رئیس مجلس گفت: بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک یک موتور سیکلت ۲۰ ساله باید اسقاط شود، اما امروز مردم توان اسقاط و قدرت خرید یک موتور سیکلت ۴۰ میلیون تومانی را ندارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه باید در مشکلاتی که مردم در اقصی نقاط کشور دارند، پناهگاه همه مردم باشد و مشکلات آن‌ها را مطالعه، مطالبه و پیگیری کند.
قالیباف گفت: اگر به صرفه‌جویی ۳.۵ میلیون بشکه در روز باور داریم، باید مردم در اولویت انتفاع حاصل از آن قرار داشته باشند و اول آن‌ها از این منابع بهره‌مند شوند و در مرحله بعدی درصدی از این منابع در اختیار دولت قرار بگیرد. باید شرایطی ایجاد شود که مردم به دنبال وسایل تکنولوژی و بهینه‌ای که وجود دارد بدوند و قدرت خرید آن‌ها را هم پیدا کنند؛ هر کار دیگری انجام دهیم، آب در هاون کوبیدن است. امروز نیازمند تصمیماتی شجاعانه، عقلانی و خردمندانه هستیم که سخت و در جا‌هایی تلخ هستند؛ ما باید مسئولیت آن‌ها را بپذیریم تا از فرصت با ریسک موجود استفاده کنیم.
قالیباف گفت: توطئه‌گران و دشمنان مردم ایران برای جدا کردن مردم از اهل بیت برنامه‌ریزی کرده بودند، اما باز هم شکست خوردند و بار دیگر به جهانیان ثابت شد که ما ملت امام حسین هستیم و شعله عشق دیرینه ایرانیان و اهل بیت هر روز برافروخته‌تر می‌شود.
با توجه به واکنش گسترده و عمدتاً منفی جامعه به اظهارات رئیس مجلس، خبرگزاری مجلس «خانه ملت» درباره عبارت «تصمیمات سخت» توضیحاتی ارائه کرد. در توضیحات این خبرگزاری آمده است: «در روز‌های اخیر یکی از جملات رئیس مجلس، در جمع اعضای نظام مهندسی، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها داشته و البته در این میان برخی یا به تصور اینکه تاکنون چنین تأکیداتی از سوی قالیباف انجام نشده یا به قصد تخریب، درباره آن دست به خیال‌نویسی زده‌اند.»
رئیس مجلس در جلسه‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت بازار مرغ گفت: قیمت مرغ به ۱۰۰ هزار تومان رسیده و مردم مرغ در بازار پیدا نمی‌کنند. این مسئله پیش از اینکه مشکل پول و نقدینگی باشد، دقیقاً مشکل مدیریتی و عدم تنظیم‌گری در زنجیره کار است که حداقل این موارد نباید تکرار شود.
قالیباف اظهار کرد: اکنون دارو در گمرک دپو شده و به دست مردم نمی‌رسد. باید در بحث مربوط به نرخ گمرک و سود بازرگانی هم دستگاه‌های مربوطه ابلاغیه‌ها را به گمرک انجام دهند که گمرک بتواند امور را پیگیری کند. وزارت بهداشت این موارد را دنبال کرده ما هم کمک می‌کنیم.
دقایقی پیش، گفتگوی تلویزیونی رئیس مجلس شورای اسلامی برای تشریح عملکرد مجلس در ۳ سال گذشته آغاز شد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه حکمرانی در داخل کشور، در منطقه و در عرصه بین الملل در یک پیچ تاریخی قرار داریم، تأکید کرد: امروز در حالی باید به حکمرانی نو توجه کنیم که هندسه نظم جهانی در حال تغییر است و ما نیز در کانون این تغییرات قرار داریم؛ لذا اگر برای قرار گرفتن در یک موقعیت درست در نظم جهانی تلاش نکنیم، هم فرصت بزرگی را از دست داده ایم و هم به سمت یک تهدید بزرگ پیش رفته ایم.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه ما امروز از مسیر مبتنی بر سنت‌های الهی و فرهنگ استقامت و حرکت مردمی فاصله گرفته‌ایم، در حالی‌که در دوران دفاع مقدس امکانات حداقلی داشتیم ولی خداباوری، عدالت و ایمان حاکم بود؛ امروز در صنعت و اقتصاد مشکل داریم چون از فرهنگ دوران دفاع مقدس دور شدیم و مسیر را درست نمی‌رویم.
رئیس مجلس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز ضعف ما در عرصه اقتصاد و معیشت مردم است و مهمترین مبارزه ما مسئولان مبارزه با گرانی است، خطاب به همه کشورهای اسلامی نیز گفت که بدانید قدرت جمهوری اسلامی ایران نه تنها تهدیدی برای کشورهای اسلامی نیست، بلکه ما به دنبال امنیت همه کشورهای جهان اسلام هستیم.
گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ابعاد لایحه بودجه ۱۴۰۲ آغاز شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در یک گفتگوی زنده تلویزیونی به مردم ایران گزارش می‌دهد.
رئیس قوه مقننه عنوان کرد: امروز بی شک ایران اسلامی با همه مشکلات و تحریم‌هایی که وجود دارد در حوزه مسائل موشکی و هوا فضا یکی از ۵ قدرت دنیا است و همه این ظرفیت‌ها و امکانات به دست همین مردم و جوانانی که به صورت قلبی به سنت‌های الهی اعتقاد داشته و تلاش صادقانه دارند، به دست آمده و این بازدارندگی را در مقابل دشمن ایجاد کرده که چنین امنیتی امروز برقرار شده است.
قالیباف گفت: اگر ما اهداف انقلاب را متوازن پیش نبریم و شکلی کاریکاتوری از آن بسازیم خواسته انقلاب و مسیر درست نیست. وقتی بر مردم تاکید داریم حسنش بر این است که اگر اشتباهی کردیم، مردم ناظرند، می‌بینند و به ما تذکر می‌دهند؛ مردم می‌بینند و از ما نقد و انتقاد و اگر لازم شد اعتراض می‌کنند.
قالیباف با اشاره به دنبال کردن موضوع شفافیت در مجلس، عنوان کرد: یکی از وظایف دیوان در این حوزه ارائه گزارش به مجلس و مردم است. نگاه مردمی سازی که در دیوان به عنوان مردم پایه بودن دنبال می شود به معنای نظارت مردم بر دستگاه های کشور است تا دخل و خرج را به صورت شفاف ببینند و بر آن نظارت کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی با مردم ایران گفت‌وگو خواهد کرد.
رئیس مجلس امشب با مردم به صورت زنده گفت‌و‌گو می‌کند.
رئیس مجلس گفت: نیازمندیم امر شفافیت که یک امر ملی است را یکپارچه و بدون تبعیض به‌صورت ممتد ادامه دهیم. ما در حوزه خصوصی و زندگی شخصی مردم حق ورود نداریم.
قالیباف گفت: مجلس یازدهم اولویت خود را در درجه اول به اقتصاد و در درجه دوم به مسائل زمین مانده در حوزه و اجتماع داده است.
محمدباقر قالیباف گفت: امیدوارم که ان شاءالله همه ما بتوانیم به سمت ایرانی قوی برای پیاده سازی همین رهنمود‌های حضرت آقا و ایستادن در مقابل دشمنانی که در مقابل انقلاب اسلامی و ایران عزیز ما سینه سپر کرده اند بایستیم و مانند گذشته نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم.
رئیس مجلس گفت: خیلی روشن عرض کنم که مساله اصلی مردم هنوز اقتصاد است و در این باره گله‌های برحقی وجود دارد که باید کوشش خود را چند صد باره کنیم.
قالیباف گفت: سایه امنیت در کشور در سایه مجاهدت و اقتدار نیرو‌های مسلح ما وجود دارد و با تلاش این نیرو‌ها امروز به نقطه اوج بازدارندگی رسیده‌ایم، نیرو‌های مسلح ما از کیان نظام و آرمان‌های انقلاب با تمام توان دفاع می‌کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید فرایندها در این بخش به نحوی اصلاح شود که تلاش ها و زحماتی که در شبکه بانکی کشور انجام می شود در شعب بانک توسط مردم احساس شده و رضایت مردم جلب شود.
نورآباد- محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای محروم «سرمرنگ» منطقه میربگ جنوبی شهرستان دلفان، در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ