در بخش عمده تاریخ بشریت اگر می‌خواستید بدانید پشت چشمان هر فردی چه می‌گذرد باید بهترین حدس را می‌زدید. با این وجود، از دهه ۱۹۶۰ میلادی دانشمندان روشی را مطالعه می‌کنند که حرکات چشم ممکن است به رمزگشایی افکار افراد کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از راه‌های پرورش فعالانه شادی، تمرین مراقبه است. مدیتیشن به بسیاری از افراد کمک می‌کند که بخش‌هایی از زندگی خود را که شادی‌های کوچک و بزرگ به ارمغان می‌آورد بشناسند و از آن لذت ببرند.
بدون تردید فشار بر رسانه‌ها باعث ایجاد شکافی میان حکومت و مردم شده که خروج از آن به این آسانی‌ها نیست. مشکل در جایی برجسته است که مدیریت کلان کشور باید مرجعیت رسانه‌ها را قبول کند، اما حکومت اساسا یک چنین نگاهی به جامعه رسانه‌ای کشور ندارد. سیستم رسانه‌ها را در شکل مزاحم می‌بیند که باید راهی برای دفع مزاحمت‌های آنان پیدا کند! چطور می‌توان توقع داشت، مرجعی که حذف شده یا تلاش می‌شود که بی‌صدا شود، مطالبات جامعه را از حکومت طلب کرده و مطالبات حاکمیت را به جامعه منتقل کند؟
بدون تردید فشار بر رسانه‌ها باعث ایجاد شکافی میان حکومت و مردم شده که خروج از آن به این آسانی‌ها نیست. مشکل در جایی برجسته است که مدیریت کلان کشور باید مرجعیت رسانه‌ها را قبول کند، اما حکومت اساسا یک چنین نگاهی به جامعه رسانه‌ای کشور ندارد. سیستم رسانه‌ها را در شکل مزاحم می‌بیند که باید راهی برای دفع مزاحمت‌های آنان پیدا کند! چطور می‌توان توقع داشت، مرجعی که حذف شده یا تلاش می‌شود که بی‌صدا شود، مطالبات جامعه را از حکومت طلب کرده و مطالبات حاکمیت را به جامعه منتقل کند؟
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان با تلاش بی وقفه، جسد خانم ۷۵ ساله یزدی را بعد از هفت روز مفقودی در ارتفاعات آبشار یاسوج پیدا کردند.
دستگاه‌هایی که آب لیمو تهیه می‌کنند موجب له شدن هسته لیمو می‌شوند. اگر آب لیموی شما بسیار تلخ است برای رفع آن یک هویج متوسط را پوست گرفته و در داخل شیشه آب لیمو قرار دهید و بعد از یک شبانه روز آن را از شیشه خارج کنید. هویج تلخی آب لیمو را به خود جذب می‌کند.
یا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا عاشق بعضی‌ها هستید، اما نمی‌توانید دوست‌شان بدارید؟ چطور چنین چیزی ممکن است؟
تحریم‌های اتحادیه اروپا این بار یک ستاره ایرانی را هدف قرار داده است.
آیا شما هم در به خاطر سپردن نام‌ها مشکل دارید؟ در این مطلب ترفند‌های ساده‌ی به یادآوردن نام‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.
اساساً همان‌طور که زمین هر روز به دور خود می‌چرخد، جاذبه ماه آب‌هایی را که در نزدیک‌ترین فاصله قرار دارند، به سمت خود می‌کشد و جزرو مد ایجاد می‌کند. این جزر و مد‌ها در واقع یک «برآمدگی» بیضی شکل هستند که از یک طرف تحت تاثیر نیرو‌های گرانشی به سمت ماه کشیده می‌شوند و از سوی دیگر اینرسی می‌کوشد آن‌ها را سر جای خود نگه دارد.
خارج خانه هستید و موبایل‌تان پیام می‌دهد که داغ کرده است و کار نمی‌کند.
دکتر رز می‌گوید ابزار‌های الکترونیکی به‌طور معمول برای کار تا دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد (۹۵ درجه فارنهایت) طراحی شده‌اند.
جای تعجب ندارد که دست‌ها با توجه به کار‌هایی که انجام می‌دهند، سریعتر از بقیه بدن پیرتر شوند. اما شیوه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ظاهر دست‌هایتان را جوان نگه دارید.
اعتماد عمومی شهروندان و مردم به قربانگاهی می‌رود که در آن همه چیز برای منافع اقلیتی ذبح می‌شود. حالا شهروندانی اعتماد عمومی خود را از دست می‌دهند که برای خرید یک پراید ساده یا پول ندارند و یا ناچار هستند بار‌ها در قرعه کشی‌های تحقیر آمیز خودروسازان شرکت کنند و ناگاه می‌شنوند که چطور نمایندگان، مدیران، دولتمردان و روسا بدون هیچ ضابطه‌ای خودرو‌های شاسی بلند چند میلیاردی را تحویل می‌گیرند.
شمس آذر قزوین در مقابل خیبر کامبک زد و با ۵۵ امتیاز با اقتدار در صدر جدول لیگ آزادگان است.
از علائم منتظران و محبان امام این است که علاوه بر قلب پاک و عشق به امام زمان (عج) باید ظاهر آنان نیز آراسته به پوشش اسلامی باشد و چطور می‌شود که کسی پوشش اسلامی نداشته باشد و انتظار داشته باشد که امام به ایشان نگاه کند، حجاب یک الزام قانونی و مورد اتفاق آحاد جامعه است.
هیچگاه نوزاد را با شیشه شیر در بستر نگذارید یا شیشه پر از نوشیدنی‌های شیرین به او ندهد. پستانک کودک را در چیز شیرینی مانند شکر یا عسل فرو نبرید.
اگر دولت و وزرا و تصمیم‌سازان بتوانند تورم را روی ده درصد بیاورند و روی همین نرخ نگه دارند، افزایش حقوق را هم ده درصد بدهند؛ آن زمان هیچکس اعتراضی ندارد؛ اما، چون نمی‌توانند تورم را کنترل کنند، باید براساس تورم مزد را افزایش دهند. ما بازنشستگان حمایت قاطع خود را از نمایندگان کارگری شورایعالی کار که قرار است برای دستمزد چانه‌زنی کنند، اعلام می‌کنیم و همه‌جانبه پشت آن‌ها ایستاده‌ایم تا بتوانند در جایگاهی که دارند براساس قانون، نظریات خود را به کرسی بنشانند.
انزجار همه‌جا در کمین است. شاید صبح که به محل کارتان می‌روید لکۀ خون ناشی از یک تصادف در بزرگراه به چشمتان بخورد؛ در محل کار، به همکارتان که از دست‌شویی بیرون آمده، ولی دست‌های کثیفش را نشُسته نگاهی شکاکانه می‌اندازید؛ و در خانه، پوشک فرزندتان را عوض می‌کنید، گرفتگی دریچۀ چاه حمام را باز می‌کنید، یا جوشتان را می‌ترکانید. فقط نوزادان و آدم‌هایی که در کُما هستند می‌توانند روزی بدون انزجار را تجربه کنند. چرا انزجار این‌قدر قدرتمند است؟ و چطور به رفتار‌های ما شکل می‌دهد؟
اینکه چطور حالا در عرصه ورزش هم نام آسیه باکری به میان آمده و به صحبت‌های او ارجاع داده می‌شود، مربوط به اتفاقات اخیری است که رخ داده؛ یکی واکنشش به حرف‌های رائفی‌پور و کامنت علی کریمی برای او و دیگری داستان مسابقه الناز رکابی در فینال رقابت‌های سنگ‌نوردی آسیا.
نگاه از بالا به پایین بعضی وقت‌ها، خود ما را در منگنه قرار می‌دهد چنان که در یک مجلس وقتی یک جناب آقایی گفت بچه‌اند این کسانی که به خیابان آمده‌اند، دانش‌آموزند و چیزی نمی‌دانند، یک نفر پرسید شما ۱۳ آبان را در تقویم دیده اید؟ می‌دانید یکی از مناسبت‌های آن روز دانش‌آموز است؟
نگاه از بالا به پایین بعضی وقت‌ها، خود ما را در منگنه قرار می‌دهد چنان که در یک مجلس وقتی یک جناب آقایی گفت بچه‌اند این کسانی که به خیابان آمده‌اند، دانش‌آموزند و چیزی نمی‌دانند، یک نفر پرسید شما ۱۳ آبان را در تقویم دیده اید؟ می‌دانید یکی از مناسبت‌های آن روز دانش‌آموز است؟ می‌دانید فلسفه این نام‌گذاری را؟ چطور دانش‌آموزان سال ۵۷ می‌فهمیدند، اما سال ۱۴۰۱ نمی‌فهمند؟ یعنی نظام تربیتی شاه آدم فهمیده پرورش می‌داد و ما...؟
مردمی که ۳۱ تیر کشور را با طنین شعار‌های انقلابی خود تکان می‌دادند، در روز ۲۸ مرداد در خانه ماندند و از پشت پنجره خانه‌هایشان نگاه کردند که چطور آمریکایی‌ها و مزدورانشان، دلار‌های نفتی ما را می‌گیرند و به عده‌ای اراذل و اوباش پول می‌دهند تا در خیابان‌ها، آشوب به پا کنند. علت این انفعال هم بی‌اعتمادی مردم به جریانی بود که تا پیش از آن، روحانیت پیشاهنگ آن بود، اما در روز ۲۸ مرداد، به این خاطر که دیگر نشانه‌ای از روحانیت میان مردم نبود، مردم مطمئن شدند که قدرت‌مداران بدون روحانیون دوباره همان جنایتی را می‌کنند که تا پیش از آن به دست شاه و دربار انجام می‌شد.
حالا دیگر پرده‌ها برافتاده و واقعیت ماجرای سجاد غریبی مشخص شده است. اما بد نیست نگاهی کنیم به ماجرای این پدیده اینستاگرامی. سجاد غریبی چطور از هالک ایرانی به هالک فوتوشاپی تبدیل شد؟
شاخص کل بورس روز دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ در نهایت با کاهش ۲۱۸۰۵ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۷۰۷ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ