان "آواتار" به "کوه هللویا" تغییر نام داد عمل می‌کند.
محمد خادم الشیخ کوهنورد حرفه‌ای و مربی امداد و نجات کوهستان گفت:دماوند با ارتفاع فعلی ۵۶۱۰ متر بلندترین قله ایران است که بهترین زمان صعود برای کوهنوردان به این کوه بین تیر و مرداد ماه خواهد بود چرا که وضعیت آب و هوایی دماوند در زمان گفته شده نسبتا پایدار است. البته موارد خاصی مانند سیل اخیر هم وجود دارد که هشدار‌های لازم صادر می‌شود.
شورای اسلامی استان تهران به مناسبت بلندترین شب سال یعنی شب یلدا جشنواره‌ای را با نام «کوتاه‌ترین داستانِ بلندترین شب سال» برگزار می‌کند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ