محقق حوزه رفاه و سلامت اجتماعی، با اشاره به تبعات اجتماعی و اقتصادی بحران کووید ۱۹، گفت: باید پیگیر پیاده سازی سیستم تأمین اجتماعی چند لایه در کشور باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماجرای مسمومیت با متانول ماجرای امروز جامعه نیست و در واقع اپیدمی مسمومیت با متانول به زمان شیوع کرونا بازمی‌گردد. نتایج تحقیقات در باب مسمومیت گسترده با متانول نشان می‌دهد که این موضوع از زمان پخش اطلاعات نادرست درباره توانایی الکل برای خنثی‌کردن ویروس کرونا آغاز شد.
در دوران کرونا شاهد بودید که بسیاری از افراد با واکسن زدن مخالفت می‌کردند؛ این موارد نشان می‌دهد که ما ضعف سواد بهداشتی داریم.
در دوران کرونا شاهد بودید که بسیاری از افراد با واکسن زدن مخالفت می‌کردند؛ این موارد نشان می‌دهد که ما ضعف سواد بهداشتی داریم.
سخنگوی دولت: از دوران دفاع مقدس گرفته تا دوران مبارزه با کرونا و نهضت کمک­‌های مومنانه، ایرانیان نشان داده­‌اند اجازه نخواهند داد برخی اختلاف سلیقه­‌ها، به عاملی جهت دودستگی و شکاف جدی در جامعه تبدیل شود و در بزنگاه­‌ها با تدبیر و تفاهم نسبی، مسائل را حل­‌و­فصل می­‌کنند. امر حجاب نیز جزئی از مفهوم کلی حیا و عفت است که جامعه ایرانی نسبت به اصل آن اتفاق نظر و اشتراک دیدگاه دارد. اساساً حیا و عفت عاملی برای وحدت ملی و امور هویت­‌ساز در جامعه ایرانی است.
یک مطالعه بزرگ در انگلیس نشان داد که اختلال در الگو‌های خواب در بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌ها احتمالا باعث تنگی نفس می‌شود.
طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور نیز در حال حاضر ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۹۸ شهر در وضعیت زرد و ۲۰۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند که این موضوع نشان دهنده افزایش آمار بیماران بستری است؛ بنابراین باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی ضد کرونایی را رعایت کرد تا نوروز با درد کرونا و بیماری همراه نشود.
به گفته دانشمندان، داده‌های مربوط به توالی‌یابی ژنتیکی نشان داده است که برخی از نمونه‌های برداشته شده از سطوح این بازار که برای وجود ویروس کرونا مثبت شده بودند، حاوی اطلاعات ژنتیکی از سگ‌راکون‌ها نیز بود که نشان می‌دهد این حیوانات احتمالا به ویروس آلوده شده بودند.
همزمان با شیوع دوباره ویروس امیكرون و اعلام آن از سوی وزارت بهداشت، به منظور جلوگیری از ابتلای بازیکنان و کادر فنی به این بیماری، فدراسیون والیبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک ایران اعلام کرد، رقابت‌های والیبال داخلی کشور بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. این موضوع باعث شده تا احمد عربانی، کارتونیست هم‌میهن نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد.
دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد، در یک ماه اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از میانگین حدود هزار و ۵۰۰ دوز در روز، در هفته گذشته به میانگین بیش از ۹ هزار تزریق در روز رسیده است؛ افزایش شش برابری که رشد چشمگیری محسوب می‌شود و نشان از درک اوضاع توسط شماری از هموطنانمان دارد که می‌دانند بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹، واکسیناسیون است.
دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد که در یک ماه اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از میانگین حدود هزار و ۵۰۰ دوز در روز، در هفته گذشته به میانگین بیش از ۹ هزار تزریق در روز رسیده است. افزایش شش برابری که رشد چشمگیری محسوب می‌شود و نشان از درک اوضاع توسط شماری از هموطنان مان دارد که می‌دانند بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹، واکسیناسیون است.
وزیر بهداشت با بیان این‌که مجوز پنج واکسن کرونا تولید داخل در دولت سیزدهم صادر شد گفت: نظام سلامت نشان داد که سرعت رشد علمی ایران اسلامی روز به روز بیشتر شده است.
سردار غلامرضا جلالی گفت: هدف غایی پدافند غیرعامل کاهش تلفات و خسارات تاسیساتی و اقتصادی است. ما قرار است جلوی از دست رفتن انسان‌ها را بگیریم و این نشان دهنده اهمیت نقش وزارت بهداشت است.
رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران، در پاسخ به وضعیت آنفلوانزا در کشور و میزان شیوع آن با شروع فصل سرد، می‌گوید: پیش‌بینی ما این بود که از نیمه دوم شهریور شاهد شیوع آنفلوانزا در ایران باشیم که در کل دنیا هم همین اتفاق افتاد، با توجه به این دو سال کرونا، جمعیت حساس به آنفلوانزا هم بیشتر شده و با این حساب، انتظار می‌رود موارد جدید آنفلوانزا را امسال بیشتر داشته باشیم. روندی هم که الان در ایران گزارش می‌شود، نشان می‌دهد هرچه کرونا کمتر شده، روند افزایش موارد آنفلوانزا را داشته‌ایم.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: از هفته گذشته شاهد افزایش مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بستری ها در استان هستیم و بررسی ها نشان می دهد که شمار مبتلایان به آنفلوآنزا و سرما خوردگی از کرونا سبقت گرفته است.
مطالعه اخیر نشان داد که رژیم‌های غذایی سرشار از غلات تصفیه شده، که شامل برنج سفید، آرد سفید و نان سفید می‌شود، با افزایش خطر ابتلاء به بیماری زودرس عروق کرونر مرتبط است.
متخصصان شواهدی یافته اند که نشان می‌دهد برخی از کودکان و نوجوانان ممکن است پس از آلوده شدن به ویروس سارس کوو۲ در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع یک باشند.
پژوهش جدید "دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن"(WUSM)، جامع‌ترین تحقیقاتی را ارائه می‌دهد که تا به امروز در مورد مشکلات عصبی بلندمدت مرتبط با کووید-۱۹ انجام شده‌اند. این پژوهش با بررسی بیش از ۱۵۰ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ به مدت ۱۲ ماه، نشان داد که عفونت‌ها به افزایش ۴۲ درصدی خطر ابتلا به چندین اختلال مغزی منجر می‌شوند.
احمد مهری، اپیدمیولوژیست می‌گوید: «در یک مطالعه جهانی، تصویر بالینی بیماران کووید نشان داد که حدود ۴۰ درصد از مبتلایان با وجود مثبت‌شدن تست‌شان، ناقل یا حامل ویروس هستند، اما هیچ علامتی ندارند. در برخی افراد این عدد به ۵۰ تا ۵۷درصد هم می‌رسد؛ یعنی از هر ۲ مبتلا یک نفر علائم ندارد، اما ناقل ویروس هستند.»
مدیر اورژانس بیمارستان سینا تهران با تاکید بر اینکه اگر جهش جدید از ویروس رخ ندهد احتمالا موج هشتم و نهم کرونا را شاهد نخواهیم بود، تصریح کرد: بر این اساس دیگر بیماری تنها به شکل سرماخوردگی با یک اوج و فرود خود را نشان می‌دهد؛ چنان که در حال حاضر هم تنها شاهد بروز جهش‌هایی تنها در یک سویه از کرونا یعنی امیکرون هستیم و جهش جدیدی به وجود نیامده است.
مدیرعامل بانک شهر با قدردانی از فداکاری، ایثارگری و از خودگذشتگی های جامعه پزشکی در دوران کرونا، گفت: جانفشانی های پزشکان ایران اسلامی در خدمت رسانی به بیماران کرونایی؛ فصل جدیدی از فداکاری این قشرخدمتگزار را به هموطنان نشان داد.
دانشمندان استرالیایی در آخرین یافته‌های خود نشان داده‌اند که بینی کودکان نسبت به بینی بزرگسالان، پاسخ پیش‌التهابی بیشتری در مقایسه با کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-۲) دارد، اما به نظر می‌رسد هنگامیکه صحبت از سویه اُمیکرون می‌شود، این روند متفاوت است.
وزات دفاع روسیه می‌گوید بررسی اسناد فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین نشان می‌دهد که ویروس کرونا انسان‌ساخته و نتیجه فعالیت‌های آگاهانه آمریکاست.
صالحی امیری به حواشی پیرامون تیم امید ایران و انصراف این تیم از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی واکنش نشان داد.
ماندگاری علائم کووید تا چه زمانی ادامه دارد؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ