اهواز - نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس گفت: بررسی‌ها و شواهد نشان می‌دهند که سد مسجدسلیمان از زمان آبگیری تاکنون، ۶ متر فرونشست داشته و علاج بخشی آن ضروری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کشور گفت: تا امروز ۵۴۰ ملک مازاد در آموزش و پرورش شناسایی شده‌اند و ۳۴۱ ملک در فرایند ارزش‌افزایی قرار گرفته است.
اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ارزیابی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زون‌های فرونشست استان انجام می‌شود، گفت: با پدیده فرونشست باید مقابله مهندسی و فنی شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نرخ فرونشست در اصفهان بر اساس مطالعات صورت گرفته بین ۵ تا ۱۸ سانتی‌متر در نوسان است.
طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ در مناطق شمالی اصفهان نرخ فرونشست ۱۵۶ میلیمتر اعلام شده که تقریبا ۴۰ برابر نرخ جهانی است. مختاری، سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان: در مناطقی در شمال شهر اصفهان عمق آب‌های زیرزمینی از ۳۰ متر به ۱۸۰ متر رسیده است.
رئیس شورای عالی استان‌ها از برقراری تعاملات خوب بین شورای عالی استان‌ها و دولت برای بررسی برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: عصر امروز در محور اتوبان شهید آقابابایی لاین جنوب به شمال در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب، زمین دچار فرونشست شد و حفره‌ای ایجاد شد.
عضو هیات نمایندگان استان یزد گفت: در شرایط فعلی در یکی یکی از شهر‌ها ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم و باید فکر اساسی صورت گیرد و منابع پایدار آب را در انتقال به استان دنبال کنیم.
بیست و هفتمین همایش نقشه برداری کشور با حضور رییس سازمان فضایی و رییس سازمان زمین شناسی افتتاح شد.
به‌طور خاص در ایران تقریبا برای تمام استان‌ها بازه‌ای از مقادیر نرخ فرونشست گزارش شده است. به علت افزایش بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی و افزایش کسری تجمعی آبخوان‌ها در سال‌های اخیر، مقدار فرونشست زمین در بسیاری از نقاط کشور رو به افزایش بوده است.
شهردار تهران گفت: ۷ رود دره در تهران داریم که آنها هم مشکلات خاص خودشان را دارند، همچنان که خطر سیلاب و فرونشست زمین؛ مشکلاتی برای پایتخت ایجاد کرده است.
شهردار تهران گفت: ۷ رود دره در تهران داریم که آنها هم مشکلات خاص خودشان را دارند، همچنان که خطر سیلاب و فرونشست زمین؛ مشکلاتی برای پایتخت ایجاد کرده است.
مدیرکل مخاطرات طبیعی و زیست‌محیطی سازمان زمین‌شناسی کشور با اشاره به اعلام نظرات بی‌اساس برخی کارشناسان گفت: گاهی کارشناسان با مجموع آمار سالانه فرونشست اعلام می‌کنند که به‌طور مثال فرونشست در تهران از ۱۰ سال گذشته به عدد ۳ متر رسیده است، اما این در صورتی است که فرونشست فقط در یک نقطه اتفاق نمی‌افتد و این آمار ارائه شده در سطح وسیعی برآورد می‌شود.
رئیس سازمان نقشه برداری تهیه نقشه فرونشست زمین را از دستاورد‌های این سازمان در خصوص فرونشست ذکر کرد و یادآور شد: فرونشست در همه مناطق دنیا ایجاد می‌شود، ولی نرخ فرونشست زمین در کشور با بیشینه بالای ۲۰ سانتیمتر، ۵ برابر متوسط دنیا است.
رئیس سازمان نقشه برداری گفت: اطلاعات دقیق فرونشست زمین را به صورت محرمانه برای مسؤولان کشور ارائه می‌کنیم تا برای آن تدبیری بیندیشند.
به‌صورت کلی حدود ۸ میلیون واحد مسکونی و ۲۴ میلیون نفر در کشور در معرض خطرات و آسیب‌های فرونشست قرار دارند. فرونشست در ایران ۵ تا ۷ برابر متوسط و با نرخ سالیانه ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر در سال (هر ۵ سال ۱ متر) فرونشست در کشور رخ می‌دهد.
شهردار تهران گفت: تلاش ما این است تا میزان مصرف آب را کاهش دهیم تا با استفاده از پساب بتوانیم درب چاه‌های شهری را ببندیم و از این طریق فرونشست زمین را مدیریت کنیم.
سیر خزنده تعطیلی سینماهای لاله زار که از اواخر سال ۷۰ آغاز شد در دهه ۹۰ به خیابان انقلاب و میدان ولیعصر و سینماهایش رسید و الان تبعات این سیر خزنده در حال خودنمایی است و اپیدمی کرونا نیز توانست سرعت این سیر خزنده را بیشتر کند تا سبنمای ایران متوجه این نکته باشد که سینماداری یک فعالیت منفک از تولید است و امکان وصل حیات و ممات سینماداری به سیاست های تولید و مصرف فیلم داخلی یک سیاست سرتاسر اشتباه و مرگ آور ( تعطیلی سینماها ) است و بازهم به من خرده نگیرند دوستان سینمایی که تولید مهم تراست از سینماداری در صورتی که سینما داری مثل هر فعالیت استاتدارد توزیع و فروش محصول مختصات منطقی عرضه و تقاضای بازار را در خود دارد و نه مختصات خاص مشتری مداری به سبک تولید و مصرف محصولات داخلی. فرونشست های سینمایی( تعطیلی) بیشتری را در آینده با این سبک و سیاق علم‌اقتصاد داخلی سینما در پیش خواهیم داشت...
مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از وقوع ۳۰ سانتی متر فرونشست خاک در سال خبر داد.
اصفهان- عضو کارگروه تخصصی فرونشست استات اصفهان گفت: انکار آثار فرونشست زمین بر بناهای تاریخی اصفهان توجیه سهل انگاری در حفظ میراث فرهنگی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترک‌های مسجد سید و مسجد جامع به دلیل فرونشست نیست. درمورد سازه مسجد امام هم نگرانی‌هایی وجود داشت که پس از پایش مشخص شد فعلاً از نظر فرونشست مشکلی آن را تهدید نمی‌کند.
در کنار اقلیم خشک و برداشت بی‌رویه از منابع آبی، چند سالی است که خشکسالی هم بر آن‌ها اضافه شده و دشت‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و انسان‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که به مرور این مساله نیز مشکلات زیادی را برای منابع آبی به همراه آورده است به‌طوری که اکنون ۱۴ استان کشور از جمله تهران، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، همدان، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، البرز، قزوین، مرکزی، اردبیل و گلستان درگیر پدیده فرونشست زمین شده است.
سخنگوی صنعت آب مشخصا اعلام می‌کند که پایتخت کشور تنها برای ۳ ماه ذخیره آب آشامیدنی دارد اما این تنها بخشی از بحران است. او در ادامه اظهارات خود به احتمالی نگران کننده درباره بارندگی‌های پاییز هم عنوان کرد احتمال بارش‌های زیر نرمال در پاییز بالاست.اما این تمام ماجرا نیستاز سوی دیگر گزارش‌های جهانی حاکی از آن است که ۱۷ کشور در دنیا دچار تنش‌های آبی هستند و ایران نیز جزو ۹ کشور آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیمی است.علاوه بر این افزایش حجم استفاده از سوخت مازوت و فرونشست زمین هم در ایران نگران کننده است.فرو نشستی که در جهان بر حسب میلیمتر است، اما در ایران با سانتی متر گزارش می‌شود.
شهردار یزد از فرونشست ۵۶۰ نقطه شهر پس از سیل اخیر و احداث دو سیل بند توسط نیروی زمینی ارتش خبر داد.
تهران- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از جایگزینی پساب و کنترل فرونشست تهران با تکمیل واحدهای تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ