وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مشترک خبری با وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ایران و ترکیه از قوی‌ترین دموکراسی در منطقه برخوردار هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر کشور، تقویت روابط ایران و ترکیه را به نفع جهان اسلام و منطقه برشمرد و گفت: این روابط، صلح و ثبات را در منطقه می‌گستراند و ارتباطات بیشتر مردم دو کشور را فراهم می‌سازد.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر امروز در گفتگوی تلفنی اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک را محکوم کردند.
وزیران امور خارجه ترکیه و ایران به صورت تلفنی در خصوص افزایش حملات به قرآن کریم در اروپا گفتگو کردند.
در بخشی از بیانیه ترکیه و عربستان آمده است که ریاض و آنکارا بر اهمیت پایبندی ایران به مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‏‏‌ای و همکاری شفاف با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید می‌کنند.
روسای جمهور ایران و ترکیه در تماسی تلفنی علاوه بر تبریک عید سعید قربان به یکدیگر، درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای نیز رایزنی کردند.
امیرعبداللهیان و همتای ترکیه‌ای او در تماس تلفنی بر همکاری میان دو کشور بر اساس اراده و خواست رؤسای جمهور دو کشور تاکید کردند.
بر اساس گفته آقای کنعانی که "مشارکت بالا نشانه پیروزی مردم‌سالاری در ترکیه است" چنانچه در جایی دیگر مشارکت به خاطر قلع‌و‌قمع کاندیداها یا احساس بی‌اثری مشارکت در انتخابات یا بی‌قدرتی منتخبان پایین آمده باشد، نشانه چیست؟
وزیر امور خارجه گفت: برگزاری گفتگوهای سیاسی برای حل و فصل اختلافات ترکیه و سوریه نتیجه روند آستانه و ابتکار ایران و سایر اعضای این توافقنامه است.
افزایش قیمت دلار موجب شده است تا بسیاری از شهروندانی که در سال‌های قبل به کشور‌هایی همچون امارات، ترکیه و ارمنستان سفر می‌کردند، امسال راهی مناطق توریستی و شمالی ایران شوند و حجم مسافران نوروزی در این مناطق نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.
خودنگاه با اشاره به شایعه وجود دشمنی علیه او در فدراسیون و رشته قوی‌ترین مردان، تاکید کرد: روزی خودم از فدراسیون استعفاء دادم و دشمنی یا جریانی مثل این‌ها وجود نداشت، زیرا من تنها به خدا تکیه می‌کنم و فقط خودش باید جایگاه آدم را مشخص کند. قوی‌ترین مردان مثل بچه من می‌ماند و خودم آن را بزرگ کردم. از سال ۷۷ تا سال ۹۷ برنامه‌های قوی‌ترین مردان را ساختم، درحالی که کار من ساخت و ساز ملک بود و باید همه چیز را در یک برهه زمانی برای این برنامه رها می‌کردم.
سفیر ایران در روسیه اعلام کرده است که ایران به زودی به مذاکرات سه جانبه سوریه، ترکیه و روسیه می‌پیوندد.
ارتش با هواپیماهای ۷۰۷ و سی‌۱۳۰ کمک‌های هلال احمر جمهوری اسلامی و مردم ایران را به دو کشور زلزله ترکیه و سوریه ارسال کرد.
ترکیه بامداد امروز (دوشنبه) بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر لرزید. این زلزله در سوریه، عراق، لبنان و حتی مصر احساس شده است و تاکنون در دو کشور سوریه و ترکیه صد‌ها کشته و هزاران مصدوم برجای گذاشته است. این زمین‌لرزه در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در مرز ترکیه و سوریه رخ داده و کانون آن استان "قهرمان‌مرعش" در ترکیه بوده است و شهر‌های عثمانیه، آدانا و دیاربکر بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند.
تیم ملی تکواندو در پایان رقابت های پرزیدنت کاپ ترکیه به ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز رسید و گروهی دیگر از تکواندوکاران ایران نیز در تورنمنت امارات صاحب ۱۳ مدال شدند.
امیرعبداللهیان گفت: روابط ایران و ترکیه در مسیر درست خود قرار دارد و امروز می‌توانیم از ترکیه به عنوان یکی از همسایگانی که بهترین مناسبات با ایران را دارند یاد کنیم.
وزیر امور خارجه گفت: روابط دو کشور در مسیر درست خود قرار دارد و ما امروز می‌توانیم از ترکیه به عنوان یکی از همسایگانی که بهترین مناسبات را با جمهوری اسلامی ایران دارد یاد کنیم.
تیم کشتی فرنگی ایران در مسابقات جام جهانی با ترکیه و قرقیزستان همگروه شد.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از برگزاری نشست با نمایندگانی از شرکت بوتاش ترکیه و توافق‌های تازه خبر داد.
انتقال ۱۲۸ میلیارد لیتر انواع فراورده‌های نفتی در سال گذشته،تکذیب توقیف شناور ایرانی در باکو ومبادله برق بین ایران و ترکیه از سر گرفته شد از مهمترین اخبار نفت و انرژی در هفته جاری بودند.
وزیر نیرو گفت: میریت مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید مورد تاکید وزارت نیرو است به همین دلیل دنبال استفاده از ابزار روزآمد و جدیدترین فناوری ها هستیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازار ۱.۷ میلیارد دلاری روسیه و اوکراین گفت: متأسفانه ترکیه صاحب این بازار شد و ما عقب ماندیم.
وزیر کشور در دیدار با مقام ارشد امنیتی ترکیه با تاکید بر تقویت روابط همه جانبه ایران و ترکیه گفت: مسائل دو کشور در چارچوب کارگروه مشترک دنبال می‌شود.
در این مدت بالغ بر ۲.۴ میلیارد دلار ایران به عراق کالا صادر کرده که بیان دیگر در هر ماه ۶۰۰ میلیون دلار صادرات انجام شده، در حالی که این رقم در سال گذشته ماهانه ۷۵۰ میلیون دلار بوده است، در این زمینه شاهد هستیم که ماهانه ۱۵۰ میلیون دلار از صادرات ایران به عراق کم شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار کودکان بیگناه فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ