نماینده تربت جام در پاسخ به این سوال که در این اعتراضات آیا کسی دستگیر شد، اذعان کرد «یک تجمعی جلوی هلال احمر بوده است و مردم نسبت به نحوه توزیع چراغ‌ها اعتراض داشتند و آنجا اگر کسی هم دستگیر شده باشد قطعا با پادر میانی آزادش خواهیم کرد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهدی طارمی در یک پست اینستاگرامی خواستار آزادی زندانیان اعتراضات اخیر شد.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: اقدامات ایران در بازداشت‌های خودسرانه و غیرعادلانه، اعترافات اجباری و اعدام‌هایی که انگیزه سیاسی دارند، کاملا غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.
روژین یوسف‌زاده یکی از اولین بازداشتی‌های حوادث اخیر در ایران است. او در ۲۷ شهریور امسال و دو روز پس از مرگ مهسا امینی در خیابان ولیعصر و با در دست داشتن پلاکاردی به اسم مهسا امینی به همراه دوستانش بازداشت شده و هنوز در بازداشت به سر می‌برد
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ماجرای ویدیوی ۵۰ روز پیش بایدن درباره برجام / سخنان مقام سابق وزارت خارجه در دوره روحانی درباره روابط و رفتار‌های سیاسی چین با ایران / انتقاد تند نماینده نزدیک به جبهه پایداری از دیدار امیرعبداللهیان و بورل ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ماجرای ویدیوی ۵۰ روز قبل بایدن درباره برجام / صحبت‌های مقام سابق وزارت خارجه در دوره روحانی درباره روابط و رفتار‌های سیاسی چین با ایران / انتقاد تند نماینده نزدیک به جبهه پایداری از دیدار امیرعبداللهیان و بورل ... را می‌خوانید.
در خصوص پیگیری پرونده حسین محمدی (بازیگر) طی هفته گذشته دو جلسه کارشناسی در خانه سینما برگزار شد، جلسه اول با حضور وکیل انتخابی این بازیگر برگزار شد و وضعیت پرونده‌اش مورد بررسی قرار گرفت. مهمترین نکته وجود وکیل تسخیری و عدم رضایت قاضی پرونده به وکالت وکیل انتخابی بود و در مورد شرایط حصول به این مقصود بحث و تبادل صورت گرفت. / رسول صدرعاملی در پاسخ به این سوال که اخیرا ریاست سازمان سینمایی وضعیت بیکاری اهالی سینما را به اوضاع ناآرام اخیر مربوط دانسته، وضعیت سینما را چگونه می‌بیند؟ پاسخ داد: مشکل بیکاری اعضاء خانه سینما از سال قبل شروع شده و ربطی به ناآرامی های اخیر ندارد و توسط سینماگران در ابتدای امسال گوشزد شده بود. توقف تولید در ابتدای سال و سخت گیری در مجوزها باعث شد که سینماگران کار نکنند. مشکل کاهش تماشاگر از سال قبل آغاز شده است و شاید عوامل آن را باید در روش‌های مدیریت هم جستجو کرد.
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید کرد.
کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در ادامه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در تهران، از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید و با تمامی ۲۰ نفر بازداشتی زیر ۱۸ سال (عمدتاً ۱۷ و تا ۱۸ سال) استان تهران از نزدیک گفتگو کرد و در جریان وضعیت آنان قرار گرفت.
شاکیان پرونده ماهان صدرات، یکی از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر ایران که با اتهام محاربه، در خطر اعدام قرار دارد، اعلام رضایت کرده و همزمان ابراز امیدواری کردند که قوه قضائیه هم در حکم اعدام این جوان بازداشتی تجدیدنظر کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا وزارت ارشاد در جریان بازداشت‌های اخیر بازیگران بوده است، عنوان کرد: این پرونده‌ها روند خودش را طی کرده است، در مراجع قضایی جلو رفته است و جمع‌بندی این بوده پرونده خودش را داشته باشد.
اهواز - رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: بازپرس ویژه برای رسیدگی به پرونده تعیین شده و تاکنون ۶۱ نفر متهم شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تاکنون ۶۱ متهم شناسایی و دستگیر شدند که ۵۴ نفر آنان با قرار بازداشت موقت در بازداشت هستند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در اغتشاشات اخیر حدود ۷۰۰ نفر دستگیر شدند که با نگاهی که در قوه قضائیه وجو داشت ۴۰۰ نفر در همان روز اول آزاد شدند و این افراد در ادامه اغتشاشات هم حضور نداشتند.
زاهدان- با تحقق قول رئیس هیئت اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان، تعدادی از بازداشتی‌های حوادث اخیر این استان آزاد شدند.
ضرغامی ادامه داد: امروز دختران جوان و دانش آموز ما بدون روسری در خیابان راه می‌روند. چه شد؟ اتفاقی افتاد؟
معاون اول قوه قضاییه : کسانی که به صورت مسلح در ناآرامی‌های اخیر دستگیر شدند، جلسات محاکمه آن‌ها به صورت علنی منتشر و اطلاع رسانی می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به پرونده های اغتشاشات اخیر گفت: با همت همکاران کیفرخواست 95 نفر از متهمان اغتشاشات صادر شده است و مابقی هم در حال رسیدگی سریع و دقیق و اتمام تحقیقات مقدماتی و فراهم شدن شرایط صدور کیفرخواست هست.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به پرونده های اغتشاشات اخیر گفت: با همت همکاران کیفرخواست 95 نفر از متهمان اغتشاشات صادر شده است و مابقی هم در حال رسیدگی سریع و دقیق و اتمام تحقیقات مقدماتی و فراهم شدن شرایط صدور کیفرخواست هست.
علی مطهری نوشت: معلوم نیست کسانی که دست به این بازداشت‌ها می‌زنند از کجا دستور می‌گیرند و این تناقض چگونه قابل حل است. اگر فضا برای انتقاد باز بود و اعتراض به رسمیت شمرده می‌شد، اعتراضات اخیر این مقدار گسترده نبود.
دو بازداشتی و شایعه دو بازداشتی دیگر، تنها اتفاقاتی نیست که بازیکنان فوتبال را به دلیل اتفاقات اخیر برجسته کرده است. در استقلال همین روز‌ها یک اتفاق مهم رقم خورده و کمیته انضباطی این باشگاه عارف غلامی، مدافع فیکس و ملی‌پوشش را به دلیل حمایت از اعتراضات، از بازی‌کردن و حضور در تمرینات باشگاه محروم کرده است
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی کسانی را که احساساتی شدند، افراد دارای پیشینه قضایی، اعضای گروهک‌ها، وابستگان به خارج و افرادی را که بصورت مسلحانه وارد معرکه شدند از انواع بازداشتی‌های اتفاقات اخیر عنوان کرد و گفت: از نظر کمیسیون قضایی باید با هر کدام برخورد حقوقی خاصی شود.
اگر بخواهیم به صورت اجمالی بیان کنیم، اول اینکه شرکت در تجمعات حق قانونی هر شهروند ایرانی است و دوم اینکه انتصاب اتهام اجتماع و تبانی به افرادی که آمدند تا به یک مسئله اعتراض داشته باشند، کار درستی نیست.
براساس گزارشات به دست آمده از سوی یک دستگاه امنیتی، ۹۳ درصد حاضران در تجمعات اخیر در بازه سنی تا ۲۵ سال بودند که نشانگر به وجود آمدن نسل نو اغتشاشگران در کشور است.
رئیس سازمان زندان‌ها عصر امروز طی بازدید سرزده از زندان تهران بزرگ از محل اسکان بازداشتی‌های اعتراضات اخیر سرکشی کرد و از نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار گرفت و دستوراتی نیز صادر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ