وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه هیچ نیروی رزمی خارجی در این کشور وجود ندارد تأکید کرد که خاک عراق نباید مبدأ حملات به سایر کشورها باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه عراق در نشست خبری مشترک با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت: روابط عراق و شورای همکاری مستحکم و قوی است.
«فیصل المقداد» در پاسخ به دعوت رسمی «فؤاد حسین» شنبه آینده به عراق سفر و با مقامات ارشد این کشور دیدار و رایزنی می‌کند.
ماجرای حضور شیخ حسین انصاریان در خانه‌های فساد شهرنو نکاتی خواندنی دارد که در کتاب «خاطرات شیخ حسین انصاریان» به آن اشاره شده است.
وزیر امور خارجه عراق و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و روابط دو جانبه را بررسی کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش‌های دولت عراق به عنوان آغازگر گفتگوهای امنیتی بین ایران و عربستان تشکر و قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه گفت: آقای فؤاد حسین که از سفر واشنگتن برگشتند حامل این پیام بودند که طرف آمریکایی برای جمع‌بندی توافق آمادگی دارد، ما نیز همواره از مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال کرده‌ایم.
فواد حسین گفت که با امیرعبداللهیان در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین الملل و نتایج سفرش به واشنگتن که به ایران مربوط می‌شود، گفتگو کرده است.
نشست خبری فؤاد حسین وزیر خارجه عراق درباره نتایج سفر اخیرش به واشنگتن نیمه‌کاره رها شده و او به علت کسالت نشست مطبوعاتی را ترک کرد. وی در حین سخنرانی، در حالی که پشت تریبون ایستاده بود، قبل از اینکه چند ثانیه سکوت کند، مقداری آب نوشید، سپس به سرعت محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد.
وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که این کشور حیاط خلوت هیچ کشوری نیست و موضع بغداد در این باره شفاف است.
فؤاد حسین تاکید کرد که عراق قبل از هر چیز امنیت، اقتصاد، سیاست و راهبردی خود را در نظر می‌گیرد و روابط خود را با سایر کشور‌ها بر اساس این منافع ایجاد می‌کند.
سفیر آمریکا در بغداد از سفر هیئت عراقی به ریاست فواد حسین طی روزهای آتی خبر داد.
در این بیانیه آمده است: نشستی مطبوعاتی میان «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق و همتای سعودی‌اش در مقر وزارتخانه برگزار خواهد شد.
به گفته فواد حسین، ناآرامی‌ها در ایران بُعدی منطقه‌ای دارد و ممکن است که بر سیاست‌های ایران و پیشبرد گفتگو بین تهران و ریاض تاثیر بگذارد.
«حسین راغفر»، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل اقتصادی می‌گوید: بانک‌ها در ایران منشا شر و مصیبت هستند و آنقدر مناسبات پرفساد و ... دارند که قدرتمند شده‌اند و شرایطی به وجود آمده که شاید امیدی به اصلاح ساختار نیست. حالا باید بگوییم که این دایره فساد که بر ربوی بودن فعالیت‌شان تاکید می‌کنند آنقدر گسترش یافته که دیگر مردم عادی و بازاریان نقشی در اقتصاد کشور ندارند.
مشاور امنیت ملی و فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق درباره متقاعد کردن کشورها برای تحویل گرفتن شهروندان خود از اردوگاه الهول در سوریه رایزنی کردند.
فواد حسین درخصوص اینکه بغداد پیش از این پیام‌های آمریکا را به ایران منتقل کرده است، گفت: بله، انجام داده‌ایم و همچنان این کار را انجام می‌دهیم و من اخیرا دیدار‌هایی با دو طرف داشتم.
فؤاد حسین ضمن تأکید بر روابط خوب کشورش با ایران، از پایان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان و زمینه سازی برای برگزاری دور جدید این مذاکرات خبر داد.
فؤاد حسین در دیدار با عضو شورای امنیت ملی آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با او درباره تحولات عراق و منطقه گفتگو کرد.
وزیر خارجه عراق در جدیدترین موضع گیری درباره کویت با بیان اینکه روابط دوجانبه بین دو کشور حساس، مهم و مبتنی بر احترام متقابل است، بر لزوم ایجاد روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.
وزیر خارجه عراق به موضع گیری درباره تحولات سیاسی اخیر این کشور پرداخت و از گروههای سیاسی عراقی خواست که از این حوادث درس بگیرند.
وزیر امور خارجه عراق، امنیت ایران و عراق را در هم تنیده دانست و تاکید کرد کشورش اجازه تهدید جمهوری اسلامی ایران از خاک عراق را نخواهد داد.
وزیر امور خارجه عراق در سفر به تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه عراق در سفر به تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد «فؤاد حسین» امروز به تهران سفر کرده و با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره روابط دوجانبه و منطقه ای و مذاکرات هسته ای رایزنی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ