کمتر از دو ماه پیش از این، وب‌سایتی اعلام وجود کرد که کاربران اینترنت به‌سرعت برای کشف توانمندی‌های آن هجوم آوردند، زیرا کاربران متوجه شدند که این وب‌سایت، برای نخستین بار در تاریخ، فناوری هوش مصنوعی را در دسترسی آسان عموم مردم قرار داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای اولین بار در جهان، یک مرد فلج اندام در ایالات متحده پس از اینکه جراحان با موفقیت ریزتراشه‌هایی را در مغز او کاشتند، لمس و حرکت را دوباره به دست آورد.
جان استونز، مدافع منچسترسیتی، می‌گوید پپ گواردیولا مغز او را جراحی و از نو طراحی کرده است.
داروی دیابت اوزمپیک روند کاهش وزن را تغییر قابل‌ملاحظه‌ای داده است.
یک مرکز تحقیقاتی مستقر در هنگ کنگ به نام مرکز هوش مصنوعی و رباتیک (CAIR) یک سیستم رباتیک برای جراحی مغز ایجاد کرده است که برای جراحی مغز و اعصاب کم‌تهاجمی بر هوش مصنوعی متکی است.
به دلیل وجود تقویت کننده‌های مصنوعی طعم، قند و چگالی و کالری در غذا‌های فوق فرآوری شده افزایش وزن یکی از مهمترین این تاثیرات است. این افزودنی‌ها برخی از اثرات مستقیم بر مغز و همچنین میکروبیوم‌های ما دارند؛ بنابراین ما فکر می‌کنیم امولسیفایرها، مولکول‌هایی که چربی‌ها را به آب متصل می‌کنند، کمی شبیه مواد شوینده هستند.
نتایج نشان داد که تمرینات هوازی باعث بهبود مهارت‌های تفکر در مقایسه با تمرینات کششی و تقویتی می‌شود. هم افراد ۲۰ ساله و هم افراد مسن‌تر از انجام ورزش‌ها سود بردند، اما این افراد مسن‌تر بودند که بیشترین سود را کسب کردند.
ژوهشگران، یک مدل رایانه‌ای را برای تقلید از فرآیند تصمیم‌گیری زنبور‌های عسل طراحی کردند. آن‌ها در مقاله پژوهشی خود نوشتند: این روش، بینش‌هایی را در مورد این موضوع مشخص می‌کند که یک مغز کوچک چگونه می‌تواند چنین انتخاب‌های پیچیده‌ای را هنگام پرواز انجام دهد و نوع مدار‌های عصبی مورد نیاز را نیز مشخص کند. پیچیدگی فرآیند‌های تصمیم گیری زنبور عسل با نمونه‌هایی که در مورد پستان داران گزارش شده بودند، رقابت می‌کرد.
دستیار اول سرمربی پرسپولیس قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرد.
دستیار اول سرمربی پرسپولیس قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرد.
باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به لوئیز کامپوس اعلام کرده که تمایلی برای از دست دادن او ندارد و فصل بعد را نیز باید بماند. کامپوس نیز با این درخواست موافقت کرده است.
باراگونا توسعه سریع هوش مصنوعی مولد پیشرفته -ابزار‌های یادگیری ماشینی به‌هم‌پیوسته که می‌تواند برای تولید هنر، موسیقی و حتی ایده‌ها استفاده شود- را با «پرورش یک مغز دیجیتال» مقایسه کرد و هشدار داد درست همان‌طور که هنوز ذهن انسان را به‌طور کامل درک نکرده‌ایم، ممکن است به نقطه‌ای برسیم که دیگر قادر به فهم هوش مصنوعی نباشیم.
سرعت حرکت امواج در بین نواحی مختلف مغز بر قدرت پردازش اطلاعات ما اثر می‌گذارد. درنتیجه، شکل مغز می‌تواند در بیماری‌هایی مثل شیزوفرنی یا افسردگی مؤثر باشد. البته پنگ اذعان دارد که تحقیق آن‌ها درباره مسئله خاصی قاطعانه اظهارنظر نمی‌کند؛ اما او باور دارد که شکل مغز اهمیت بیشتری نسبت به ارتباطات نورون‌ها دارد.
نوجوان‌ها همیشه کارهای عجیب‌و‌غریب می‌کنند؛ خودشان را از بلندی در آب‌های کم‌عمق می‌اندازند، رانندگی پرخطر می‌کنند و وارد دعواها و روابط عاطفی نامتعارف می‌شوند. بعضی از بزرگ‌ترها این حرکات را ناشی از نیروی جوانی می‌دانند و بعضی دیگر خامی و بی‌تجربگی‌ نوجوانان را دلیل رفتارهای نسنجیده‌شان عنوان می‌کنند. اما تحقیقات عصب‌شناختی جدید، با ارجاع به مراحل تکاملی بشر، پرده از حقایقی برداشته‌اند که شاید پای فیزیولوژی مغز نوجوانان را به میان بیاورد.
محققان می‌گویند هوش مصنوعی با موفقیت توانست از رابط میان مغز و ماشینی که محققان ساخته بودند، استفاده کند. این رابط طراحی شده بود تا بتواند محیط مدنظر موش برای حرکت‌دادن اشیا در فضای VR را تعیین نماید.
ماتیس می‌گوید: «هدف CEBRA کشف ساختار سیستم‌های پیچیده است. با توجه به اینکه مغز پیچیده‌ترین ساختار جهان ماست، یک فضای آزمایشی جامع و کامل برای CEBRA محسوب می‌شود. همچنین می‌تواند در مورد نحوه پردازش اطلاعات توسط مغز داده‌های جدیدی به ما ارائه کند و بستری برای کشف اصول جدید علوم اعصاب باشد.»
با اینکه سیستم‌های هوش مصنوعی فعلی، خصوصا در انجام وظایف تشخیص الگوی داده‌های بزرگ بسیار توانمند هستند و بهتر از انسان‌ها عمل می‌کنند، اما هوشمندی آن‌ها همانند ما نیست. ساختار سیستم‌های هوش مصنوعی شبیه به مغز ما نیستند و روش یادگیری آن‌ها نیز متفاوت است.
عملکرد جالب مغز کودک هنگامی که یک سال دارد: تلفن منزل را برداشته و در آن فوت می کند و البته ما بسیار لذت می بریم. او بارها این کار را تکرار می کند، اما بسیاری اوقات ناگهان سکوت می کند و بادقت به گوش دادن می پردازد...
محققان در مقاله خود نوشتند: اگرچه الگوی خمیازه ثابت است، اما مدت زمان آن با اندازه مغز و تعداد نورون‌ها تکامل یافته است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که این عملکرد در طیف متنوعی از حیوانات حفظ شده است به طوری که منشا تکاملی آن را می‌توان حداقل به جد مشترک پرندگان و پستانداران و حتی بیشتر از آن ردیابی کرد.
هوش مصنوعی با استفاده از یک هدست زیست‌حسگر پیشرفته توانایی آنالیز داده‌های امواج مغزی را داشته و آن‌ها را از قشر بینایی مغز فرد به سگ رباتی منتقل می‌کند.
نتایج تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که مغز ما قابلیت صحبت کردن با سلول‌های چربی بدن را دارد و این می‌تواند راز کاهش وزن پایدار باشد.
اغلب، زمانی که بیماران پس از ایست قلبی، معمولاً از طریق شوک الکتریکی به قلب، از مرگ "بازگردانده" می‌شوند، از "مرگ" کوتاه مدت خود "آگاه هستند"؛ در این موارد، به نظر می‌رسد که مغز قادر به حفظ اطلاعات است، و برخی از بیماران حتی می‌توانند قبل از احیا، مرگ خود را به یاد بیاورند.
در مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه پیتسبورگ امریکا انجام شد، متخصصان دریافتند که مغز‌ها برای شناسایی صدای آشنا به بینایی متکی هستند. نتایج نشان می‌دهد که تشخیص چهره و صدا بیشتر از آنچه قبلا درک شده بود، با یکدیگر مرتبط هستند.
خواکین آلبرتو مربی سابق پرسپولیس و فولاد به تراکتور ملحق شد.
خطای هند سعید صادقی در حالی که در آستانه موقعیت تک به تک قرار داشت، عجیب‌ترین لحظه بازی پرسپولیس - فولاد را رقم زد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ