ایران در سال گذشته بیش از ۲.۴ میلیارد و در یک ماهه اول امسال حدود ۳۰۶ میلیون دلار واردات گندم داشته اما در این لیست، هند که اخیرا اعلام کرده صادرات گندم خود به دنیا را محدود کرده است، دیده نمی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آیین‌نامه واردات خودروی جانبازان که به تصویب هیات وزیران رسید، ابلاغ شد.
واردات تمام خودروها در گام اول نیاز به مجوز ثبت سفارش وزارت صمت، اخذ گواهی از استاندارد و محیط زیست دارد همچنین باید منشاء ارز واردات خودرو به تایید بانک مرکزی برسد.
امروز مطالبی همچون چگونه از طریق بورس، خانه دار شویم؟، روند قیمت طلا خلاف نظر تحلیلگران، قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار ، جزئیات لایحه واردات خودروهای کارکرده، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس سودآور است، نظر بانک مرکزی درباره وضعیت بورس؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفت: هر شخص حقیقی می تواند وارد کننده خودرو باشد و سال تولید خودرو ها تا ۵ سال گذشته خواهد بود.
سخنگوی وزارت صمت گفت که در طرح پیشنهادی وزارت صمت برای واردات خودروهای کارکرده عمر خوروها باید در محدوده پنج سال باشد و استاندارد سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست را پاس کند.
سخنگوی وزارت صمت گفت: اشخاص حقیقی می‌توانند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند. همچنین عمر خودروهای کارکرده وارداتی در محدوده ۵ سال قرار دارد.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: پس از اتمام دوره ثبت نام واردات خودرو، با پالایش های انجام شده نهایتا بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی انجام شد.
جولایی گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب واردات گاز از ترکمنستان وجود دارد که در قالب سوآپ در حال انجام است و از این میزان ۷ میلیون تنها به آذربایجان تحویل داده می‌شود.
پیرو اعلام رییس کل بانک مرکزی؛ از تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار به منظور واردات کالاهای اساسی، دارو و اقلام بهداشتی و مواد اولیه کارخانجات در سامانه نیما عرضه شد.
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، مجموع درآمد حاصل از مالیات بر واردات برای دولت ۱۲۹ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۸۹ هزار میلیارد تومان آن حاصل دریافت حقوق ورودی است.
رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس ضمن تشریح شرایط و زمان عرضه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا عنوان کرد: قیمت پایه زمانی که عرضه خودروها توسط عرضه‌کننده اعلام شود، مشخص و منتشر خواهد شد. همچنان هر کد ملی قادر به درخواست سفارش یک خودرو است و محدودیت سابقه خرید از سال ۱۳۹۸ که توسط وزارت صمت اعلام شد نیز به قوت خود باقی است.
جدیدترین گزارش گمرک نشان می دهد تجارت خارجی کشور  از ابتدای امسال تا دهم ماه جاری به بیش از ۸۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
واردات لوازم خانگی فعلاً آزاد نمی‌شود، جزئیات قیمت خودروهای اقتصادی، واردات ۱۰۰ هزار خودرو تا پایان سال و ۶ توافق وزارت صمت و بورس کالا از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
بررسی آمارهای مربوط به تجارت خارجی تا مرداد ماه امسال نشان می دهد که در این مدت ۲۰.۹ میلیارد دلار صادرات و ۲۱.۶ میلیارد دلار واردات داشته ایم که بیانگر تراز تجاری منفی ۷۴۱ میلیون دلاری است.
با گذشت حدود چهار سال از ممنوعیت ورود خودرو به کشور، حالا رونمایی آیین‌نامه واردات خودرو، از چراغ سبز به ورود خودرو‌های خارجی در ماه‌های آینده به کشور خبر می‌دهد. این در حالی است که خبری از واردات خودرو‌های دست دوم نیست و در این آیین نامه، خودرو‌ها تحت چهارچوب معینی مجوز ورود خواهد داشت.
با گذشت حدود چهار سال از ممنوعیت ورود خودرو به کشور، حالا رونمایی آیین‌نامه واردات خودرو خبر چراغ سبز به ورود خودرو‌های خارجی در ماه‌های آینده به کشور می‌دهد. این در حالی است که خبری از واردات خودرو‌های دست دوم نیست و در این آیین نامه، خودرو‌ها تحت چهارچوب معینی مجوز ورود خواهد داشت.
سخنگوی وزارت صمت ضمن تشریح جزئیات واردات خودرو گفت: مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از اول مهرماه آغاز می‌شود.
ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت‌های ارزی در سال ۱۳۹۷ از سوی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مصوب شد و تمدید آن تا اردیبهشت امسال ادامه داشت. در نهایت با تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو، این ممنوعیت پایان یافت و حالا جزئیات آیین نامه واردات خودرو نیزدر دولت مصوب و ابلاغ شده است.
جزئیات واردات خودرو، میزان عرضه خودرو در بورس کالا، واردات خودرو در ازای صادرات فرش و جزئیات خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: «پروژه اتوبوس برقی پروژه متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته بوده و نخستین پروژه‌‎ای است که بخش خصوصی به‌صورت بلندمدت به آن ورود کرده و می‌خواهد ۵۰دستگاه اتوبوس برقی که گران‌ترین اتوبوس موجود در دنیا محسوب می‌شود را وارد شهر تهران کند.»
سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به اینکه احتمالا سومین دور ثبت نام و قرعه کشی خودرو در شهریور ماه انجام می شود، گفت: بر اساس آیین نامه واردات خودرو، سقف واردات خودرو ۲۰ هزار دلار خواهد بود.
معاون اجرایی رییس جمهور به پرسشی درباره علت اجرایی نشدن مصوبه واردات خودرو پاسخ داد و درخصوص آخرین وضعیت تفکیک وزارت صمت توضیحاتی ارائه کرد.
سرمایه‌گذاری خودروسازی سایپا در شرکت‌های دانش بنیان با هدف تکمیل زنجیره ارزش
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۹ میلیون و ۱۵۳ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۸۹۶ تن از ایشان وخیم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ