معاون وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که پنتاگون از جنگ در اوکراین درس‌های ارزشمندی گرفته که در صورت رویارویی احتمالی با چین می‌تواند از آن استفاده کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام سابق پنتاگون هشدار داد که آمریکا و غرب فرصت پایان دادن به بحران اوکراین را با اقدامات خود از دست داده‌اند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همزمان با اعلام خبر بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، برای گسترش آموزش نظامی بلند مدت به نظامیان اوکراین برای نبرد با روسیه اعلام آمادگی کرد.
مشاور اسبق پنتاگون در اظهاراتی طعنه‌آمیز اذعان کرد که متحدان غربی اوکراین در برابر جنایات نظامیان کی‌یف در میدان جنگ سکوت کرده‌اند.
اسناد به تازگی فاش‌شده پنتاگون درباره جنگ یمن نشان می‌دهد که ریاض به شکل بی‌سابقه‌ای درصدد نجات خود از باتلاق جنگ یمن بوده، اما واشنگتن مخالف رویکرد ریاض و خواستار تداوم جنگ با صنعا است.
افسر پیشین پنتاگون می‌گوید که سامانه‌های پیشرفته جنگ الکترونیک ارتش روسیه می‌تواند ضدحملات برنامه‌ریزی‌شده اوکراین در بهار را شدیدا مختل کند.
افسر پیشین پنتاگون می‌گوید که سامانه‌های پیشرفته جنگ الکترونیک ارتش روسیه می‌تواند ضدحملات برنامه‌ریزی‌شده اوکراین در بهار را شدیدا مختل کند.
در بخشی از اسناد لو رفته از پنتاگون ادعا شده که رئیس جمهور روسیه در حال شیمی‌درمانی بوده و ژنرال‌های این کشور از این موضوع برای تغییر مسیر جنگ اوکراین سوءاستفاده می‌کنند.
به دنبال رسوایی افشای اسناد جنجالی محرمانه پنتاگون درباره اسرار جنگ اوکراین در فضای مجازی، رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری خواستار تشدید اقدامات تامینی در جلوگیری از افشای اسناد محرمانه شد.
یک نشریه آمریکایی به استناد اسناد لو رفته از پنتاگون، نوشت که آمریکا روی چهار «سناریو غیرمنتظره» که می‌تواند جنگ اوکراین را تحت‌الشعاع قرار دهد، تمرکز کرده است.
به‌دنبال فاش شدن اسناد محرمانه پنتاگون درباره جنگ اوکراین، فرماندهی نظامی این کشور برخی از برنامه‌های خود را تغییر داد.
انتشار دومین سری اسناد طبقه‌بندی‌شده آمریکا از جزئیات ارزیابی این کشور درباره مناطق ملتهب یا درگیر جنگ در جهان و همچنین برنامه هسته‌ای ایران، فضای مجازی را داغ کرد.
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) روز پنجشنبه با طرح ادعا حمله به استونی گفت: در صورت حمله یا تهاجم روسیه به استونی، آمریکا وارد جنگ خواهد شد.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی پنتاگون، وی ضمن متهم کردن ایران به ارسال غیرقانونی تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اظهار داشت: «ما درباره اینکه چگونه همکاری نظامی روزافزون بین ایران و روسیه می‌تواند عواقبی برای ثبات و امنیت در خاورمیانه داشته باشد، صحبت کردیم».
یک مقام ارشد اوکراینی گفت که نیرو‌های اوکراینی تقریباً هیچ وقت تسلیحات پیشرفته را بدون دریافت مختصات خاص ارائه شده توسط پرسنل نظامی ایالات متحده از پایگاهی در دیگر نقاط اروپا پرتاب نمی‌کنند. مقامات اوکراینی می‌گویند که این روند باید به واشنگتن در مورد ارائه تسلیحات دوربردتر به کی‌یف اطمینان دهد.
پاتریک رایدر، سرتیپ نیروی هوایی آمریکا گفت که ایالات متحده در حال جنگ با روسیه نیست و به دنبال درگیری با آن نیست، اما تا زمانی که (جنگ اوکراین) طول بکشد به این کشور تسلیحات خواهد داد.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین دائما از کار افتاده یا در جنگ آسیب می‌بینند و این موضوع به مشکلی بزرگ برای پنتاگون بدل شده است!
یک مقام ارشد پنتاگون ضمن تأکید بر ادامه حمایت آمریکا از کی یف مدعی شد که تعیین زمان مذاکره با روسیه به عهده خود اوکراینی ها است.
تخمین میلی از تلفات روسیه افزایش قابل توجهی نسبت به ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر تلفات پیش بینی شده توسط پنتاگون در ماه مرداد را نشان می‌دهد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره حضور پهپادی ایران در جنگ اوکراین، از اعلام آمادگی کشورش به منظور تضمین دستیابی کی یف به کمک های نظامی لازم برای دفاع از خود خبر داد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره حضور پهپادی ایران در جنگ اوکراین، از اعلام آمادگی کشورش به منظور تضمین دستیابی کی یف به کمک های نظامی لازم برای دفاع از خود خبر داد.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا بر خلاف ادعاهای مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور گفت واشنگتن نمی تواند تأیید کند که روسیه با استفاده از پهپادهای ایرانی به اوکراین حمله می کند.
روسیه و چین هر دو در رقابتی هستند تا آمریکا را در قابلیت‌های جنگ فضایی پشت سر بگذارند. روس‌ها بر این باورند که حذف چیزی که "عصای زیر بغل" فناوری می‌دانند می‌تواند نیرو‌های آمریکایی را از نظر روانی فلج کند و "زنجیره کشتار" را مختل کند. استراتژیست‌های چینی این فناوری‌های مخرب را "گرز قاتل" می‌نامند.
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابعی در پنتاگون اعلام کرد که آمریکا در نظر دارد یک مرکز فرماندهی عملیات نظامی جهت نظارت و مدیریت جنگ اوکراین در آلمان ایجاد نماید.
در بحبوحه نگرانی‌ها درباره استفاده پنتاگون از حساب‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی با هدف کنترل مخاطبان خارجی، ارتش آمریکا دستور بررسی کامل عملیات‌های محرمانه جنگ روانی این کشور را صادر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ