تولید خودروهای ساینا دستی S۲۳۲ M، پژو ۲۰۷ دستی پاناروما، دنا، رانا، رانا گیربکس ۶ دنده و پژو ۴۰۵ دو گانه سوز متوقف شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کوئنیگزگ تصمیم دارد محصول پرسروصدای خود را با موتور قدرتمند V ۸ نیز راهی بازار کند. این موتور ۵ لیتری با یک موتور برقی که از آن با نام «ماده سیاه» یاد می‌شود، ترکیب خواهد شد. این موتور برقی با آنکه تنها ۳۹ کیلوگرم وزن دارد، اما ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.
مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با بیان این‌که نخستین موتور از خانواده موتور سه استوانه ایران خودرو، توربوشارژ و دارای گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر و قدرتی در حدود ۱۲۰ اسب بخار است، گفت: این محصول پیشتاز خانواده موتور سه استوانه بوده و پس از آن نیز موتور تزریق مستقیم آن قرار دارد که طی هفته های آینده برای نخستین بار روشن خواهد شد تا توسعه احتراق آن آغاز شود.
از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه حدود ۳۲۵ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان کشور تولید شده که از این میزان سهم خودروهای سواری حدود ۲۷۷ هزار دستگاه بوده است.
این خودرو تنها یک دستگاه و سال ۱۹۲۸ در بریتانیا تولید شد. پیشرانه آن ۹۲۵ اسب بخار خروجی داشت و برای جعبه دنده نیز از یک مدل ۳ سرعته استفاده شد.
حل ریشه‌ای مشکلات خودرو در دست نمایندگان مجلس و دولتمردان است و آن‌ها می‌توانند با رفع موانع تحریمی و بانکی عوامل افزایش هزینه تولید را از بین ببرند. این مسائل نه تنها به نفع صنعت خودرو بلکه به سود تمام صنایع و اقتصاد کشور است. بنابراین به جای مواضع هیجانی بهتر است درباره سهم ۳۵ درصدی تصمیمات خود در قیمت صنعت خودرو اقدامی موثر کنند. حال باید مردان سیاست درباره سهم خود در گران شدن خودرو صحبت کنند و توضیح دهند چقدر خود را در این رابطه مسوول می‌دانند.
بررسی جزئیات تولید خودرو از آمار تجمعی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نشان می دهد که تولید ۶ خودرو در شرکت ایران خودرو و تولید ۳ خودرو در شرکت سایپا متوقف شده است.
تصادفات جاده‌ای در ایران ۲۰ برابر استاندارد‌های جهانی است. پلیس راهور، وضعیت تولید خودرو‌های داخلی و کیفیت پایین را مقصر اصلی تصادفات منجر به مرگ می‌داند. برخی حامیان خودروسازی حتی زیر بار کیفیت پایین خودرو هم نمی‌روند و می‌گویند: «چرا به خودروی داخلی می‌گویی لگن؟ لندکروز با ۲۰۶ فرقی ندارد.»
فاطمی امین راهکار رفع مشکلات معیشتی مردم را هم رشد تولید دانست و گفت: زمانی که رشد تولید به مدت چند سال تداوم داشته باشد، مثل سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم، به تدریج می‌توان آثار منفی دهه گذشته را جبران کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که به دنبال کاهش هزینه های لجستیک و در نتیجه آن کاهش بهای تمام شده تولید هستیم، خواستار همکاری وزارت خانه‌های امور اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی برای اختصاص فضای بیش تر جهت انبارش مواد اولیه خودروسازان در گمرک آپرین در راستای افزایش سرعت در تولید شد.
ماسک آخرین بار از آغاز تولید سایبرتراک در سال ۲۰۲۳ خبر داده بود، اما در کنفرانس مالی اخیر تسلا شفاف‌سازی کرد که تولید انبوه این خودرو تا سال ۲۰۲۴ شروع نمی‌شود.
ماسک آخرین بار از آغاز تولید سایبرتراک در سال ۲۰۲۳ خبر داده بود، اما در کنفرانس مالی اخیر تسلا شفاف‌سازی کرد که تولید انبوه این خودرو تا سال ۲۰۲۴ شروع نمی‌شود.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این کوروت، ۲.۵ ثانیه است. موتور بنزینی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری این خودرو، ۴۹۵ اسب بخار تولید می‌کند. موتور برقی هم معادل ۱۶۰ اسب بخار خروجی دارد که مجموع نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو را به عدد جذاب ۶۵۵ اسب بخار می‌رساند.
گروه صنعتی ایران خودرو توانست دوم بهمن ماه و هم زمان با حلول ماه مبارک رجب، در اقدامی بی سابقه از رکورد تولید روزانه موتور سواری و تجاری با تولید ۳۶۵۸ دستگاه عبور کند.
نسل جدید پیشرانه محبوب خانواده EF با نام EFP به زودی طی مراسمی رونمایی و به تولید انبوه می‌رسد و به عنوان قدرتمندترین قوای محرکه ای که در حال حاضر در صنعت خودرو ایران تولید می‌شود، قرار است برای اولین بار بر روی دناپلاس توربو جدید که امکانات ایمنی و رفاهی بیش‌تری نسبت به نسخه پیشین دارد نصب شود.
مدیرعامل شرکت ساپکو گفت: برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه و با توجه به بحران کمبود قطعات الکترونیک، با همت جوانان نخبه ایرانی و همکاری شرکت ساپکو، وزارت صمت و یک شرکت دانش بنیان داخلی، داخلی سازی و تولید انبوه چیپ ست های الکترونیکی حوزه خودرو محقق شد.
در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در تولید خودروهای متصل و هوشمندسازی صنعت خودرو، شرکت دانش‌بنیان تام ایران خودرو برای نخستین بار، بعد از طراحی و نمونه‌سازی سامانه الکترونیکی خودروهای متصل، قرارداد صنعتی‌سازی آن را برای ساخت و تولید به امضا رساند.
در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در تولید خودروهای متصل و هوشمندسازی صنعت خودرو، شرکت دانش‌بنیان تام ایران خودرو برای نخستین بار، بعد از طراحی و نمونه‌سازی سامانه الکترونیکی خودروهای متصل، قرارداد صنعتی‌سازی آن را برای ساخت و تولید به امضا رساند.
مدت ها است که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده است و تاکنون خودروهای مختلفی برای عرضه بر روی تابلو بورس کالا رفته اند. خبرهای منتشر شده بیانگر آن است که قرار است هایما محصول تولیدی ایران خودرو برای دومین بار میهمان بورس کالا باشد. جزئیات این عرضه را در مطلب زیر بخوانید.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند با فناوری نانو خمیرهایی در راستای جلوگیری از بخار گرفتن شیشه های عقب خودرو تولید کنند.
یک شرکت خودروساز از طرح خودروی برقی ۲ نفره رونمایی کرده که هر بار شارژ آن برای طی ۱۴۰ کیلیومتر کافی است.
قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، توسعه همکاری میان دو خودروساز بزرگ کشور را سبب هم افزایی در خدمات رسانی بهتر به مشتریان و کاهش قیمت تمام شده تولید و عرضه محصولات مترقی دانست.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس در این شرکت گفت: تولیدکنندگان داخلی ظرفیت نوسازی ناوگان را دارند، اما جریان هایی به دنبال واردات خودروهای دست دوم به کشور است و با این اقدام نه تنها نوسازی اتفاق نخواهد افتاد، بلکه باری اضافی بر دوش دولت بوده و این به صلاح کشور نیست.
بررسی آمارهای مربوط به تولید خودرو در پنج ماهه ابتدای امسال حاکی از آن است در این مدت در مجموع ۴۲۲ هزار و ۷۸ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که بیانگر رشد ۱۰ درصدی است.
زاوه با اشاره به اینکه دولت هر کاری می‌کند تا زیر بار اشتباه خود نرود، اظهار داشت: در حالی که دولت چند سال گذشته مدام بر روی قیمت گذاری در خودرو اصرار می‌ورزید، این موضوع نتیجه‌ای جزء نارضایتی تمامی ذینفعان از این وضعیت نداشته است، به طوریکه از یک طرف شاهد هستیم دولت با فشار بر روی خودروسازان موجبات تولید همراه با زیان محصولات دو خودروساز بزرگ را رقم زده، آن‌ها نیز در چنین وضعیتی با زیان انباشته بسیار وحشتناکی روبرو هستند که در نهایت هزینه این موضوع را نیز مردم باید بپردازند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ