محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین۶۴.۱ درصد برای دهک هشتم تا ۶۸.۹ درصد برای دهک­ اول است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بازرس انجمن صنایع روغن نباتی گفت: تغییرات سود بازرگانی واردات انواع روغن خام باید از ابتدای سال ۱۴۰۲ لحاظ شود.
ساکت الهامی با چهره ای جدید مقابل نساجی مازندران تیمش را هدایت کرد.
اصفهان- ۲ تیم اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان در چارچوب هفته دوم لیگ بیست و سوم فوتبال در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر می‌روند.
با گذشت حدود دو سال از عمر دولت سیزدهم به نظر می‌رسد آرام آرام رابطه دولت و مجلس در سال منتهی به انتخابات مجلس دچار تحولاتی شده و لحن اهالی بهارستان، بیشتر رنگ و بوی انتقاد به خود می‌گیرد.نشانه‌های این تغییرات را این روزها در اخبار رسانه‌ها به عینه می‌توان مشاهده کرد، زمانی که بسیاری از نمایندگان نسبت به گرانی‌های افسارگسیخته، عدم اجرای تعهدات و ناتوانی در مهار تورم اعتراض کرده و در هر جلسه نمایندگان با الفاظ و عبارات متفاوتی دولت را مورد خطاب قرار می دهند.
در شرایطی که یکی از ابزار‌های سیاست گذار برای کنترل گردش نقدینگی و تورم، تغییرات نرخ سود بانکی است، گفته‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی، نشان می‌دهد که تغییر نرخ سود جایی در سمت و سوی تصمیمات نخواهد داشت و تمرکز روی ناترازی بانک‌هاست تا کاهش یابد.
مرکز آمار جزئیات تغییرات تورم در پایان خرداد را اعلام کرد. گزارشی که در نگاه اول خبر از کاهش قابل توجه نرخ تورم نقطه به نقطه و افت نسبی تورم سالانه می دهد. این در حالی است که رئیس شورای پول و اعتبار معتقد است یکی از مهمترین عوامل تورم، بی ثباتی نرخ ارز است.
مرکز آمار جزئیات تغییرات تورم در پایان خرداد را اعلام کرد. گزارشی که در نگاه اول خبر از کاهش قابل توجه نرخ تورم نقطه به نقطه و افت نسبی تورم سالانه می دهد. این در حالی است که رئیس شورای پول و اعتبار معتقد است یکی از مهمترین عوامل تورم، بی ثباتی نرخ ارز است.
پژوهشگران در بخش نتیجه گیری مقاله‌ای که درباره ارزیابی‌شان منتشر کردند نوشته بودند: "به نظر می‌رسد نوجوانان، پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها همگی معتقدند که سرعت تغییرات شخصی شان به شکلی خزنده کُند شده و بر این باور بودند که به تازگی به افرادی تبدیل شده اند که ثابت باقی خواهند ماند گویی که از نگاه شان تاریخ همواره امروز به پایان می‌رسد".
تنها پس از یک سال، سازه‌های بتنی نظیر جاده‌ها، بزرگراه‌ها، پل‌ها و ساختمان‌ها تقریباً شکلِ ظاهری یکسانی پیدا می‌کنند. اگر پس از یک دهه به زمین بازگردید متوجه شکاف‌های ایجادشده روی آن‌ها میشوید که گیاهان کوچک لابلای آن‌ها شروع به رشد کرده‌اند. دلیل این تغییرات این است که زمین دائماً در حال حرکت است و این حرکت با فشار توام است و فشار ترک ایجاد می‌کند.
استدلال نظریه‌پردازان دولت این است که گویا برخلاف همه یافته‌های علم اقتصاد و تجربه بشری، نرخ تورم تابعی از تغییرات نرخ برابری ارز است، نه برعکس. این کشفیات جدید که باید ملت رنج‌دیده ایران هزینه آن را بپردازد نه‌فقط محصول بی‌خبری و بی‌اعتنایی به اولیات علم اقتصاد بلکه به چالش کشیدن این واقعیت بدیهی است که حتی در یک اقتصاد کاملا بسته و منزوی از دیگر کشور‌ها که نرخ برابری ارز در آن اصلا مطرح نیست
قالیباف رئیس مجلس، در نطق پیش‌ از دستور گفت: تمام تلاش نمایندگان مجلس این بود که با توجه به تورم بسیار سنگین موجود، معیشت مردم را مدنظر قرار دهند و سقف بودجه دست‌خوش تغییرات زیاد نشود.
به تازگی بانک مرکزی پس از گذشت بیش از چهار سال، نرخ تورم را از حصر خود خارج و جزئیات تغییرات قیمتی در یازدهمین ماه سال را اعلام کرد. تغییراتی که نسبت به دیگر مرجع آماری کشور، تفاوت‌هایی دارد؛ اما این رویکرد بانک مرکزی مبنی بر ارائه آمار تورم، قابل تقدیر است.
جدیدترین تغییرات شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان نشان می‌دهد در پایان بهمن ماه، در حالی که نرخ تورم سالانه به رقم ۴۷.۷ درصد رسیده است، نرخ تورم سالانه ۱۱ استان کمتر از تورم سالانه کل کشور است.
آیا شیوه کنونی تعیین هزینه دادرسی آیا می تواند تامین کننده منافع مشترک مردم و دستگاه قضا باشد یا این شیوه به علت تغییرات اجتماعی و اقتصادی و تورم حاکم بر کشور خود تبدیل به یک مانع مهم برای طرح دعاوی به خصوص از نوع مالی شده است؟
تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور در فصل پاییز ١٤٠١ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۸۸.۲ درصد بوده‌ است.
در پاییز ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۷.۰ درصد بوده است.
سال هاست کشور با نرخ تورم دو رقمی مواجه است برای اینکه ازاثرگذاری تغییرات نرخ ارز وکسری بودجه بر تورم درک بهتری و بیشتری داشته باشیم بایدبه علت و منشأ تورم در اقتصاد ایران نگاهی داشته باشیم.
بحران‌های دیپلماتیک،تغییرات ژئوپلیتیکی، پیامدهای بحران بهداشت جهانی‌، آشفتگی اقتصادی، نرخ بالای تورم و بقای امانوئل مکرون در پست ریاست جمهوری، همه بخشی از حوادث فرانسه در سال ۲۰۲۳ بودند.
بحران‌های دیپلماتیک،تغییرات ژئوپلیتیکی، پیامدهای بحران بهداشت جهانی‌، آشفتگی اقتصادی، نرخ بالای تورم و بقای امانوئل مکرون در پست ریاست جمهوری، همه بخشی از حوادث فرانسه در سال ۲۰۲۳ بودند.
درحالی‌که تورم مسکن در کل شهر تهران در ماهی که گذشت ۸/ ۶ درصد بوده است، بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در پنج منطقه واقع در نیمه شمالی شهر شامل مناطق یک تا پنج در معاملات آبان امسال ۸ درصد بوده است. همچنین در مناطق واقع در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق ۹ تا ۲۰ میانگین قیمت در معاملات صورت‌گرفته طی آبان ماه ۵/ ۶ درصد بوده که به تغییرات میانگین شهر نزدیک‌تر است.
محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین٦٠,٥ درصد برای دهک هشتم تا ٦٤.٦ درصد برای دهک­ اول است.
در اولین روز از آخرین ماه پاییز، مرکز آمار و بانک مرکزی جدیدترین گزارش خود از تغییرات تورمی را منتشر کردند. اطلاعاتی که نشان از اختلاف نرخ تورم دارد؛ هرچند با یک ماه تفاوت، آمار و ارقام مورد نظر بررسی و تحلیل شده است.
گزارش تغییرات تورم مربوط به مردادماه از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. نتایجی که خبر از تداوم روند کاهشی مذکور داشت. به گونه‌ای که نرخ تورم ماهانه از ۱۲.۲ درصد خرداد و ۴.۶ درصد تیر و حالا به ۲ درصد در مرداد رسیده است که کمترین مقدار از اسفند۱۴۰۰ به این سو است.
برگزاری مسابقات فوتسال جام نفس در راستای ترویج اهدای عضو

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ