رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری هجدهم مرداد به نام شهدای مدافع حرم در تقویم رسمی کشور، یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت و تصریح کرد: شهدای مدافع حرم، پاسداران حریم اسلام هستند که در مظلومیت، جانانه از ارزش‌ها دفاع کردند و به شهادت رسیدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست «بریکس پلاس» که سران ۷۰ کشور جهان به آن دعوت شده اند، با شماری از سران کشورهای حاضر نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.
رئیس جمهور به منظور شرکت در نشست سران «بریکس» که به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار می‌شود چهارشنبه عازم ژوهانسبورگ می‌شود.
رئیس جمهور به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور با حضور در منزل «اسدالله اسدی» با او دیدار کرد.
رئیس جمهور روز جمعه به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به کشور با حضور در منزل آقای «اسدالله اسدی» با این دیپلمات تازه آزاد شده از زندان‌های اروپا دیدار کرد.
رئیسی به اظهارات اخیر وزیر خارجه اسبق انگلیس مبنی بر اعتراف به دست داشتن کشورش در کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و با بیان اینکه چنین اظهاراتی پیام حمایت از اغتشاشات و اغتشاشگران است، خطاب به وزیر خارجه اسبق انگلیس و سایر دولتمردان این کشور، گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود شما هرگز جرأت چنین خیانتی نداشتید.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید از دو سرمایه معنوی و اجتماعی سپاه، پاسداری شود، گفت: شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان امروز سپاه را ملجا و پناه خود می‌داند.
رئیس جمهور با اشاره به ضرورت اقدام عملی و موثر دستگاه‌های مربوط برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، شورای‌عالی انرژی را مسئول اصلی در امر بهینه‌سازی دانست.
رئیس جمهور به مناسبت سومین قهرمانی متوالی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در جهان پیام تبریک صادر کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دستاورد‌های مرتبط با امنیت و منافع ملی را نباید به تحلیل‌های جناحی تقلیل داد، اظهار داشت: موضوع مهم درباره منابع آزاده شده، نحوه هزینه کرد آنهاست که دولت عطف به تاکید رهبر معظم انقلاب، تلاش خواهد کرد همه این منابع در راستای پشتیبانی از تولید هزینه شود.
رئیس جمهور در پیامی فرارسیدن سالگرد استقلال اندونزی را به رئیس جمهور و ملت این کشور تبریک گفت.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: لعنت و نفرین بر حامیان تروریست‌ها و کسانی که مسبب شهادت مدافعان امنیت کشورمان شدند.
معاون اول رئیس جمهور به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در پیامی، گفت: مدافعان مرزهای ایران اسلامی و حرم اهل بیت (ع) نشان دادند که هیچ قدرت مادی در دنیا توان مقابله با این فرهنگ را ندارد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر مزار سرباز گمنام در مسکو تاج گل گذاشت. این بخشی از جشن به مناسبت روز مدافعان میهن در روسیه است. در حالی که رهبر روسیه برای لحظاتی در مقابل تاج گل ایستاده بود، یک گروه موسیقی نظامی سرود ملی روسیه را نواخت.
حسینی همدانی گفت: مسوولی که در نظام اسلامی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد به درد این دولت نمی خورد و با تحریم کنندگان فرقی ندارد؛ غیرت دینی داشته باشید و از غیر خدا نترسید، مسوول ترسو به درد نظام اسلامی نمی خورد و جایی که باید اقدام کند، نیست و باید مثل رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم وسط میدان باشید و از ارزش های دینی و انقلابی و اسلامی دفاع کنید.
محمد مهاجری گفت: اینکه بگوییم معاندین کسانی هستند که دست به سلاح سرد یا گرم بردند یا قتل و غارتی انجام داده‌اند و بقیه فریب‌خورده بودند دردی را دوا نمی‌کند؛ بنابراین این حرف‌های دوپهلو که هدف خاصی ندارد، بیشتر برای راضی کردن بعضی از مدافعان و افرادی که در احزاب و گروه‌های تندرو حضور دارند، زده می‌شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور بر ضرورت برگشت به کار و استخدام بدون آزمون پرستاران، کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت که در ایام کرونا خدمت کردند، تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، از تشکیل پرونده قضائی برای حمله کنندگان به جمعی از مدافعان امنیت در مشهد خبر داد و گفت: هویت ضارب شهدای امنیت مشهد شناسایی شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در دیدار با خانواده آرمان علی وردی، شهید مدافع امنیت گفت: ملت ایران جانفشانی مدافعان امنیت را فراموش نخواهند کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با گرامیداشت فرارسیدن روز فرماندهی انتظامی کشور،نوشت: امنیت پایدار کشور مرهون جانفشانی‌های آحاد مدافعان امنیت و نظم جامعه در نهادهای امنیتی و انتظامی است.
جمعی از جانبازان و رزمندگان در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد قاطع با معاندین و هنجار شکنان و توهین‌کنندگان به ساحت مقدس شهدا و جانبازان انقلاب و مدافعین حرم شدند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امنیت امروز ایران مرهون رشادت امثال شهید همدانی است، گفت: هتاکی به مدافعان حرم برخلاف امنیت ملی و گناهی نابخشودنی است.
معاون اول رئیس جمهور با محکوم کردن تلاش‌های اخیر برای زیر سوال بردن جریان مقاومت و مدافعان حرم، گفت: آنچه قدرت جمهوری اسلامی ایران را از دیگران متمایز می کند، روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به توهین میرحسین موسوی به مدافعان حرم، گفت: امثال موسوی برخلاف ادعاهایی که دارند، هیچ تعلق خاطری به ایران ندارند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مراسم وداع با پیکر پاک شهدای تازه تفحص شده مدافعان حرم، روز پنج شنبه ساعت ۱۸ در میدان امام حسین (ع) شروع شده و تا زمان نماز مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ