عربستان سعودی و جمهوری چاد روز دوشنبه در ریاض یادداشت تفاهم همکاری در زمینه نظامی امضا کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس طی روزهای اخیر مدعی شده‌اند که میدان گازی آرش که آنها آن را «الدره» می نامند، صرفا متعلق به این دو کشور است.
دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس طی روزهای اخیر مدعی شده‌اند که میدان گازی آرش که آنها آن را «الدره» می نامند، صرفا متعلق به این دو کشور است.
دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس طی روزهای اخیر مدعی شده‌اند که میدان گازی آرش که آنها آن را «الدره» می نامند، صرفا متعلق به این دو کشور است.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران و مصر از لحاظ استراتژیکی و ژئوپلیتکی ویژگی‌های بی‌نظیری در جهان دارند، تصریح کرد: همکاری و تبادل دو کشور به ویژه در زمینه‌های فکری و فرهنگی می‌تواندروابط جهان اسلام را نیز تقویت کند.
ستاره ایرانی پورتو در پایان یک فصل طاقت فرسا در حال استراحت در بوشهر است.
سفیر عربستان گفت که ریاض با جدیت در پی گشودن صفحه تازه در روابط با ایران است و افزود که کارگروه‌های مشخصی برای اجرای توافق با ایران در عرصه‌های امنیتی و سیاسی و اقتصادی و در بخش جوانان و ورزش تشکیل شده است.
عربستان سعودی از رئیس جمهور ایران برای سفر به این کشور دعوت کرده است و محمد بن سلمان حتی در فکر زمینه سازی برای سرمایه گذاری عربستان در ایران است.
«اگرچه جای امیدواری وجود دارد که این اتفاقات، نقطه عطفی باشد برای گشایش‌های بیشتر در حوزه سیاست خارجی و روابط ایران و عربستان، اما باید صبور باشیم. مدتی پیش مقام‌های عربستانی برای ایجاد روابط تجاری و سرمایه گذاری با ایران ابراز تمایل کردند، اما چنین سخنانی چندان رنگ واقعیت نمی‌پذیرد، چون ایران هنوز عضو FATF نشده و تحریم‌های آمریکا و اختلالات شبکه بانکی نیز به قوت خود باقی است؛ بنابراین عربستان نمی‌تواند موانع را دور بزند و اتفاقات شگفت انگیزی در روابط دو کشور رخ دهد.»
وزیر تجارت و صنعت مصر گفت که مصر و عربستان روابط دوجانبه استراتژیک و همکاری اقتصادی در راستای منافع دو کشور دارند.
وزارت خارجه کانادا چهارشنبه اعلام کرد که اتاوا و ریاض بر سر از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک و انتصاب سفرای جدید به توافق رسیدند.
کره شمالی در رتبه بندی جهانی شاخص برده داری در جایگاه نخست و پس از آن اریتره و موریتانی قرار دارند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: در کنار سایر مذاکرات دوجانبه در اجلاس جده، با همتای عربستانی حول شکل دهی مناسبات اقتصادی دو کشور گفتگوی مفصلی داشتیم.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به توافق تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط گفت: ایران و عربستان نمی‌توانند نگاه حذفی نسبت به یکدیگر داشته باشند.
منابع عراقی از امضای یک تفاهم نامه امنیتی میان بغداد و ریاض برای نخستین بار از سال ۱۹۸۳ میلادی، خبر دادند.
عربستان و مصر هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان در سوئد را به شدت محکوم کردند.
مسلمانانی از بیش از ۱۲ کشور از جمله ترکیه، هند، پاکستان، عربستان سعودی، امارات، سوریه، چاد، تاجیکستان، افغانستان، فلسطین، بریتانیا و ایالات متحده در اجتماع بزرگ مسلمانان بنگلادش شرکت کردند.
تفاهم نامه حج تمتع ۱۴۰۲ برای اعزام حجاج کشورمان میان رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان به امضا رسید.
توافقات بین دو طرف شامل بخش‌های انرژی سبز، هیدروژن سبز، فتوولتائیک خورشیدی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل، لجستیک، صنایع پزشکی، مسکن و ساخت و ساز است.
نخستین دور مذاکرات ایران و عربستان درباره حج ۱۴۰۲ به صورت وبینار انجام شد و بر این اساس، مقامات حج دو کشور تا یک ماه آینده در عربستان با یکدیگر دیدار و تفاهم‌نامه حج را امضاء می‌کنند.
عربستان و اردن انفجار استانبول که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد را محکوم کردند.
عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان دخالت های سفارتخانه های آمریکا و عربستان را موجب پیچیده تر شدن روند انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان برشمرد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا دو کشور هند و عربستان را به عنوان گزینه‌های میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا معرفی کرد.
وزارت دفاع عربستان سعودی از آغاز تمرین مشترک نظامی با نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا خبر داد.
عربستان سعودی به منظور افزایش توانایی رزمی نیروهای خود با آمریکا رزمایش نظامی مشترک برگزار می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ