مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید یک میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تا بهمن ماه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تولید خودروهای ساینا دستی S۲۳۲ M، پژو ۲۰۷ دستی پاناروما، دنا، رانا، رانا گیربکس ۶ دنده و پژو ۴۰۵ دو گانه سوز متوقف شده است.
سمنان- معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه تولید خودرو در کشور به اندازه تقاضا نیست، گفت: این وضعیت، بازار خودرو را دچار التهاب کرده است.
سمنان- معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه تولید خودرو در کشور به اندازه تقاضا نیست، گفت: این وضعیت، بازار خودرو را دچار التهاب کرده است.
با همت کارکنان و زنجیره تامین، تولید در گروه صنعتی ایران خودرو در نیم روز دهم خردادماه از مرز ۱۰۰ هزار دستگاه عبور کرد.
از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت بیش از ۱۹۳ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با عبدالقادر جوخدار، وزیر صنعت سوریه، خواستار رفع موانع تولید در سایت سیامکو شد.
اگرچه تولید خودرو در سال گذشته به یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه رسید و برنامه دولت افزایش مستمر تولید است اما نیمی از خانوارهای ایرانی یعنی ۱۳.۲ میلیون خانوار فاقد خودروی شخصی هستند.
وزیر صمت با بیان اینکه دو برنامه در مهار تورم و رشد تولید تهیه شده که به زودی منتشر و اجرایی خواهیم کرد، گفت: تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو برای سال جاری قطعی است.
اگرچه وزارت صمت بر تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو برای امسال تاکید می کرد اما برآوردها حکایت از تولید ۱.۲ میلیون دستگاه تا پایان سال دارد که بیانگر عقب ماندگی ۳۰ درصدی نسبت به برنامه است.
گروه صنعتی ایران‌خودرو ۲۱ د‌ی‌ماه موفق به عبور از مرز تولید نیم میلیون دستگاه خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین شد.
وزارت صمت وعده تولید حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری در سال جاری را داده بود اما تا پایان آذر ماه ۷۶۰ هزار دستگاه تولید شده که حکایت از فاصله ۳۰ درصدی با برنامه ها دارد.
معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا گفت: گروه خودرو سازی سایپا در ادامه روند افزایشی خود توانست تولید محصولات را در سال جاری و در هفته 35و تا پایان 23 آذرماه، از مرز 11 هزار دستگاه عبور دهد و با تولید 11 هزار و 264 دستگاه خودرو، رکورد سه سال اخیر خود را بشکند.
وزیر صمت گفت: تمرکز ما بر تولید خودرو است و شیب تولید خودرو به شدت افزایش یافته و هفته آینده اولین خودروهای وارداتی وارد گمرک می‌شوند.
شرکت پارس خودرو توانست در ۸ ماه ابتدایی امسال از مرز تولید ۹۰ هزار دستگاه خودرو سواری عبور کند.
با توقف تولید خودرو ناقص و عرضه خودرو به صورت عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان، گردش مالی و نقدینگی در گروه صنعتی ایران‌خودرو با فروش خودروهای کامل تقویت شده و آمارها بیانگر افزایش تولید در این گروه صنعتی است.
معاون برنامه ریزی جامع تولید سایپا گفت: گروه خودرو سازی سایپا در ادامه روند افزایشی خود توانست تولید محصولات را در سال جاری و طی هفته گذشته از مرز 11 هزار دستگاه عبور دهد و با تولید 11 هزار و 264 دستگاه خودرو، رکورد سه سال اخیر خود را بشکند.
قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، از عبور از مرز تولید ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین از ابتدای امسال تا دوم آذرماه خبر داد.
سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه تورم تولید در بخش خودرو در تابستان ۲ درصد بود، گفت: آمار تولید هفت ماهه خودروسازان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم همکاری برای تولید و تجاری سازی خودروهای برقی از سوی نهادهای حاکمیتی گفت: با توجه به این‌که شرایط برای تولید خودرو برقی از سوی خودروسازان فراهم است باید سفارش گذاری و درخواست خرید و تامین منابع مالی از سوی دولت انجام شود.
گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد تا روز دوازدهم مهرماه، با عبور از رکورد تولید ۳۰۰ هزار دستگاه، رکورد جدیدی را در تولید خودرو سواری بر جای بگذارد.
وزیر صمت گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا ۱۴۰۴ معادل ۳۰ درصد از تولید خودرو باید توسط خودروسازان دیگری غیر از دو شرکت بزرگ خودروسازی انجام شود. از این طریق از تمرکز تولید کاسته می شود.
بررسی آمارهای مربوط به تولید خودرو در پنج ماهه ابتدای امسال حاکی از آن است در این مدت در مجموع ۴۲۲ هزار و ۷۸ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که بیانگر رشد ۱۰ درصدی است.
پورمجیب از حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید ایران‌خودرو دیزل خبر داد و گفت: پس از سایت‌های تولید سواری که از خردادماه آغاز شد، از ابتدای شهریورماه نیز در این شرکت محصول ناقصی تولید نخواهد شد.
تصاحب خانه‌های مردم با سندسازی

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ