یک فعال اصلاح‌طلب گفت: اپوزیسیون خشونت‌ناپرهیز فاقد سرمایه اخلاقی است، برای آن‌ها تمامیت ارضی ارزش نیست. آن‌ها فکر می‌کنند حکومت کفش است که راحت می‌توان آن را عوض کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بدون تردید فشار بر رسانه‌ها باعث ایجاد شکافی میان حکومت و مردم شده که خروج از آن به این آسانی‌ها نیست. مشکل در جایی برجسته است که مدیریت کلان کشور باید مرجعیت رسانه‌ها را قبول کند، اما حکومت اساسا یک چنین نگاهی به جامعه رسانه‌ای کشور ندارد. سیستم رسانه‌ها را در شکل مزاحم می‌بیند که باید راهی برای دفع مزاحمت‌های آنان پیدا کند! چطور می‌توان توقع داشت، مرجعی که حذف شده یا تلاش می‌شود که بی‌صدا شود، مطالبات جامعه را از حکومت طلب کرده و مطالبات حاکمیت را به جامعه منتقل کند؟
کارشناس مسائل سیاسی گفت: بحرین برای ما یک بخش عادی نبود یک منطقه فوق حساس از نظر راهبردی بود که اگر از خاک ما جدا نمی‌شد ایران تبدیل یک به ابر قدرت از نظر راهبردی می‌شد.
اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستریونایتد، بار دیگر به بازیکنانش نشان داد که مربی سخت‌گیری است و به هیچ عنوان زیر بار بی‌انضباطی در تیمش نخواهد رفت.
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: ادبیات دین، اصلش باید بحث آزادی باشد؛ آزادی فردی و آزادی اجتماعی، یعنی آزادی یک فرد و آزادی یک ملت. آزادی یک ملت لازمه‌اش چیست؟ لازمه‌اش مدیریت ولایی است، چون فقط مدیریت ولایی است که می‌تواند کاری کند که خوب‌های یک ملت بجوشند و بالا بیایند.
علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: غدیر برای ما مشخص کرد مدیریت جریان وحی در جامعه زیستی، اجتماعی و سیاسی برعهده چه کسی است که به‌جز امام معصوم اگر باشد، تجاوز به حق عزیزان پیامبر (ص) است. بر همین اساس، اینکه قرار باشد در جامعه ما غیر، ولی فقیه حکومت کند و غیر منصوبِ امام معصوم زمامدار امور جامعه باشد، مصداق غصب حق ولایت اهل بیت (ع) خواهد بود.
مشاور رئیس جمهور گفت: تنها مسیر حکمرانی همین است که شرایط را برای حضور مردم و انجام کارهای خیرخواهانه فراهم کند.
یکی از مقام‌های ارشد طالبان که در نشستی با حضور اعضای کابینه و شماری از چهره‌های فرهنگی حامی طالبان در کابل صحبت می‌کرد، گفت: در طالبان مساله پشتون، تاجیک، ازبک، ترکمن، پشه‌ای و ... اصلاً مطرح نیست.
میرزاآقاسی که در صحنه حکومت ایران یکه‌تازی می‌کرد در قیاس با هم‌عصران خود به قدری کم‌هوش بود، که شرح کار‌های ساده‌لوحانه‌اش گاه شگفت‌آور و باور ناکردنی می‌نماید. یکی از ده‌ها کار احمقانه صدراعظم ایران، ساختن کفش آهنی برای شتران بود که در تاریخ ایران و شاید جهان بی‌نظیر باشد.
بنا به اعلام یک نماینده پارلمان اوکراین، این کشور بار دیگر شرایط حکومت نظامی را تمدید کرد.
هنگامی که آمدند، پیش خود گفته‌اند که به کارگران و کشاورزان اجحاف شده و «ما می‌توانیم» این اجحاف را از میان برداریم، پس چرا فوری دستمزد‌ها و قیمت گندم را افزایش ندهیم؟ آن‌هم افزایشی که منجر به محبوبیت ما شود. ولی متوجه نبودند که این افزایش‌ها بی‌هزینه نیست. هنگامی که تورم ۵۰ درصدی کمر جامعه را خُرد کرد، متوجه می‌شوند که راه را اشتباه آمده‌اند و می‌خواهند همان راه را برگردند، در حالی که این برگشت دنده‌عقب است و مشکلات فراوان‌تری ایجاد می‌کند. امیدواریم قدری فکر شود. ضرر ندارد.
هنگامی که آمدند، پیش خود گفته‌اند که به کارگران و کشاورزان اجحاف شده و «ما می‌توانیم» این اجحاف را از میان برداریم، پس چرا فوری دستمزد‌ها و قیمت گندم را افزایش ندهیم؟ آن‌هم افزایشی که منجر به محبوبیت ما شود. ولی متوجه نبودند که این افزایش‌ها بی‌هزینه نیست. هنگامی که تورم ۵۰ درصدی کمر جامعه را خُرد کرد، متوجه می‌شوند که راه را اشتباه آمده‌اند و می‌خواهند همان راه را برگردند، در حالی که این برگشت دنده‌عقب است و مشکلات فراوان‌تری ایجاد می‌کند. امیدواریم قدری فکر شود. ضرر ندارد.
ما می‌توانیم مومنین را به چند دسته تقسیم کنیم؛ یک دسته آن‌هایی که معتقدند ما حق نداریم معترض زنان و دختران بی‌حجاب شویم و یک دسته آن‌هایی که می‌گویند ما باید برخورد بکنیم. این وسط آن بخش از حکومت که تندور‌ها هستند، دارند تمام اقشار و لایه‌های مختلف جامعه را در برابر همدیکر قرار می‌دهند. کم نیستند بانوان محجبه و مردان مومن و متدین که به‌هیج وجه اعتقاد ندارند باید با خانم‌هایی که بی‌حجاب هستند، برخورد فیزیکی شود. فقط این‌وسط تندرو‌ها هستند.
سیاست در عصر دیجیتال با سرعت فوق‌العاده‌ای حرکت می‌کند. ممکن است یک هفته، مدت‌زمان طولانی در سیاست باشد، اما روایت‌ها می‌توانند یک‌شبه تغییر کنند؛ برای بهتر یا بدتر شدن. حمزه یوسف به اندازه کافی عمر خود را در سیاست گذرانده است که بهتر از سایرین بداند. زمانی که او رهبر حزب ملی شد احساس می‌کرد «خوش‌شانس‌ترین مرد جهان است» و هنوز احساس می‌کند که شانس کافی برای پیشبرد اهدافش را دارد. اما او هیچ توهمی ندارد که ممکن است «روز‌های سخت» بیشتری در پیش داشته باشد.
کیهان نوشت: اکثر فقهای طراز اول شیعه از جمله محقق حلی، علامه حلی، فاضل هندی و شیخ طوسی برای هر فعل حرام یا ترک فعل واجب قائل به مجازات از سوی حاکم شرع هستند. حتی برای ترک نماز واجب که این امر در منابع فقهی به صراحت ذکر شده است.
مطهری گفت: حکومت فکر می‌کند فقط باید یک قشر خاص را داشته باشد. با همین اقلیت کاملا متدین می‌تواند نظام را حفظ کند. اشتباه می‌کند، باید همه مردم را داشته باشند.
علی ربیعی گفت: هیچ کشور تاریخی منافع خود را بر ایران ارجح نخواهد دانست و هیچ حکومت دست نشانده ای عامل سعادت و پیشرفت ایران نخواهد شد.
ریاض به دنبال تضعیف به اندازه کافی تهران برای گرفتن امتیازات ژئوپولیتیک کلیدی از آن کشور است. این موارد ممکن است مصالحه ایران در مورد برنامه هسته‌ای خود، عدم مداخله آن کشور در امور کشور‌های عربی و قطع حمایت ایران از متحدان منطقه‌اش مانند حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حماس در فلسطین را شامل شوند.
حمیدرضا جلایی‌پور گفت: حکومت با این سیاست‌های غلط انبوهی از جوانان عاصی، بی آینده، بیکار و خشمگین را تولید کرده است. شما چه انتظاری از جوان خشمگین و بی آینده دارید. متأسفانه در چنین فضایی فحش ابزار اعلام نارضایتی می‌شود و پدران و مادران هم می‌ایستند و گوش می‌کنند؛ لذا در این موضوع باید به علت توجه کرد نه معلول.
یک فعال اصلاح‌طلب گفت: اپوزیسیون خشونت‌ناپرهیز فاقد سرمایه اخلاقی است، برای آن‌ها تمامیت ارضی ارزش نیست. آن‌ها فکر می‌کنند حکومت کفش است که راحت می‌توان آن را عوض کرد.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حکومت اسلامی و همه ابعاد و ارکانش می‌خواهند مسیر را برای تعالی انسان که قرب به مقام لقاء الهی است هموار کنند.
یک مسئول سابق افغانستانی اعلام کرد: از نظر برخی از اعضای طالبان تقویت و حمایت از نظام طالبان ایجاد روابط محکم با گروه‌های قدرتمند در منطقه از جمله اسرائیل را می‌طلبد.
از آنجایی که جذابیت محبوبیت مائوئیسم هرگز از بین نرفت جای تعجب نیست که شی توانسته پا در کفش مائو بگذارد. در مورد مائو فارغ از آن که چه قضاوتی درباره‌اش داشته باشید واقعیت آن است که او توانست نزدیک سه دهه بر چین حکومت کند. این نوع سابقه بری افرادی مانند شی جذابیت زیادی دارد.
«از سال 2019، چین اصلی ترین رقیبِ ایالات متحده آمریکا در توسعه و گسترش طرح های فضایی با محوریت کُره ماه بوده است. در سال 2022، روند تقابل ها میان دو کشور به شدت اوج گرفته است. مساله ای که مخصوصا در بحبوحه جنگ اوکراین و تشدید تقابلات میان چین و روسیه با کشورهای غربی، شدید تر نیز شده است. در این رابطه شاهدیم که هم چین و هم آمریکا مواضع سخت و تهاجمی را علیه یکدیگر و نیاتشان در مورد فضا و در کنترل گرفتن کُره ماه مطرح می سازند. با این همه، اغلب کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که روند تقابل چین و آمریکا در این حوزه، به درگیری نظامی مستقیم ختم نخواهد شد».
دزدی نکنند. زنا نکنند. به هیچ مسلمانی دشنام ندهند. خون حرامی نریزند. آبروی کسی را که احترامش لازم است لگدمال نکنند. به خانه کسی حمله نکنند. کسی را به ناحق کتک نزنند. طلا و نقره و گندم و جو ذخیره نکنند. مال یتیم نخورند. به چیزی که نمی دانند، گواهی ندهند. مسجدی را ویران نکنند. مشروبات الکلی نخورند. جامه حریر و ابریشم نپوشند. کمربند زرّین نبندند. راهزنی نکنند. راهها را ناامن نکنند و...

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ