فناوری فضایی حوزه گسترده ای است که برخی کاربردهای آن در زندگی روزمره از دید مردم پنهان است این فناوری نه تنها در حوزه دفاعی بلکه در کشاورزی، هواشناسی، حفظ منابع آب و امنیت غذایی کاربرد دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنیاد ملی نخبگان برای حل مسائل و نیازهای صنعت با همکاری یک مجموعه حقوقی در حوزۀ توسعه فناوری­‌های فضایی از پذیرش پژوهشگر پسادکتری حمایت می­‌کند.
انستیتو فناوری دانمارک(DTI) از سوی آژانس فضایی اروپا(ESA) انتخاب شده تا یک پوست هوشمند برای بازوهای رباتیک در فضا بسازد.
محققان انستیتو فناوری کالیفرنیا با همکاری یک پژوهشگر ایرانی به عنوان بخشی از یک پروژه برق فضایی خورشیدی آزمایشی، برق خورشیدی را به طور بی سیم از فضا به زمین منتقل کردند.
مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با تشریح‌ موانع توسعه وسائل نقلیه برقی در کشور گفت: تا سال آتی بستر راه اندازی ایستگاه های شارژ فراهم می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که تجاری سازی و تبدیل شدن به صادر کننده خدمات فضایی می تواند رشد و پیشرفت در صنعت فضایی کشور را تسریع کند.
مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی از امکان ایجاد زیرساخت‌های ایستگاه شارژ خودروهای برقی توسط ۲۰ شرکت دانش بنیان خبر داد.
رئیس سازمان فضایی ایران در گفت‌وگو با شبکه المیادین با اشاره به ورود به مرحله‌ای جدید در حوزه فناوری فضایی، از آمادگی ایران برای کمک به کشورهای همسایه در این حوزه خبر داد.
مراسم بزرگداشت روز فناوری فضایی
پژوهشگران در یک مطالعه جدید، به دنبال علائم فناوری بیگانگان در لحظاتی هستند که سیارات فراخورشیدی از دید زمین مستقیماً از مقابل ستاره خود عبور می‌کنند. این لحظات می‌توانند فرصتی عالی برای یک دنیای بیگانه باشد تا سیگنالی را به ما زمینی‌ها در تلاش برای برقراری تماس ارسال کند.
محصول ترانسپوندر پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی و به سازمان فضایی تحویل داده شد.
مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودروئی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته گفت: خودروهای برقی تا پلاک گذاری یک سال فاصله دارند.
ناسا با یک شرکت تولیدکننده محصولات بهداشتی توافقنامه امضا کرده تا فناوری های برای بهداشت دهان، فردی و پوست فضانوردان بسازند و از ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان آزمایشگاه استفاده کنند.
مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت:خودروهای برقی در حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته می شود.
کارشناسان و پژوهشگران فضایی در ایران یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های فناوری فضایی کشور را چالش مدیریت می‌دانند. عدم کارایی برنامه‌ها و اقدامات مدیران فضایی در کشور، آسیب‌های فراوانی به ظرفیت‌های این حوزه وارد کرده است. برای مثال همین ازدست‌رفتن عضویت در شورای حکام آی‌تی‌یو، درست شبیه ازدست‌دادن راهبردی‌ترین نقاط مداری ایران، ظرفیت‌های بی‌نظیری را از ایران گرفته است، اما مدیر سازمان فضایی ایران دم از کنسرسیوم بین‌المللی برای ایجاد منظومه‌های ماهواره‌ای می‌زند.
روسیه و چین هر دو در رقابتی هستند تا آمریکا را در قابلیت‌های جنگ فضایی پشت سر بگذارند. روس‌ها بر این باورند که حذف چیزی که "عصای زیر بغل" فناوری می‌دانند می‌تواند نیرو‌های آمریکایی را از نظر روانی فلج کند و "زنجیره کشتار" را مختل کند. استراتژیست‌های چینی این فناوری‌های مخرب را "گرز قاتل" می‌نامند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران برای ارائه تصاویر با رزولوشن بالای ماهواره خیام به ذی‌نفعان اعلام آمادگی کرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران برای ارائه تصاویر با رزولوشن بالای ماهواره خیام به ذی‌نفعان اعلام آمادگی کرد.
یک فعال در عرصه فناوری فضایی به ضرورت ارتقا جایگاه سازمان فضایی زیر نظر رئیس جمهور تاکید کرد و گفت: این موضوع یک ضرورت ملی و مطالبه عمومی است.
طبق گزارش جدید چین تا ۲۰۳۲ میلادی در حوزه فضایی از آمریکا جلو می زند و قدرت برتر جهان می شود. این درحالی است که سرعت به کارگیری فناوری های نوین فضایی در چین ۵ تا ۶ بار سریع تر از آمریکا است.
طبق گزارش جدید چین تا ۲۰۳۲ میلادی در حوزه فضایی از آمریکا جلو می زند و قدرت برتر جهان می شود. این درحالی است که سرعت به کارگیری فناوری های نوین فضایی در چین ۵ تا ۶ بار سریع تر از آمریکا است.
نقش هوافضا در ارتقای اقتدار و امنیت ملی و پیشرانی علم و فناوری در دیگر زمینه ها بر کسی پوشیده نیست، در این میان جمهوری اسلامی ایران در رتبه اول منطقه خاورمیانه در تولید علم هوافضا قرار دارد.
رئیس‌ هوشمندسازی حمل و نقل ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: اقداماتی برای حضور شرکتهای حوزه حمل و نقل در مناقصات شرکت کنترل ترافیک را فراهم اوردیم.
ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از دور و متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. تمامی فرامین مربوط به کنترل و بهره برداری از این ماهواره از روز اول و بلافاصله پس از پرتاب توسط کارشناسان ایرانی مستقر در پایگاه‌های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاک جمهوری اسلام ایران انجام و صادر خواهد شد.
دانشگاه نبراسکا واقع در لینکلن و شرکت فناوری پزشکی Virtual به تازگی یک ربات جراحی برای ارسال به ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی کرده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ