رئیس جمهور سه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس حمایت خود از سلاح ورزی رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی را تکذیب و اعلام کرد: طبق قانون هیأت نظارت شامل سه وزیر، رییس سازمان استاندارد و رئیس اتاق و نیز هیأت رئیسه اتاق بازرگانی می‌توانند انتخابات را باطل اعلام کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به همین دلیل در نقشه راه مجلس یازدهم برای تحول در قوانین اقتصادی کشور این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار بوده است که با طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن، قوانین سه گانه مجلس برای مسکن نهایی شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم سه گام اساسی و مهم برای حل مشکل مسکن برداشت و با تصویب قانون ساماندهی اجاره مسکن صدای مستاجران شد.
نایب رئیس مجلس دهم در خصوص ماموریت جدید داده شده به محسن رضایی از سوی رئیس جمهور. برای تاسیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه گفت: این انتصاب مشکل قانونی دارد، به دلیل اینکه شورای عالی هماهنگی سران قوا یک امر موقت و اضطراری بوده و مقارن با تحریم‌های شدید آقای ترامپ به وجود آمد، برای اینکه بتوانند بهتر و سریع‌تر تحریم‌ها را دور بزنند.
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه در نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و تاکید کرد: مفاد قانون شفافیت قوای سه گانه از ماه آینده برای سایر قوا و دستگاه ها از جمله مجلس، هیات وزیران و قوه قضاییه اجرایی خواهد شد.
رئیس جمهور در نامه‌هایی جداگانه سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.
یکی از انتقادات نمایندگان به جلسات شورای هماهنگی سران قواست، نمایندگان گله‌مند هستند، چرا تصمیماتی که می‌گیریم و قانون می‌شود در جای دیگر نقض می‌شود. این هم تذکر داده شده که رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه باید دقت کنند که مصوبات مجلس را پیگیری کنند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از قطعیت بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه فردا یکشنبه مجلس خبر داد و گفت: براساس تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس جمهور دعوت شده است.
رئیس جمهور سابق ایران در دیدار نوروزی با مدیران ارشد دولت راه حل اصلی مشکلات با هدف تحول را اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (برگزاری همه‌پرسی و مراجعه به آرای عمومی) ذکر کرد و گفت: هر چند سؤالات مردم متعدد است، اما در این همه‌پرسی می‌توان سه پرسش اساسی در سه زمینۀ سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد را با مردم در میان نهاد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سه سال از عمر مجلس می‌گذرد و ما هنوز یک قانون درباره فضای مجازی نداریم که مطالبه رهبری است، جنگ ترکیبی اخیر و فیلترینگ هم نشان داد که فیلترینگ منتظر قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی نمی‌ماند این عیب بزرگ مجلس است که قانون‌گذاری را رها کرده و تصمیم‌گیری درباره فضای مجازی ندارد؛ لذا هیات رئیسه باید این موضوع را در دستور کار مجلس قرار دهد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۸ دقیقه با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۸ دقیقه با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند
رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: تا دیروز سران سه قوه بود، اما به یک‌باره شعبه‌ای به نام هیئت هفت نفره از آن تولید می‌شود؛ این دیگر از سران قوا فراتر رفته است. مصونیت نظارتی و قضایی داشتن اختیار بسیار بالایی است که حتی در قانون اساسی این اختیار را برای رهبری نگذاشته اند، اما برای هیئت هفت نفره این اختیارا را می‌گذاریم.
رئیس جمهور سه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.
با نزدیک شدن به سال جدید میلادی و در حالی که سه ماه به نوروز مانده، با وجود تمدید مهلت‌های قانونی، دولت سیزدهم برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه را به مجلس تحویل نداده و حالا مشخص شده قالیباف به جای رئیسی، برنامه هفتم توسعه را می‌نویسد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد که برای بررسی لایحه قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در ۱۸ نشست فوق العاده و در سه شیفت با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت ۵۸ ساعت کار کارشناسی صورت گرفت.
نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: پزشکی قانونی هنوز نظر رسمی و نهایی خود را در رابطه با اینکه مهسا امینی بر اثر ضرب و شتم فوت کرده یا بر اثر استرس این اتفاق برایش رخ داده است را به مجلس ارائه نکرده است.
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری سه نفر در رابطه با وقوع این قتل گفت: دو نفر از عاملان این جنایت در شهر‌های تهران و ملارد دستگیر شدند. فرد دیگری که ضارب بود نیز به یکی استان‌های غربی کشور متواری و مخفی شده بود که او نیز با تحقیقات پلیس شناسایی و دستگیر شد. این افراد علت و انگیزه خود را اختلافات مالی با مقتول عنوان کردند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه قانون پیش‌بینی کرده که سه درصد آزمون‌های استخدامی که هر سال برگزار می‌شود، برای جذب افراد دارای معلولیت باشد گفت: این قانون در سازمان بهزیستی اجرا می‌شود، اما در یکسری از کد رشته‌هایی که متناسب با جذبی (استخدام نیرو) در استان‌ها یا شهرستان‌ها است، بعضا ممکن است اتفاق نیفتد. آماری که داریم این است که از ۳ درصد حدود ۱.۲ درصد جذب اتفاق افتاده است. ۱۴ دستگاه داریم که باید در این حوزه عملکرد داشته باشند. چند روز گذشته نیز با سازمان اداری استخدامی جلسه‌ای داشتیم و این شورا مصوب کرد که حد نصاب را به ۸۰ درصد برساند.
امیدواریم تاج قانون شکنی گذشته در مورد تداوم غیرقانونی سرپرستی را تکرار نکند و تا سه ماه مهلت پیش رو، دبیرکل قطعی را بعداز تایید هیات رئیسه معرفی کند.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سود سهام عدالت امسال نسبت به ۱۳۹۹، دو برابر شده است، اعلام کرد: قانون می‌گوید که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید سهام عدالت داشته باشند، اما حدود سه و نیم میلیون نفر از آن‌ها سهام عدالت ندارند.
او در این مصاحبه با داود جنبش، در حالی که پرچم سه رنگ دولت پیشین افغانستان در پشت سرش قرار دارد، تاکید می‌کند هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان اقتدار ملا عمر، رهبر پیشین طالبان را «ندارد».
فردا پنجمین عرضه اولیه سال جاری انجام خواهد شد و در آن سیمان آبیک با نماد سابیک سهام خود را برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه خواهد کرد. این عرضه اولیه چقدر نقدینگی می خواهد؟
اینکه می‌گویم خستگی از تنم در آمد این بود که با ابقای سه تن از اعضای هیئت رئیسه روند قانونی هیئت رئیسه پیش می‌رود و از این پس می‌توانیم کارهای خودمان را انجام دهیم

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ