رئیس جریان صدر عراق در توئیتی نسبت به صدور مجوز مجدد هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن پرچم عراق در سوئد واکنش نشان داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد: موضع دولت سوئد در مقابل فرد هتاک به قرآن مایه تعجب است. نهادهای بین‌المللی با این برداشت غلط از آزادی برخورد کنند.
در پیام مقتدی صدر آمده است: شما سوزاندن پرچم هم جنسگرایان را جرم می‌دانید پس چرا سوزاندن قرآن کریم را جرم نمی‌دانید درحالی که این جنایت اقدامی تحریک آمیز علیه تمام مسلمانان است.
مقتدی صدر خطاب به نخست‌زیر سوئد تاکید کرد: اگر بگویی شما یک کشور مسیحی یا ملحد هستید و قرآن را نمی‌خواهید، به جای سوزاندن قرآن از پخش آن جلوگیری کنید، بهتر است چراکه تفاوت بسیار زیادی بین این دو مساله (سوزاندن و جلوگیری از پخش) وجود دارد. اگر کشور‌های مسلمان تورات یا انجیل را با پوشش دولتی بسوزانند چه می‌شود؟ پاسخ شما این خواهد بود: "این اقدام به معنای بستن دهان‌ها است و آزادی و قانون اساسی را نقض می‌کند!
"مقتدی صدر" روحانی شیعه عراقی نماز جمعه را برگزار کرد. او پس از ماه‌ها سکوت به سیاست عراق بازگشته است. گفته می‌شود صدر در تلاش است تا از نفوذ سیاسی خود محافظت کند و از گسترش چارچوب هماهنگی جلوگیری نماید.
رهبر جریان صدر عراق در سخنانی نسبت به میزبانی قطر به عنوان یک کشور عربی از جام جهانی ۲۰۲۲ واکنش نشان داد و این اتفاق را "بزرگ‌ترین پیروزی" در برابر غرب توصیف کرد.
مقتدی صدر نوشت: اولین ثمره جام جهانی فوتبال در اولین نسخه عربی آن؛ از سرگیری روابط قطر و عربستان بود و امید است که جامی برای وحدت صف عربی و اسلامی و گسترش و توسعه صلح به ویژه در یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشور‌های عربی باشد.
دفتر صدر در نجف از همه طرفداران وی خواست به شایعات درخصوص فراخوان های تجمع که در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده است، توجه نکنند.
رهبر جریان صدر گفت برای همه به واسطه نخستین درگیری جدی در جنگ اوکراین و روسیه مشخص شد که غربی ها سست تر از لانه عنکبوت هستند.
رهبر جریان صدر عراق گفت: ما با گفتگویی که علنی و در راستای کنار نهادن تمام شرکت کنندگان قدیمی در روند سیاسی و انتخاباتی و محاکمه مفسدان تحت نظر دستگاه قضایی پاکدست باشد موافق هستیم.
برخی رسانه‌ها نامه‌ای جعلی منتسب به وزیر امور خارجه ایران را منتشر کرده بودند که طی آن درخواست شده بود تا اقامت رهبر جریان صدر و خانواده‌اش در ایران لغو شود.
در وضعیت کنونی اصرار چارچوب هماهنگی شیعیان بر برگزاری نشست جدید پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید و برنامه‌ریزی برای تشکیل کابینه تحت ریاست محمد شیاع السودانی، می‌تواند به عاملی برای لبریز شدن مجدد کاسه صبر مقتدی تبدیل شود. حتی این امر می‌تواند در نهایت بازگشت او به قدرتمندترین تاکتیک‌اش که همان صف‌کشی (اعتراضات) خیابانی است را در پی داشته باشد
وفا محمدکریم از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق از موافقت رهبر جریان صدر با دیدار با نمایندگان هیئت سه جانبه خبر داد و گفت: حزب دموکرات در روند تشکیل دولت جدید پیش شرط هایی تعیین کرده است.
«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر موافقت کرده است با هیأت سه‌جانبه تشکیل شده از سوی گروه‌های سیاسی عراق شامل «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کند.
صالح محمد العراقی، از نزدیکان مقتدی صدر به نقل از وی در توییتی اعلام کرد: بازگشت فراکسیون صدر به پارلمان کاملا ممنوع است. ما با هرگونه دولت توافق کاملا مخالفیم چراکه بر سهمیه بندی سیاسی در توزیع قدرت و منابع متکی است. ما از هم پیمانان سنی و کرد و شخصیت‌های مستقل نیز می‌خواهیم از پارلمان کناره گیری کنند. با کناره گیری آن‌ها پارلمان مشروعیت خود را از دست می‌دهد و منحل می‌شود.
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از دولت محلی استان کربلای معلی خواست تا مأموریت تأمین امنیت اربعین حسینی را به نیرو‌های امنیتی محدود کند و به حشد الشعبی و سرایا السلام (شاخه نظامی جریان صدر) اجازه ندهد امنیت این مراسم را تأمین کنند.
کارشناس خاورمیانه گفت: صدر به دلیل اینکه مقلد آیت‌الله حائری بوده و پدر و خاندانش بر مرجعیت آیت‌الله حائری تاکید می‌کردند، از توصیه‌های آیت‌الله حائری تاثیر گرفته و مجبور به کناره‌گیری از سیاست شد. اما عجیب نیست او مجددا با جایگاه، نقش و گفتمان جدیدی وارد سیاست شود.
رهبر جریان صدر ضمن طلب آمرزش از خدا برای کسانی که سلاح به دست گرفتند، از آنها خواست استغفار کنند و بار دیگر این عمل را تکرار نکنند.
رهبر جریان صدر با انتشار توئیتی در صفحه توئیتر خود، ضمن آرزوی صبر و شکیبایی برای خانواده‌های قربانیان و شفای عاجل برای افراد زخمی، از مسئولان رسمی خواست که حقوق آنان را بدون کم و کاست مطالبه کنند.
رهبر جریان صدر در نشست خبری به موضع گیری درباره تحولات عراق پرداخت.
صدر به دنبال تحمیل چیزی است که با اجماع نمی‌تواند به دست آورد. برای دو دهه، نخبگان سیاسی عراق صدر را تحت کنترل داشتند. با این وجود، در سراسر طیف سیاسی بغداد، امروز تنها اتفاق نظر این است که نظم شکل گرفته عراق در دوره پس از ۲۰۰۳ میلادی شکست خورده است. سیستم در حال فروپاشی است.
رئیس فراکسیون جریان صدر در پارلمان عراق از اعتصاب غذای مقتدی صدر رهبر این جریان تا زمان توقف خشونت ها و بکارگیری سلاح در این کشور خبر داد.
سید مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر عراق امروز (دوشنبه) پس از بیانیه مهم آیت‌الله سید کاظم حائری، اعلام کرد که هیچ زمانی ادعای رهبری و مرجعیت نداشته و برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند.
رهبر جریان صدر با ادعای اینکه گروه های سیاسی مناظره علنی را قبول نکرده اند، گفت که گفتگوی محرمانه ای وجود نخواهد داشت و همه باید منتظر اقدام بعدی باشند.
این اقدام با هدف القای دخالت جمهوری اسلامی ایران در روند سیاسی عراق و اتهام زنی به ایران در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان و شخصیت‌های عراقی از جمله سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون بار‌ها تاکید کرده‌اند که ایران مداخله‌ای در روند سیاسی عراق نکرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ