واکنش‌ها به تغییرات در دولت رئیسی متفاوت بود. برخی منتقدان معتقدند که تیم اصلی تصمیم گیر در دولت رئیسی همچنان دست نخورده است و تغییرات اصلی باید در آن حلقه صورت گیرد. برخی هم بر این اعتقادند که رئیسی برای پیشبرد امور چاره‌ای جز تغییر ندارد، اما مهم‌تر از تغییر آن است که افراد جایگزین شده کارآمدی و تخصص بیشتری نسبت به افراد برکنار شده داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با مقایسه دولت سیزدهم با دولت‌های اول محمود احمدی نژاد و حسن روحانی می‌توان دریافت که فقط دولت رئیسی نبوده که بیشترین تغییرات را در تیم اقتصادی خود داشته است. دولت اول حسن روحانی به غیر از دو تغییر در ریاست سازمان بورس، تغییر دیگری در مدیریت اقتصادی خود نداشت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تغییرات مورد نظر مجلس باید در لایحه برنامه هفتم توسعه اعمال شود و در اسرع وقت این لایحه به مجلس ارسال شود.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان این‌که در این خصوص قوه قضائیه، لایحه‌ای را آماده کرد که به عنوان لایحه قضایی به دولت آمد و دولت هم سعی کرد از تغییرات بنیادین که شاکله لایحه قوه قضائیه را بر هم بزند، بپرهیزد، خاطرنشان کرد: طبیعتاً ممکن بود دولت درباره بخش‌هایی از لایحه، نظر دیگری داشته باشد، اما، چون لایحه قضایی بود، ما سعی کردیم که حداقلِ تغییرات را در آن ایجاد کنیم.
خبرگزاری ایرنا نوشت: صفحه اینستاگرامی علی کریمی با ۱۴.۸ میلیون دنبال‌کننده، هفتمین اکانت اینستاگرام فارسی از نظر تعداد مخاطب است با این وجود تغییرات گرایش سیاسی این صفحه به سمت سلطنت‌طلبان باعث کاهش توجه طرفداران وی که او را فردی مستقل و مردمی پنداشته بودند، شده است.
رئیس‌جمهوری در پاسخ به اظهارات دانش‌آموزی که تغییرات مدیریتی را باعث تزلزل و بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری و اقدامات دستگاه‌ها می‌دانست هم گفت: بنای دولت ثبات مدیریت است نه جابجایی، مگر در مواردی که جابجایی و تغییر دلایل کافی داشته باشد. دولت برنامه‌ای برای تغییر و جابجایی ندارد، ولی گاهی دلیل تغییر از دلیل ثبات محکم‌تر است و چاره‌ای نیست که برای تداوم و تسریع پیشرفت یک مجموعه مدیریت آن تغییر کند.
تیم اقتصادی دولت در سال جدید به ترمیم و بازسازی خود دست زد؛ از جمله یکی از کلیدی‌ترین چهره‌های سیاستگذار از دولت رئیسی کنار گذاشته شد. مسعود میرکاظمی به‌دلیل خط‌مشی متفاوت و تک‌روی در این زمینه سرانجام مجبور شد از پاستور خداحافظی کند. اما چه کسی پشت تغییرات اخیر و سیاستگذاری اقتصادی دولت قرار دارد؛ به نظر می‌رسد، محمد مخبر.
مهرعلیزاده به تغییرات در دولت رئیسی واکنش نشان داد.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: اولین تغییر در سازمان برنامه و بودجه میباشد، جناب آقای منظور به دلیل تخصص و سوابق مثبت عملکردی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه انتخاب شدند.
علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در برنامه تلویزیونی اسامی تغییرات در کابینه را اعلام خواهد کرد؛ این تغییرات احتمالا ۴ نفر خواهد بود.
سخنگوی دولت ضمن اعلام اسامی تغییرات در کابینه دولت سیزدهم این اقدام را در راستای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران عنوان کرد؛ بر این اساس میرکاظمی، ساداتی نژاد  از دولت جدا شدند.
سخنگوی دولت در خبر ساعت ۱۴ امروز تغییرات کابینه دولت را اعلام می‌کند.
سخنگوی دولت در خبر ساعت ۱۴ امروز تغییرات کابینه دولت را اعلام می‌کند.
سخنگوی دولت در خبر ساعت ۱۴ امروز تغییرات کابینه دولت را اعلام می‌کند.
استدلال نظریه‌پردازان دولت این است که گویا برخلاف همه یافته‌های علم اقتصاد و تجربه بشری، نرخ تورم تابعی از تغییرات نرخ برابری ارز است، نه برعکس. این کشفیات جدید که باید ملت رنج‌دیده ایران هزینه آن را بپردازد نه‌فقط محصول بی‌خبری و بی‌اعتنایی به اولیات علم اقتصاد بلکه به چالش کشیدن این واقعیت بدیهی است که حتی در یک اقتصاد کاملا بسته و منزوی از دیگر کشور‌ها که نرخ برابری ارز در آن اصلا مطرح نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در کوتاه‌ترین زمان وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند تا وزارت آموزش و پرورش از تغییرات متناوبی که تجربه کرده است، نجات یابد.
سخنگوی وزارت امورخارجه دولت طالبان در صفحه توییتر خود نوشت: فعالیت‌های سفارت افغانستان در تهران پس از اعزام کاردار و دیپلمات‌های جدید به آن سفارت با روحیه و تعهد قاطع در امر خدمت‌رسانی به اتباع شریف دو کشور ادامه خواهد یافت.
با توجه به شروع دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، هنوز روز شمار وعده های دور اول سفرهای دولت در هاله ای از ابهام وجود دارد و به نظر می رسد سرعت تغییرات برای ایجاد تحول در کشور کُند است.
با توجه به شروع دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، هنوز روز شمار وعده های دور اول سفرهای دولت در هاله ای از ابهام وجود دارد و به نظر می رسد سرعت تغییرات برای ایجاد تحول در کشور کُند است.
عضو کمیسون شورا‌های مجلس با بیان اینکه دولت با این لایحه به‌دنبال ایجاد یک رویه یکسان در تعطیلات است، ادامه داد: لذا دولت با این لایحه به‌دنبال این است که پنجشنبه‌ها را برای همه ایرانی‌ها در سراسر کشور تعطیل اعلام کند، این یک قدم رو به جلو برای ساماندهی تعطیلات است.
ولی اسماعیلی، نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است. البته این پیشنهاد دولت است و با وضعیت فعلی اقتصاد در کمیسیون تلفیق تغییراتی روی میزان افزایش حقوق کارکنان دولت صورت می‌گیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بحث استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مطرح و در مرحله جمع آوری امضا است، گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که قیمت ارز این گونه افزایش پیدا کند.
اولین تغییر در کابینه دولت سیزدهم رخ داده، اما به نظر می‌رسد این آخرین تغییر در کابینه سید ابراهیم رئیسی نباشد.
سمیه رفیعی به عنوان عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی محیط زیست انتخاب شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خزاعی را به ریاست سازمان سینمایی منصوب کرد تا خزاعی در جایگاه پانزدهمین مدیری که در تاریخ جمهوری اسلامی بر این کرسی حساس تکیه زده، مامور به تغییرات در ساختار سینمای ایران شود؛ ماموریتی که در حکم انتصاب خزاعی به آن اشاره شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ