وزارت دفاع عربستان سعودی از آغاز تمرین مشترک نظامی با نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع آمریکایی از همکاری پهپادی واشنگتن و ریاض خبر دادند که طی آن زیرساختهای بومی پهپاد در عربستان ایجاد خواهد شد.
نشست های نظامی میان عربستان و آمریکا درباره امنیت دریایی و آبراه‌ها و برخی از موضوعات دیگر ادامه دارد.
وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی درباره حادثه تیراندازی اخیر در برابر ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده تلفنی گفتگو کردند.
سرخیو راموس دوست دارد در سویا، باشگاه محبوب کودکی‌هایش، از فوتبال خداحافظی کند.
رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز ضمن فاش کردن «آموزش تروریست‌ها در التنف از سوی واشنگتن» تصریح کرد: آمریکا از احیای روابط ایران و عربستان خرسند نیست.
آمریکا و عربستان با انتشار بیانیه‌ای، جزئیاتی از توافق آتش بس در سودان را اعلام کردند.
دینا اسفندیاری، مشاور ارشد گروه بین‌المللی بحران در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: توافق تهران و ریاض به ایران این امکان را می‌دهد که به سمت غرب، به سمت ایالات متحده و متحدانش برگردد و بگوید: ببینید، در نهایت شما هرگز نمی‌توانید من را به روشی که قبل از توافق هسته‌ای انجام دادید منزوی کنید.
کیهان نوشت: آیا غرب به ویژه آمریکا واقعا از این توافق خوشحال است؟ به قطع و یقین می‌توان گفت «خیر»، غربی‌ها دروغ می‌گویند و از این توافق خوشحال نیستند، چون اصولا، «ایران هراسی»، مهم‌ترین سیاست و دستاویزی بوده که غرب با تکیه بر آن، تا توانسته است دلار از کشور‌های عربی دریافت کرده است.
مشاور امنیت ملی آمریکا توافق ایران و عربستان برای عادی‌سازی روابط پس از ۷ سال را «مثبت» ارزیابی کرد و مدعی شد که این توافق در راستای سیاست کاهش تنشِ آمریکا در منطقه است.
سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا  در مراسم افتتاح موزه هوانیروز ارتش که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، گفت: ما مدیون رشادت‌های رزمندگان و شهدای هوانیروز و ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی هستیم. هوانیروز از ابتدای انقلاب مظلومان وارد میدان شد و قهرمانانه پیروز شد و رشادت‌های رزمندگان هوانیروز فراموش نشدنی است.
یک کارشناس مسائل منطقه معتقد است عربستان مجری طرح‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه است و ایالات متحده هر طرحی که بخواهد داخل کشورهای اسلامی اجرا کند از طریق عربستان دنبال می کند.
اعطای مصونیت به محمد بن‌سلمان یکی از نشانه‌هایی بود که روابط آمریکا و عربستان قطع نخواهد شد. اما جنجال‌های اوپک‌پلاس و پیامد‌های آن نشان‌دهنده فاز جدیدی در روابط میان دو کشور است. این اولین باری است که در اواسط قرن بیستم و آغاز روابط عربستان و آمریکا، ریاض با استراتژی بزرگ واشنگتن همراه نشده.
پایگاه «ایست‌ایژیافروم» در گزارشی سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به عربستان و معنای این سفر برای رابطه واشنگتن-ریاض را بررسی کرده است.
یک رسانه عرب زبان از بحران در روابط آمریکا و عربستان و نگاه ریاض به شرق و برقراری روابط قوی با چین و روسیه پرده برداشته است.
عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان دخالت های سفارتخانه های آمریکا و عربستان را موجب پیچیده تر شدن روند انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان برشمرد.
"دیک دوربین" سناتور شماره دو دموکرات در سنا از ایلینوی گفته است: "خاندان سلطنتی سعودی هرگز متحد قابل اعتماد ملت ما نبوده است. وقت آن رسیده که سیاست خارجی ما دنیایی را بدون این اتحاد با این خائن سلطنتی تصور کند".
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیز مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بایدن با انتقاد از تصمیم کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس، ادعا کرد این کار تبعات منفی بر کشورهای فقیر و در حال توسعه خواهد گذاشت.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از گفتگوی تلفنی وزیر دفاع این کشور با همتای آمریکایی خود خبر داد.
خبرگزاری عربستان به جزئیات بیشتر اشاره‌ای نکرد حال آنکه پیشتر وزارت خارجه عمان از تماس تلفنی بلینکن با همتای عمانی خود خبر داد و افزود که دو طرف تمدید آتش‌بس در یمن را مورد بررسی قرار دادند.
نمایندگان آمریکا و عربستان در سازمان ملل متحد درباره اهمیت تحقق آتش بس همه جانبه و گسترده در یمن گفتگو کردند.
مهدی المشاط در سخنانی تاکید کرد که سلاح هایی که آمریکا به منظور مقابله با حملات یمنی ها در اختیار عربستان و امارات قرار می دهد، در صورت پافشاری بر تجاوز دردی از آنها دوا نخواهد کرد.
رزمایش نظامی مشترک آمریکا و عربستان در شهر ساحلی «ینبع» و با عنوان «خشم شدید ۲۲» شروع شد.
رزمایش مشترک نیروهای آمریکایی و سعودی در مناطق ینبع و الخرج برگزار می‌شود.
عربستان سعودی به منظور افزایش توانایی رزمی نیروهای خود با آمریکا رزمایش نظامی مشترک برگزار می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ