مفتی عراق تأکید کرد که جنایت فرودگاه بین المللی بغداد در محلی که از نظر بین المللی ممنوع تلقی می‌شود، انجام شده است و نقض حاکمیت عراق و قوانین جهانی محسوب می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست وزیر عراق امروز یکشنبه به منظور تعقیب و پیگرد همه عاملان جنایت ترور فرماندهان پیروزی مقاومت و همرزمانشان دستوری برای تشکیل کمیته‌ای با مشارکت ایران، عراق، سوریه و لبنان صادر کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که خبرنگار روسی با مهمات خوشه‌ای آمریکا در زاپروژیا کشته شد.
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به آخرین وضعیت پرونده شهید سلیمانی گفت: اقدام آمریکا در ترور شهدای پیروزی جنایت علیه بشریت است و عدالت در برخورد با عاملان ترور شهید سلیمانی اجرا می‌شود.
رژیم صهیونیستی برای انحراف افکار عمومی از جنایت های خود، یک روز از ترور شیرین ابوعاقله ابراز تاسف می‌کنند و روز دیگر از کاهش محاصره نوار غزه سخن می‌گوید.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به شهادت یکی از فرماندهان این جنبش تاکید کرد که مقاومت فلسطین پاسخ این جنایت را خواهد داد.
گردان های قدس اعلام کرد که به‌زودی به جنایت ترور شهید «علی حسن غالی» فرمانده یگان‌های موشکی این گردان‌ها پاسخ کوبنده خواهد داد.
رئیس جمهور گفت: اراده دولت ونظام قضائی عراق درپیگیری پرونده جنایت هولناک آمریکایی‌ها در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس و سپردن آمران، مباشران و عاملان این جنایت به دست عدالت برای ما روشن است.
معاون اول قوه قضائیه، با محکوم کردن ترور شهید سلیمانی گفت: عامل این جنایت صراحتاً اقرار کرده و لازم است کشورهایی که دغدغه اجرای عدالت دارند، در مورد مجازات عاملان این جنایت همکاری کنند.
معاون اول قوه قضاییه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی موثر ترین چهره مبارزه با تروریسم بود و تبیین و تحلیل ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب امری ضروری است
عضو ائتلاف فتح عراق تاکید کرد که همه شواهد نشان می دهد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشین این کشور در ترور فرماندهان پیروزی دست دارد.
شواری عالی قضایی عراق تاکید کرد که اقدامات قانونی برای محاکمه عاملان ترور فرماندهان پیروزی را اتخاذ خواهیم کرد.
یک جنبش عراقی اعلام کرد که اطلاعاتی دارد که نشان می دهد شرکت انگلیسی سیرکو در جنایت فرودگاه بغداد نقش داشته است.
«عبداللطیف رشید» در پیامی به مراسم رسمی بزرگداشت شهادت فرماندهان پیروزی در بغداد تأکید کرد که جنایت فرودگاه بغداد باید همواره محکوم شده و مورد نکوهش قرار بگیرد.
«عبداللطیف رشید» در پیامی به مراسم رسمی بزرگداشت شهادت فرماندهان پیروزی در بغداد تأکید کرد که جنایت فرودگاه بغداد باید همواره محکوم شده و مورد نکوهش قرار بگیرد.
رئیس شورای عالی قضایی عراق گفت که مسئولیت دستگاه قضایی عراق در مجازات عاملان جنایت ترور فرماندهان پیروزی چند برابر است و این دستگاه در اتخاذ اقدامات قانونی علیه هر کسی که ثابت شود در این جنایت دست داشته است تردید نخواهد کرد.
سفیر و نماینده دایم ایران در ژنو طی نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار پیگیری ترور سردار سلیمانی شد.
وزارت خارجه در بیانیه‌ای تاکید کرد: اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته توسط این کشور طراحی و عملیاتی شده است.
سفیر سابق ایران در عراق گفت: اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی یک جنایت بزرگ بود که در تاریخ ثبت شده است و این پرونده باید از ابعاد مختلف بررسی شود.
اخیرا محمد حسن جعفر (برادر شهید ابومهدی المهندس) و ۷۶ نفر دیگر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق و ضیاء الموسوی، سرپرست اطلاعات نظامی عراق و همچنین سفیر آمریکا در بغداد به خاطر جنایت ترور فرماندهان مقاومت (ابومهدی المهندس و سپهبد شهید سلیمانی) در فرودگاه بین المللی بغداد در دادگاه سوم الکرخ شکایت کردند.
رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق با بیان اینکه این فراکسیون در پی افشای حقایق پرونده جنایت ترور فرماندهان پیروزی است، تأکید کرد که سکوت در مقابل این جنایت جایز نیست.
رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق با بیان اینکه این فراکسیون در پی افشای حقایق پرونده جنایت ترور فرماندهان پیروزی است، تأکید کرد که سکوت در مقابل این جنایت جایز نیست.
ارتش رژیم اسرائیل بامداد یکشنبه تامر کیلانی یکی از فرماندهان گروه مقاومت عرین الاسود را در بخش قدیمی شهر نابلس ترور کرد. نظامیان اسرائیلی اقدام به بمب‌گذاری یک دستگاه موتورسیکلت کردند که این بمب هنگام عبور کیلانی از بخش قدیمی نابلس منفجر شد و او به شهادت رسید. گروه عرین الاسود وعده داده که ضربه سختی به اشغالگران اسرائیلی در پاسخ به این جنایت وارد کند.
در بخشی از بیانیه آمده است: جنایت جدید رژیم جعلی، نژادپرست و کودکش صهیونیستی به نوار غزه که از جمعه گذشته با حمله نظامی و ترور فرماندهان مقاومت اسلامی فلسطین در سایه حمایت آمریکا و دیگر دولت‌های ضدبشری آغاز شده است بار دیگر پرده از خوی جنایت گری و تجاوزگری صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن‌ها کنار زد.
یکی از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با عدم تایید ترور یکی دیگر از فرماندهان این جنبش، رژیم صهیونیستی را مسئول دور جدید درگیری ها در غزه برشمرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ