سازمان عفو بین الملل از جنگ های متوالی رژیم صهیونیستی علیه غزه و محاصره چندین ساله این باریکه به شدت انتقاد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رضا نصری، حقوقدان بین‌الملل به ادعای جدید اسرائیل واکنش نشان داد.
یکی از کشورهای منطقه ای که مصالحه ایران و مصر به نفع آن نیست اسرائیل است. پارسی می گوید بعید است اسرائیل عادی سازی با ایران را امری مثبت قلمداد کند زیرا این موضوع صرفا به تهران کمک خواهد کرد تا خود را از انزوای تحمیل شده توسط غرب و متحدان اش که توسط اسرائیل حمایت می شود خارج سازد.
ساخت موشک «فتاح» که نخستین موشک مافوق صوت داخلی محسوب می‌شود، در راستای توسعه برنامه موشکی کشور است و در راستای اهداف بازدارندگی دفاعی کشور محسوب می‌شود. با توجه به اینکه ایران چهارمین کشوری است که به این سطح از فناوری مدرن در زمینه موشکی دست پیدا کرده، دستاورد‌های آن می‌تواند هم در سطح منطقه‌ای و در سطح جهانی قابل دسترس باشد. تبیین و تحلیل مقامات بلندپایه نظامی کشور از این موشک که می‌تواند سیستم‌های دفاعی آمریکا و اسرائیل از جمله گنبد آهنین را دور بزند.
منابع عبری گزارش دادند که آمریکا با خریداری ۲۰ فروند جنگنده بالگرد از نوع آپاچی АН-۶۴А از رژیم صهیونیستی در صدد تحویل این بالگردها به ارتش اوکراین است.
گزارش‌های تأیید نشده رسانه‌های ایران از این حکایت دارد که احتمالاً اولین گروه از جنگنده‌های سوخو 35 (نوع E) طی هفته‌های آتی از طرف روسیه به ایران تحویل داده خواهد شد. اگر جنگنده‌های سوخو۳۵ به همراه سامانه هوایی پیشرفته‌ای مانند اس-400 به ایران تحویل داده شود می‌تواند کار را برای اسرائیل و آمریکا در حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران دشوار کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نظر شریف حضرت امام این نبود که افراد را به سادگی از کشتی انقلاب پیاده کنیم؛ ایشان دید جامع و کاملی داشتند که تا جایی که ممکن است افرادی که با گرایش‌های مختلف، در اصول و خطوط کلی انقلاب پای امام و انقلاب و آرمان‌های ملی و اسلامی ایستادند و به فکر استقلال، عظمت و توسعه و سربلندی کشور هستند و مقابل با آمریکا، اسرائیل و دشمنان اسلام و قرآن می‌باشند، حفظ شوند و نظر شریف‌شان این نبود که احیاناً برخی از افراد، فاصله بگیرند و مرزشان را از مرز ملت، انقلاب و رهبری و نظام جدا کنند.
رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که رایزنی‌های امنیتی برای تحویل پیکر خضر عدنان همچنان ادامه دارد.
میزبانی جام جهانی فوتبال جوانان درحالی از اندونزی به دلیل رویکرد ضدصهیونیستی گرفته شد که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نشان داد جهان اسلام پذیرای عادی‌سازی تحمیلی، تطهیر و مشروعیت‌بخشی به اسرائیل نیست.
«یکی از سناریو‌هایی که در روز‌های اخیر جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای مهم منطقه خاورمیانه، در امر تحلیل رویداد‌های جاری اراضی اشغالی به آن توجه ویژه‌ای نشان داده اند، شانس بالای وقوع یک ترور سیاسی پُر سر و صدا در اراضی اشغالی است. اتفاقی که همچون سال ۱۹۹۵ و ترور اسحاق رابین نخست وزیر سابق اسرائیل می‌تواند فصلی جدید را در چهارچوب مسائل کلان سیاسی و اجتماعی اراضی اشغالی آغاز کند».
وب‌سایت آمریکایی «اکسیوس» در گزارشی به نقل از سه مقام اسرائیلی نوشت که ایران فعلا از تحویل موشک‌های بالستیک خود به روسیه صرف‌نظر کرده، ولی مشخص نیست که آیا در آینده نیز از تحویل این موشک‌ها خودداری خواهد کرد یا خیر.
سرزمین های اشغالی وارد فرآیندی شده که به باور برخی تحلیل گران جنگ داخلی و گام برداشتن به سوی دیکتاتوری و نژادپرستی عیان‌تر و واضح‌تر از پیامدهای آن است.
تجزیه و تحلیل یک نئاندرتال در اسپانیا از نتیجه تحقیقات قبلی دانشمندان اسرائیلی در مورد چگونگی زنده ماندن آنان از این عادت سمی پشتیبانی می‌کند.
المانیتور به نقل از حییم کورین، اولین سفیر اسرائیل در سودان جنوبی گزارش داد: سودان قبلاً به توافقنامه ابراهیم ملحق شده است و آنچه اکنون اتفاق می‌افتد تلاش برای بازگرداندن شتاب به توافق، افزایش همکاری و تقویت تلاش‌ها برای رسیدن به عادی سازی واقعی است، چراکه میان امضای توافق و خود مکانیسم تفاوت وجود دارد.
بنیامین نتانیاهو در روز‌های نخست بازگشت به منصب نخست‌وزیری، در یک سخنرانی اولویت نخست دولتش در عرصه سیاست خارجی را مقابله با ایران عنوان کرد. آویو کوخاوی، رئیس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل نیز پیش از پایان دوران مسئولیتش عنوان کرده بود که ارتشی به جانشین خود تحویل می‌دهد که از توانایی و آمادگی لازم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران برخوردار است.
مشاور فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا با اسرائیل برنامه‌ریزی کردند ایران را در منطقه بی‌ثبات کنند.
«درست است که این اواخر نزدیکی آذربایجان با اسرائیل بیشتر شده، اما موضوع جدیدی نیست و حدود ۳۰ سال است که این دو رابطه‌شان را حفظ و گسترش داده‌اند. در خصوص حضور شناور‌ها هم درست است که برای نخستین بار رخ داده، اما این صرفا به معنی مانور سیاسی است. به طور کلی باید این اقدامات آمریکا و اسرائیل را در راستای طرح «صلح ابراهیم» تحلیل کنیم نه حمله نظامی به ایران.»
اید توجه داشت که رزمایش سه‌‌‌روزه سپاه در منطقه ارس و سفر سه‌‌‌روزه حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه به ارمنستان که با افتتاح کنسولگری در شهر قاپان همراه شد، نشان می‌دهد که راهبرد تهران برای عدم تغییر مرزهای شمال غربی بسیار جدی است و هرگونه تشدید بحران از سوی جمهوری آذربایجان در همراهی با دیگر بازیگران همچون ترکیه یا اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.
از دوازدهم اکتبر و در پی عملیات مقاومتی گروه عرین الاسود در شمال نابلس که به کشته شدن یک نظامی صهیونیست منجر شد، اسرائیل شهر نابلس را تحت محاصره قرار داده است. حازم قاسم، سخنگوی حماس گفته که ادامه محاصره و سیاست مجازات جمعی که اشغالگر برای هفتمین روز متوالی بر شهر نابلس تحمیل کرده تنها بیانگر ناتوانی و شکست سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت و انتفاضه ملت فلسطین در کرانه باختری است.
قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری سیستم محاسبات ابری Google Cloud Platform که توسط گوگل و آمازون ساخته شده به دولت اسرائیل و ارتش آن کشور کمک می‌کند تا به هوش مصنوعی پیشرفته و ابزارهای یادگیری ماشینی دست یابد. این ابر جدید به اسرائیل قابلیت‌هایی برای تشخیص چهره، ردیابی اشیا و حتی تجزیه و تحلیل احساسات را می‌بخشد.
اسرائیلی که تحمل ۳ روز نبرد محدود موشکی با جهاد اسلامی را ندارد چگونه می‌خواهد همزمان در چند جبهه نبرد با حزب الله، حماس، مقاومت سوریه و …مقابله کند؟
مک‌دونالد، رستوران‌های روسیه را به اپراتور محلی می‌فروشد.
ایران در سال گذشته بیش از ۲.۴ میلیارد و در یک ماهه اول امسال حدود ۳۰۶ میلیون دلار واردات گندم داشته اما در این لیست، هند که اخیرا اعلام کرده صادرات گندم خود به دنیا را محدود کرده است، دیده نمی شود.
کوروش احمدی، تحلیلگر سیاست خارجی در تحلیل خود از اظهارات، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران مبنی بر اینکه «ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم، اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم»، می‌گوید که شاید هدف نشان دادن واکنشی به تحریکات ناموجه آمریکا و برخی کشور‌های عربی و رژیم اسرائیل و قضیه ائتلاف "دفاع هوایی علیه ایران" و مانند آن باشد. اما مسئله این است که وقتی می‌گوییم "توانایی ساخت سلاح هسته‌ای را داریم"، معنا و مفهومش این است که یک کشور "در آستانه ساخت بمب" هستیم. یعنی برای کسب توانایی‌های لازم با هدف ساخت سلاح هسته‌ای اقدام کرده و اسباب آن را فراهم کرده‌ایم.
مهاجرانی نوشت: وقتی کشوری اعلام می‌کند که توانایی فنی و علمی تولید سلاح هسته‌ای را داراست؛ این موضع مهم‌ترین درس اخلاقی است که می‌توان به نخست‌وزیر اسراییل و بایدن داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ