رئیس جریان صدر عراق از دادگاه عالی و رئیس این دادگاه خواست تا برای تصحیح راه، پارلمان را منحل کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جریان صدر عراق در توئیتی نسبت به صدور مجوز مجدد هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن پرچم عراق در سوئد واکنش نشان داد.
مقتدی صدر خطاب به نخست‌زیر سوئد تاکید کرد: اگر بگویی شما یک کشور مسیحی یا ملحد هستید و قرآن را نمی‌خواهید، به جای سوزاندن قرآن از پخش آن جلوگیری کنید، بهتر است چراکه تفاوت بسیار زیادی بین این دو مساله (سوزاندن و جلوگیری از پخش) وجود دارد. اگر کشور‌های مسلمان تورات یا انجیل را با پوشش دولتی بسوزانند چه می‌شود؟ پاسخ شما این خواهد بود: "این اقدام به معنای بستن دهان‌ها است و آزادی و قانون اساسی را نقض می‌کند!
"مقتدی صدر" روحانی شیعه عراقی نماز جمعه را برگزار کرد. او پس از ماه‌ها سکوت به سیاست عراق بازگشته است. گفته می‌شود صدر در تلاش است تا از نفوذ سیاسی خود محافظت کند و از گسترش چارچوب هماهنگی جلوگیری نماید.
رهبر جریان صدر عراق در سخنانی نسبت به میزبانی قطر به عنوان یک کشور عربی از جام جهانی ۲۰۲۲ واکنش نشان داد و این اتفاق را "بزرگ‌ترین پیروزی" در برابر غرب توصیف کرد.
مقتدی صدر نوشت: اولین ثمره جام جهانی فوتبال در اولین نسخه عربی آن؛ از سرگیری روابط قطر و عربستان بود و امید است که جامی برای وحدت صف عربی و اسلامی و گسترش و توسعه صلح به ویژه در یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشور‌های عربی باشد.
دفتر صدر در نجف از همه طرفداران وی خواست به شایعات درخصوص فراخوان های تجمع که در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده است، توجه نکنند.
رهبر جریان صدر گفت برای همه به واسطه نخستین درگیری جدی در جنگ اوکراین و روسیه مشخص شد که غربی ها سست تر از لانه عنکبوت هستند.
رهبر جریان صدر عراق گفت: ما با گفتگویی که علنی و در راستای کنار نهادن تمام شرکت کنندگان قدیمی در روند سیاسی و انتخاباتی و محاکمه مفسدان تحت نظر دستگاه قضایی پاکدست باشد موافق هستیم.
«مصطفی الکاظمی» با اشاره به اینکه همه طرف های سیاسی در عراق متوجه اشتباهات خود شده اند، گفت: خروج «مقتدی صدر» و جریان وابسته به او از پارلمان یکی از این اشتباهات بود.
روز گذشته ده‌ها نفر همزمان با برگزاری اولین جلسه پارلمان لبنان پس از مدت‌ها، تجمع و تظاهرات کردند و قصد داشتند با ورود به منطقه سبز بغداد، ضمن اشغال دوباره پارلمان، مانع برگزاری جلسه پارلمان شوند.
در وضعیت کنونی اصرار چارچوب هماهنگی شیعیان بر برگزاری نشست جدید پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید و برنامه‌ریزی برای تشکیل کابینه تحت ریاست محمد شیاع السودانی، می‌تواند به عاملی برای لبریز شدن مجدد کاسه صبر مقتدی تبدیل شود. حتی این امر می‌تواند در نهایت بازگشت او به قدرتمندترین تاکتیک‌اش که همان صف‌کشی (اعتراضات) خیابانی است را در پی داشته باشد
«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر موافقت کرده است با هیأت سه‌جانبه تشکیل شده از سوی گروه‌های سیاسی عراق شامل «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کند.
صالح محمد العراقی، از نزدیکان مقتدی صدر به نقل از وی در توییتی اعلام کرد: بازگشت فراکسیون صدر به پارلمان کاملا ممنوع است. ما با هرگونه دولت توافق کاملا مخالفیم چراکه بر سهمیه بندی سیاسی در توزیع قدرت و منابع متکی است. ما از هم پیمانان سنی و کرد و شخصیت‌های مستقل نیز می‌خواهیم از پارلمان کناره گیری کنند. با کناره گیری آن‌ها پارلمان مشروعیت خود را از دست می‌دهد و منحل می‌شود.
ویدئویی از درگیری‌ها در منطقه سبز بغداد بین افراد مسلح وابسته به جریان صدر و نیرو‌های امنیتی منتشر شده به نحوی که افراد مسلح با انواع سلاح‌های سبک و سنگین ازجمله آر پی جی به مقابله با نیرو‌های امنیتی پرداخته اند. این در حالی است که ساعاتی پیش مقتدی صدر طی سخنانی خواستار عقب‌نشینی طرفدارانش از منطقه سبز بغداد شد و تصریح کرد: در عرض یک ساعت طرفداران صدر باید از اطراف منطقه سبز و پارلمان عقب نشینی کنند و گرنه من از آنها تبری می‌جوییم. او گفت که من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجعیت دینی است.
رئیس فراکسیون جریان صدر در پارلمان عراق از اعتصاب غذای مقتدی صدر رهبر این جریان تا زمان توقف خشونت ها و بکارگیری سلاح در این کشور خبر داد.
رئیس فراکسیون مستعفی جریان صدر در پارلمان عراق از اعتصاب غذای رهبر جریان تا پایان خشونت های اخیر این کشور خبر می دهد.
هزاران نفر از هواداران مقتدی صدر رئیس جریان صدر در منطقه سبز بغداد نماز جمعه برگزار کردند. حدود یک ماه است که حامیان صدر در داخل و اطراف ساختمان پارلمان عراق تحصن کرده و خواستار انحلال آن هستند. جنبش صدر خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است.
یک پیرزن ۷۳ ساله عراقی در تحصن طرفداران مقتدی صدر رهبر جنبش صدر عراق مقابل پارلمان این کشور به شیوه‌ای متفاوت به خدمات رسانی به معترضان پرداخته است. او با شستن لباس‌های تظاهرکنندگان، به صورت رایگان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چارچوب هماهنگی شیعی عراق سوم مرداد ماه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن محمد شیاع السودانی با اجماع اعضای این چارچوب به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی شد و جریان صدر به آن اعتراض کرد؛ اعتراضی که منجر به ورود هواداران صدر به منطقه سبز بغداد و پارلمان این کشور و سپس تحصن در داخل ساختمان و محوطه پارلمان شد.
پیروان «مقتدی صدر» روحانی شیعه برای محاصره پارلمان چادرهای‌شان را برپا کرده و هر گونه پیشرفت در جهت تشکیل دولت جدید را فلج ساخته اند.
شورای عالی قضایی عراق با درخواست مقتدی صدر برای انحلال پارلمان این کشور مخالفت کرد.
رهبر جریان صدر از شورای عالی قضایی عراق خواست حداکثر تا اواخر هفته آینده، پارلمان را منحل کند.
تحصن هزاران نفر از حامیان مقتدا صدر، رهبر جنبش صدر که از چند روز پیش در پارلمان عراق آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. صالح محمد العراقی نزدیکترین شخص به مقتدا صدر در اطلاعیه‌ای از تحصن کنندگان در مجلس عراق خواسته ظرف ۷۲ ساعت آینده صحن مجلس را ترک و در مکانی دیگر خارج از مجلس به تحصن خود ادامه دهند. اگر چه در این اطلاعیه به مکان جدید تحصن اشاره‌ای نشده است، اما همچنان از طرفداران صدر خواسته شده است به تحصن خود پایان ندهند.
رهبر جریان صدر عراق دستور داد تا معترضان ساختمان پارلمان این کشور را حداکثر طی 72 ساعت آینده تخلیه کنند.
طرفدران جریان صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» از سوی چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق برای تصدی منصب نخست وزیری از روز گذشته وارد منطقه الخضرا و ساختمان پارلمان شده‌اند و از تحصن نامحدود در پارلمان خبر داده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ