در روزهای اخیر با رونمایی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ نگرانی‌هایی در رابطه با اثر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از ۵هزار به ۷هزار تومان ایجاد شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بندرعباس - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان گفت: بیش از ۱۸۰ هزار تن روغن خام خوراکی در مخازن بندر شهید رجایی بندرعباس ذخیره سازی شده است.
تمرکز بر تغییر مسیر منابع و ترویج توسعه زنجیره‌های ارزش می‌تواند به ایران کمک کند تا پتانسیل اقتصادی خود را به حداکثر برساند و اتکا به یارانه‌های ارزان انرژی را در بلندمدت کاهش دهد.
بندرعباس - معاون امور بندری و اقتصادی بنادر هرمزگان از آغاز تخلیه بیش از ۴۱ هزار تُن روغن خوراکی در بندر شهید رجایی خبرداد.
پرواز قیمت مرغ در حالی است که هم برای نهاد‌های دامی و هم برای گوشت مرغ، ارز دولتی تخصیص و تامین می‌شود، اما آن گونه که پورابراهیمی گفته است: اگر حتی مرغ با قیمت آزاد هم به کشور وارد می‌شد حتی به نرخ ۹۰ یا ۱۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسید!
افزایش قیمت خوراک به ۷ هزار تومان به صورت محرمانه به شرکت‌های پتروشیمی ابلاغ شد؛ کارشناسان پتروشیمی می‌گویند با اجرای این مصوبه سهام شرکت‌ها ۱۰۰ میلیارد ریزش کرده و ۵۲ همت خسارت به صنایع وارد می‌شود.
افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها همواره چالش هایی را به دنبال داشته است، اما اکنون ماجرا کمی متفاوت شده زیرا کارشناسان امر می گویند نرخ ۷هزار تومانی خوراک ورشکستگی متانولی ها را به دنبال دارد.
دیروز خبرهایی مبتنی بر نرخ خوراک ۷ هزار تومانی متانول سازها و اوره سازها منتشر شد، این اخبار می‌تواند تأثیرگذار بوده و حاشیه سود این شرکت‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.
کیهان نوشت: با وجود ظرفیت ۱.۸ میلیون بشکه‌ای، «توان عملیاتی» پالایشگاه‌های خوراک نفت ایران با احتساب تعمیرات اساسی عددی کمتر از ۱.۷ و نزدیک به ۱.۶ میلیون بشکه در روز است.
رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان از حدود ۴ هزار تن فرآورده‌های خام دامی و خوراک آبزیان از استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان از حدود ۴ هزار تن فرآورده‌های خام دامی و خوراک آبزیان از استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
یک شرکت واردکننده خوراک دام علاوه بر تعلیق کارت بازرگانی به پرداخت ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار یورو محکوم شد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که این مجموعه با ارسال روزانه ۱۰ هزار تن محصول تولیدی اتان به پتروشیمی‌های مستقر در منطقه، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده خوارک صنایع پایین‌دستی کشور است.
طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها سالانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر در ایالات متحده بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند که علت اصلی مرگ و میر برای مردان و زنان است.
با تولید حدود ۹۰ هزار تن غذا در کارخانجات داخلی در زمینه نیاز به خوراک میگو در کشور به خودکفایی ۹۸ درصدی دست یافته ایم.
طبق بند الف تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها نرخ خوراک پتروشیمی ها به میزان ۷ هزار تومان برای هر متر مکعب است.
مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق سازمان حمایت گفت: در ۸ ماهه امسال بیش از ۴ هزار و ۱۴۴ پرونده قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال برای واحدهای اقتصادی تشکیل شد.
با در نظر گرفتن سقف ۵ هزار تومان برای خوراک و دو هزار تومان برای سوخت واحد‌های پتروشیمی، درآمد حاصل از فروش گاز به واحد‌های پتروشیمی در سال جاری به ۹۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این در حالی است که بدون در نظر گرفتن سقف ۵ هزار تومانی، منابع حاصل از فروش گاز به این مجتمع ها، می‌توانست به بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد تومان برسد.
با وجود عدم النفع حداقل ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای کشور در ازای اعمال سقف ۵ هزار تومانی نرخ خوراک پتروشیمی ها در یک سال گذشته، پتروشیمی ها به دنبال کاهش این سقف خوراک هستند.
اعمال سقف ۵ هزار تومانی برای نرخ خوراک و همچنین اعمال سقف ۲ هزار تومانی برای سوخت این واحد‌ها باعث عدم النفع بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومانی دولت در سال جاری و در نتیجه کسری بودجه و به تبع آن افزایش تورم شده است.
سردار قاسم رضایی گفت: حوادث اخیری که در کشور رخ داد به این دلیل بود که عده‌ای بدون بررسی و مطالعه بر روی موضوع اعتراضی خود به معاندین و منافقان خفته خوراک دادند. این افراد باید جواب ملت را بدهند، زیرا آن‌ها در هزینه‌هایی که برای نظام به وجود آوردند سهم دارند.
تالار حراج باز بورس کالای ایران امروز (چهارشنبه) میزبان عرضه ۳۰ هزار تن وکیوم باتوم بود.
در بازدید وزیر کشور از پایانه های مرزی ایران در مرزخسروی و طی درخواست از وزارت دفاع، تعداد ۲۰ هزار کارتن اقلام خوراکی با دستور وزیر دفاع تأمین و بین زائران توزیع شد.
۲۴ هزار مترمکعب نفت سفید ویژه خوراک صنایع برای نخستین‌بار در رینگ داخلی بورس انرژی ایران معامله شد.
اکثر حشرات و میکروب‌های یافت شده روی ماسک‌ها برای انسان خطرناک نبودند، اما چندین مورد پیدا شدند که می‌توانند آسیب جدی به همراه داشته باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ