عبدی نوشت: چند روز پیش آقای رییس‌جمهور با قاطعیتی عجیب اعلام کردند که تورم حتما کاهشی خواهد شد. اینگونه وعده دادن غیر دقیق نیز ایراد اساسی دارد. کاهشی می‌شود یعنی چه؟ مگر تا حالا افزایشی بود؟ اگر بلی، چرا به آن اذعان نمی‌کردید؟ آیا همین رفتار کافی نیست که اعتماد از میان برود؟ به علاوه کاهشی می‌شود یعنی تا کجا و تا کی و از کی؟ مثلا اگر یک ماه کم شود وعده محقق شده است؟ این نوع کاهش‌های مقطعی در طول همه سال‌ها رخ داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسئله اصلی نه شائبه کار‌های تبلیغاتی، بلکه دور نگاه داشتن نمایندگان مجلس از اطلاعات و آمار‌هایی است که در جلسات عمرانی مطرح میشود. براین اساس می‌توان فهمید نگرانی‌ای که باعث صدور چنان بخشنامه‌ای شده، این است که مبادا نمایندگان با در دست داشتن اطلاعات کار‌های عمرانی بتوانند به‌راحتی به دولت انتقاد کنند.
سازمان صداوسیما با رایزنی در دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی، بدون حضور نمایندگان مجلس و دولت، و بدون توصیف و تشریح «صوت و تصویر فراگیر» و حتی بدون نام بردن از «ساترا» مسئولیت‌های جدیدی برای خود تدارک دیده تا در صورت تصویب در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی، بدون داشتن قانون مصوب، مسئولیت‌های «ساترا» را قانونی جلوه دهد!
سومین دور از مذاکرات میان دولت پاکستان و حزب «عمران خان» آغاز شده است.
اهواز- معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در دور دوم سفر استانی هیئت دولت به خوزستان در مجموع ۲۳۰ طرح و مصوبه با اعتبار حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
اهواز - سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیئت دولت به خوزستان، جزییات برنامه‌های سفر دو روزه رییس‌جمهور به استان را تشریح کرد
اهواز- استاندار خوزستان با اشاره به دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان در هفته آینده گفت: حرکت هیئت دولت از اندیمشک و دزفول آغاز می‌شود.
واکنش‌ها به تغییرات در دولت رئیسی متفاوت بود. برخی منتقدان معتقدند که تیم اصلی تصمیم گیر در دولت رئیسی همچنان دست نخورده است و تغییرات اصلی باید در آن حلقه صورت گیرد. برخی هم بر این اعتقادند که رئیسی برای پیشبرد امور چاره‌ای جز تغییر ندارد، اما مهم‌تر از تغییر آن است که افراد جایگزین شده کارآمدی و تخصص بیشتری نسبت به افراد برکنار شده داشته باشند.
رضایی با بیان اینکه چین در سیاست خارجی کشور ما، کشور مهمی است، افزود: سطح روابط اقتصادی دو کشور این مطلب را نشان می‌دهد؛ لذا این سفر در توسعه و ارتقای روابط نقش زیادی دارد. انتظار می‌رود در آینده شاهد ارتقای روابط با چین باشیم. ان‌شاءالله سطح صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی به چین نیز بیشتر شود.
اگر قرار باشد یکی از عبرت‌های روز‌های تلخ و پرالتهاب پاییز ۱۴۰۱ را برای سیاستگذاری‌های پیش رو مورد توجه قرار دهیم، مساله حفظ مرجعیت نهاد‌های سیاسی در چهارچوب جمهوری اسلامی می‌تواند از شاخص‌ترین آن‌ها باشد. نهاد‌هایی که درصورت القای پیام ناکارآمدی‌شان به جامعه، تکرار وقایع تلخ و آشوب‌های داخلی پاییز ۱۴۰۱ دور از انتظار نخواهد بود.
هاشمی معتقد است که دولت سیزدهم دچار فشار و بعضی سیاست‌ها و روش‌هایی با مصداق طول‌الامل شده که اگر خود را از این مسیر برای اداره کشور خارج نکند خدایی ناکرده با سرنوشت مورد انتظار طول الاملین همراه خواهد شد. سخنرانی رییس‌جمهور در دفاع از بودجه ۱۴۰۲ با قول‌های کوتاه‌مدت آن توسط صداوسیما و روزنامه‌های همراه تیتر امیدوارانه شد و مورد انتقاد منتقدان برای کاهشی شدن نرخ ارز و طلا و مسکن و خودرو قرار گرفت.
با توجه به شروع دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، هنوز روز شمار وعده های دور اول سفرهای دولت در هاله ای از ابهام وجود دارد و به نظر می رسد سرعت تغییرات برای ایجاد تحول در کشور کُند است.
با توجه به شروع دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، هنوز روز شمار وعده های دور اول سفرهای دولت در هاله ای از ابهام وجود دارد و به نظر می رسد سرعت تغییرات برای ایجاد تحول در کشور کُند است.
اگر در گذشته وزرای ارشاد یکی از میدان‌دار‌های عرصه عمومی و حتی هیات دولت بودند، الان اگر غایب هم باشند، کمبودشان توجهی را جلب نمی‌کند.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم اجرای مصوبات سفرهای استانی را مجدانه پیگیری می‌کند و در دور دوم سفرها، علاوه بر تکمیل طرح‌ها، برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی در دستورکار قرار می‌گیرد.
دولت هلند برای شرکت‌های این کشور بیش از ۹۰ معافیت تحریمی در راستای تجارت با روسیه صادر کرده است.
با اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه حقوق کارکنان دولت از مهر ماه افزایش می یابد اما این سوال مطرح است که آیا داشتن ثبات اقتصادی بهتر از افزایش حقوق نیست؟
با اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه حقوق کارکنان دولت از مهر ماه افزایش می یابد اما این سوال مطرح است که آیا داشتن ثبات اقتصادی بهتر از افزایش حقوق نیست؟
دولت هند به دلیل خطرات ایمنی احتمالی از شرکت آمازون خواسته فروش ابزارهای مخصوص غیرفعالسازی هشدار نبستن کمربند ایمنی خودرو را متوقف کند.
در جریان دور اول سفرهای استانی دولت «خبرگزاری مهر» در پرونده‌ای جامع پیگیر مطالبات مردمی و گنجاندن آن‌ها در فهرست مصوبات سفر بود و سپس ضمن رصد عملکرد دولتمردان، اجرای مصوبات را دنبال کرد.
ابوالفضل عمویی گفت: با میانجیگری دولت عراق، بین جمهوری اسلامی ایران و دولت عربستان سعودی ۵ دور مذاکره برگزار شد.
کرمان - استان کرمان آخرین مقصد دولت در دور نخست سفرهای استانی بود اما ارمغان این سفر برای مردم استان باز شدن گره های اقتصادی و تشکیل استانی جدید است.
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نرخ بهره در عمل ۲۰ درصد نیست، گفت: در حال حاضر نرخ بهره بین بانکی در ظاهر ۲۰ درصد بوده و در عمل میزان بالایی از آن در بانک‎ها وجود دارد.
کرمان – رئیس جمهور با اشاره به لزوم مقابله با فساد گفت: دولت با اجرای سیاست های اصلاح اقتصادی بسترهای فسادزا را از بین می‌برد.
در روز گذشته برای ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر سودسهام عدالت واریز شد. چه کسانی دو بار سود سهام عدالت گرفتند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ