«علی‌اصغر قائمی»، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران که اتفاقا خود مدت‌ها عهده‌دار مدیریت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری بوده است می‌گوید: «واقعیت این است که با هوشمند‌سازی شهر‌ها می‌توانیم بسیاری از مشکلات کنونی شهرهای‌مان را حل کنیم، ولی در عمل هنوز نتوانسته‌ایم در اجرایی کردن هوشمند‌سازی شهر‌ها موفق باشیم. البته اقداماتی صورت گرفته ولی به هیچ‌وجه مطابق با زیرساخت‌های لازم برای ساختن شهر‌هایی هوشمند نبوده است.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این عضو شورای شهر تهران درباره دخالت پدر حسین حیدری، داماد زاکانی در شهرداری نیز تاکید کرد: «این موضوعاتی است که ما شنیدیم و می‌گویند که پدر دامادش در یک طبقه از سازمان فرهنگی و هنری نشسته و در بسیاری از اقداماتی که در این سازمان – مالی و غیرمالی - امر و نهی می‌کند.» اولین سوال که توسط نرجس سلیمانی با موضوع «حمل و نقل عمومی» مطرح شده بود که هنوز در جریان است.
عضو شورای شهر تهران گفت: در خصوص وضعیت حمل و نقل به ویژه ناوگان روزمینی و تأمین تجهیزات، از شهردار تهران سوال پرسیدیم اما هنوز پاسخ داده نشده است.
نمی‌شود حامی پروپا قرص «مصوبه مولدسازی» و افزایش تراکم فراقانونی ناشی از آن باشید، اما به تعدد مصوبات موردی کمیسیون م۵ اعتراض کنید!
زاکانی: تهران امروز با ۹.۶ میلیون جمعیت ساکن، یک میلیون مسکن کم دارد،۳۵۰ هزار مسکن خالی در شمال شهر داریم که برای سوداگری در بازار مسکن است.
زاکانی: در آینده نزدیک چهره شهر در حوزه زیباسازی، نظافت، نوسازی و ... تغییر خواهد کرد. در کنار این تغییرات چاره‌ای نداریم جز این که تحول کالبدی شهر را مد نظر قرار دهیم، در این تحول نیز محوریت با مساجد است. همچنین، تلاش می‌کنیم میان مدارس و خانواده‌ها یک پیوستگی با محوریت مساجد ایجاد کنیم.
عضو شورای شهر تهران گفت: آقای زاکانی گفت که دستورات سابق ادامه پیدا کند و کارگروه هم کار خود را انجام دهد اما اگر قرار باشد اموال شرکت کنترل ترافیک واگذار شود کارگروه دیگر معنا ندارد.
قرار بود از ساعت ۹ جلسه علنی شورای شهر برگزار شود اما به دلیل جلسه هم اندیشی شهردار تهران با اعضای شورای شهر هنوز این جلسه تشکیل نشده است.
شهردار تهران نسبت به پرداخت حقوق ۴۶میلیون تومانی به رئیس حراست شورای شهر تهران واکنش نشان داد.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران با رئیس جمهور نامه نگاری هایی کرده است تا مباحث تهران بصورت یک تکه در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد.
ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در واکنشی به زاکانی در توئیتر نوشته است: «شهرداری تهران دست از لجاجت بردارد.»
شهردار تهران تاکید کرد: در شهر تهران ۲۶ هزار نفر در بارش برف اخیر در صحنه خدمت به مردم بودند و با شن پاشی و تلاش خود معابر بزرگ و در مرحله بعد سایر معابر را بازگشایی کردند. در این میان ۱۶ هزار نفر نیرو‌های فضای سبز و ۱۰۰۰ نفر نیرو‌های شهربان نیز تلاش کردند.
حسینی نوشت: آقای امانی عضو شورای شهر گفت: آقای زاکانی بعدازظهر پنجشنبه باید به اتاق مانیتورینگ معاونت حمل و نقل می‌رفت و معاونت‌ها و شهرداران را به خط می‌کرد تا آن فاجعه نصف شب اتفاق نیافتد. اما آقای ‎زاکانی عصر پنج‌شنبه‌ی بحرانی تهران کجا بود؟ مسجد باغ فیض دیدار مردمی!
عضو شورای شهر تهران گفت: آقای زاکانی بعدازظهر روز چهارشنبه یا پنجشنبه باید به اتاق ماریتورینگ معاونت حمل و نقل می‌رفت و معاونت‌ها و شهرداران را به خط می‌کرد تا آن فاجعه نصف شب اتفاق نیافتد.
عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران تاکنون دو بار شفاهی گفته‌اند که از رئیس جمهور در خصوص آلودگی هوای پایتخت حکمی دریافت کرده‌اند.
آقای زاکانی، شهردار تهران، پیش از این گفته بود که از سوی رئیس‌جمهور مسئولیت گرفته و حکم دارد که درباره آلودگی هوای تهران مسئول مستقیم باشد، اما بعدها هیچ خبری از این مسئولیت‌پذیری نشد، به ایشان تذکر هم داده‌ایم اما حالا گفته می‌شود که وظیفه این کار فقط بر عهده شهرداری تهران نیست و یک کار ملی است.
علیرضا زاکانی طی حکمی سید مهدی هدایت را برای مدت یک سال به عنوان مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران منصوب کرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار تهران می خواهم نگرش خود را درباره شرکت توسعه فرهنگی شهر تغییر دهد، زیرا وضعیت این شرکت بسیار بد است.
ناصرامانی عضو شورای شهر تهران درخصوص همکاری با روسیه درحوزه تامین نیازهای حمل و نقلی شهر تهران به اکو ایران گفت:‌ واقعیت این است با توجه به سابقه 12 ساله کار اجرایی در شهرداری عمده قطارها و اتوبوس های تهران از طریق کشورچین تامین شده و از روسیه در این حوزه چیزی ندیده ایم اما شاید در قرار داد دراز مدتی که روسیه با کشور بسته است حوزه تکنولوژی حمل و نقل هم بوده است .
عضو شورای شهر تهران گفت: سعه صدر در شهرداری تهران پایین است و ‌شهردار تهران معاونی که دستاوردهای بسیاری را داشته است را عزل کرده است.
زاکانی، شهردار تهران گفت: هم‌اکنون سعی می‌کنیم معماری ایرانی در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو گنجانده شود، در آخرین ایستگاه مترو که افتتاح کردیم کاملا معماری ایرانی مشهود و بسیار چشم نواز است.
عضو شورای شهر تهران گفت: برخی از معاونان و مسئولان شهرداری پاسخگوی سوالات اعضای شورای شهر نیستند و شهردار تهران مدیر بی عرضه را باید تغییر دهد.
عضو شورای شهر تهران گفت: هنوز درباره جایگاه سازمان و اینکه زیر نظر کدام یک از مقام‌ها اداره خواهد شد صحبتی نشده و درباره این موضوع باید در صحن شورای شهر تصمیم گیری شود.
شاخص کل بورس سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۲۶۱۹ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۵ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.
میرسلیم از وارد کردن اتوبوس دست دوم به کشور توسط شهرداری تهران انتقاد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ