در این مطلب لیستی بلند بالا از آموزش غذا‌های ایرانی بدون برنج را آماده کرده ایم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذا‌های ایرانی بدون برنج در ادامه همراه ما باشید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آبگوشت یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی است که منوی اصلی رستوران‌های سنتی و قهوه خانه‌ها محسوب می‌شود.
آش رشته یکی از غذا‌های خوشمزه و سنتی ایرانی است که بسیار پرطرفدار است و تقریبا در همه نقاط ایران با روش‌های گوناگون تهیه می‌شود. درست کردن یک آش رشته خوشمزه و جا افتاده نیاز به رعایت نکات و فوت و فن‌های خاصی دارد که در ادامه این مطلب تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.
همه ما گشنیز را به عنوان یک سبزی معطر می‌شناسیم و می‌دانیم که یکی از اجزای اصلی سبزی پلوی ما ایرانی هاست. اما گذشته از مصرف گشنیز تازه خرد شده، برگ‌های خشک این گیاه معطر و همین‌طور تخم آن هم در تهیه غذا‌های مختلف به کار می‌روند و می‌توانید با استفاده از سایر اجزای گشنیز طعم جدیدی را در غذاهایتان ایجاد کنید.
یکی از راحت‌ترین و خوشمزه‌ترین غذا‌های تابستانی ایرانی، دیپ ماست و خیار است. دیپ ماست و خیار را می‌توانید در کنار چیپس، نان پیتا و… سرو کرده و یا در کنار غذا‌های اصیل ایرانی همچون قرمه‌سبزی میل کنید.
علی میری در توضیحاتی برای طراحی‌های خود عنوان کرد: من به عنوان یکی از هشت میلیارد آدم، ذهنیت خودم از غذا‌ها رو تقدیمتون میکنم. امیدوارم لذت ببرید.
کشک گردو یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است که میتوان آن را به عنوان پیش غذا در میهمانی‌ها سرو کرد.
غذاهای ایرانی از لذت و آوازه خوبی در طعم، مزه، اشتها آوری، رنگ و شکل دارند، اما بین غذاهای یاد شده غذاهای گیلانی جایگاه ویژه‌ای دارند زیرا نمی از انواع خورش‌های گیلانی بدون گوشت تهیه می شوند که نمونه بارز آنها باقلا قاتق است.
دلمه یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. دلمه انواع فراوانی دارد، اما مواد میانی اکثر دلمه‌ها یکسان است. برای تهیه مواد میانی دلمه از مواد اولیه‌ای مانند گوشت چرخ کرده، برنج، برخی سبزی‌ها، پیاز، لپه و ادویه‌های دلخواه استفاده می‌شود. اگر علاقمند به تهیه این غذای خوشمزه برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود هستید، این مطلب را مطالعه نمایید.
محمد عاشق غذا‌های شیرین است و تقریبا دو یا سه برابر کودک‌های هم سن و سالش در هر وعده غذا می‌خورد!
سوسیس بندری یکی از انواع غذا‌های ساندویچی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان‌های جنوبی کشورمان می‌باشد.
شویدپلو با تن ماهی یکی از انواع غذا‌های فوری و خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع آماده می‌شود.
آش ماست از غذا‌های سنتی و قدیمی ایرانی محسوب می‌شود که در شهر‌های مختلف کشورمان با دستور‌ها و مواد متفاوتی درست می‌شود.
آش ماست از غذا‌های سنتی و قدیمی ایرانی محسوب می‌شود که در شهر‌های مختلف کشورمان با دستور‌ها و مواد متفاوتی درست می‌شود.
حلیم یکی از غذا‌های خوشمزه و سنتی ایرانی است که بسیار مقوی و پر خاصیت است و معمولا برای افطار ماه رمضان تهیه می‌شود.
دمپختک گوجه و سیب زمینی یکی از غذا‌های اصیل ایرانی است که عطر و طعمش شما را به یاد زمان قدیم و دوران کودکی می‌اندازد. طرز تهیه این پلو بسیار راحت است و نکته‌ی بسیار مهم این غذا، کم‌هزینه بودن آن است.
بریانی از آن دسته غذا‌هایی می‌باشد که هم در ایران و هم در کشور‌های عربی طرفداران بسیاری دارد. روش تهیه و پرملات بودن این غذا به گونه‌ای است که در سر صفره به شدت خودنمایی میکند و دل هر منتظر افطاری را خواهد برد! در داخل کشور بریانی اصفهان بسیار محبوب است و از نظر پرملاتی نیز که کاملا پرملات و به شدت سیرکننده می‌باشد.
چلو ماهیچه یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که در رستوران‌های بین المللی نیز سرو می‌شود و پخت آن نیاز به رعایت نکات خاصی دارد.
ماکارونی از غذا‌های پرطرفداری است که طرز تهیه آن خیلی راحت می‌باشد، اما برخی از خانم‌ها اشتباهاتی را هنگام پخت ماکارانی انجام می‌دهند که در طعم آن موثر است.
لیمو عمانی برای طعم دادن به بسیاری از غذا‌های ایرانی کاربرد دارد.
دمی کباب یکی از انواع غذا‌های ساده و قدیمی ایرانی است که با دستور‌های متنوعی تهیه می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی کباب با ما همراه باشید.
کوکو یکی از غذا‌های سنتی و بسیار قدیمی ایرانی است که پای ثابت سفره بیشتر ایرانی‌ها محسوب می‌شود. جالب است دستور پخت انواع کوکو از گذشته تاکنون تغییرات چندانی نداشته است. گواه این موضوع دستورپخت‌های انواع کوکو است که از زمان‌های گذشته مانند زمان قاجار به جا مانده است.
غذا‌های تند طرفداران خاص خود را دارد. در ایران غذا‌های خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، آبادان، بندرعباس، بوشهر و اهواز بیشتر به تندی معروف هستند.
غذا‌های ایرانی بسیار متنوع هستند و با عطر و طعم منحصربه‌فردی که دارند هوش از سر همه آدم‌ها می‌پراند. به همین دلیل است که بهترین غذا‌ها برای مهمانی‌ها، غذا‌های ایرانی هستند.
دکتر مظهری با اشاره به مضرات استفاده از غذا‌های کنسرو شده می‌گوید: پرطرفدارترین غذای کنسروی در میان خانواده‌های ایرانی کنسرو تن ماهی است. باید بدانید که استفاده مداوم از این کنسرو به علت دارا بودن مقدار زیاد جیوه بر روی عملکرد مغز تاثیرات بسیار منفی می‌گذارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ