یلدا ابتهاج فرزند هوشنگ ابتهاج با تایید خبر درگذشت امیر هوشنگ ابتهاج بامداد چهارشنبه در صفحه شخصی اینستاگرام خود اعلام کرد: «سایه ما با هفت هزار سالگان سر به سر شد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل باشگاه تراکتور به شکلی تلویحی جدایی مهدی کیانی را اعلام کرد.
داور بازنشسته فوتبال ایران در باشگاه تراکتور تبریز حکم اجرایی گرفت و به عنوان قائم مقام فعالیت خواهد کرد.
مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج، در مقابل تالار وحدت امروز جمعه، ۴ شهریور ماه با خواندن سرود «ایران سرای امید» و شعر ارغوان با حضور طرفداران این شاعر پیش از آغاز رسمی مراسم انجام شد.
پیکر مرحوم امیرهوشنگ ابتهاج شاعر و ادیب نامدار معاصر کشورمان چهارشنبه شب با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنگوی وزارت امور خارجه و اعضای خانواده وی وارد کشور شد.
در محافل رسانه‌ای و ادبی این‌طور مطرح شد که میان فرزندان هوشنگ ابتهاج برای انتقال پیکر او به ایران یا خاکسپاری‌اش در آلمان اختلاف پیش آمده و به همین دلیل انتقال پیکر این شاعر فقید به ایران با مانع روبه‌رو شده است. برخی هم در تحلیل این اتفاق معتقد بودند افراط‌هایی در رسمی کردن مراسم تشییع و تدفین او در ایران، این تلقی را در خانواده‌اش به وجود آورده که هویت این شاعر مصادره به مطلوب می‌شود، در نتیجه برخی از آن‌ها با انتقال پیکر پدرشان به ایران مخالف شده‌اند.
ماجرا از این قرار است که تصویری مبنی بر به حراج گذاشته شدن یک محصول آرایشی برای گرامی‌داشت «سایه» توسط یکی از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی منتشر شده و دست به دست می‌شود. این تبلیغ به مخاطبان می‌گوید که با کد تخفیف نام کوچک ابتهاج، هوشنگ (hooshang) می‌توانند تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنند!
طرفداران رضا پهلوی از اینکه یک شاعر بزرگ، از پهلوی‌ها بیزار بوده‌ است و با اشعارش همراه انقلاب شده و اکنون در جمهوری اسلامی مرگ او یک ضایعه فرهنگی شمرده شده‌است، ناراحتند. آن‌ها سایه را «خائن»، «فریب خورده» و «نوکر صفت» نامیده‌اند.
هوشنگ ابتهاج ملقب به سایه از شاعران برجسته ایران و غزل‌سرای بی‌همتای ادبیات معاصر ماست. به بهانه درگذشت این شاعر گران‌قدر با گلچینی از اشعار زیبا و عاشقانه ابتهاج همراه ما باشید.
روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم برای انتقال، تکریم و تدفین پیکر هوشنگ ابتهاج در کشور انجام شده است.
روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان در پی درگذشت استاد هوشنگ ابتهاج در کشور آلمان اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم جهت انتقال، تکریم و تدفین پیکر این شاعر بزرگ در کشورمان انجام شده است.
وزیر امور خارجه، با انتشار پیامی درگذشت شاعر نامدار کشورمان، امیر هوشنگ ابتهاج را تسلیت گفت.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان در پیامی درگذشت هوشنگ ابتهاج (ه. الف. سایه)، شاعر برجسته معاصر را تسلیت گفت.
سید حسن خمینی نوشت: زبان شعر هوشنگ ابتهاج سعدی گونه است و از پیچیدگی های سبک هندی فاصله دارد و کمتر رندی های حافظ را همراه دارد و اگرچه در چند غزل طنین ترقص مولانا را همراه شعر خود کرده اما باز هم استحکام اشعارش به سعدی می ماند. و همین هم طعم سخن او را دلنشین تر می سازد.
رئیس جمهور در پیامی درگذشت شاعر پرآوازه کشورمان، مرحوم امیر هوشنگ ابتهاج را به خانواده، جامعه فرهنگی و هنری و مردم ادب‌پرور ایران تسلیت گفت.
رئیس جمهور در پیامی درگذشت شاعر پرآوازه ایران مرحوم امیر هوشنگ ابتهاج را به خانواده، جامعه فرهنگی و هنری و مردم ادب‌پرور ایران تسلیت گفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت شاعر نام‌دار و شیرین‌سخن، «هوشنگ ابتهاج» را تسلیت گفت.
محمدرضا عارف در پیامی درگذشت هوشنگ ابتهاج را تسلیت گفت.
سیدمحمد خاتمی نوشت: استاد هوشنگ ابتهاج ایران را دوست می‌داشت؛ سخن‌سرای بلندآوازهٔ روزگار ما قدر کلمه را می‌دانست
عبدالله موحد دارنده ۶ مدال طلای جهان و المپیک و اسطوره کشتی ایران از دوستی با هوشنگ ابتهاج شاعر و نویسنده معروف گفت.
یلدا ابتهاج فرزند هوشنگ ابتهاج با تایید خبر درگذشت امیر هوشنگ ابتهاج بامداد چهارشنبه در صفحه شخصی اینستاگرام خود اعلام کرد: «سایه ما با هفت هزار سالگان سر به سر شد.»
هوشنگ ابتهاج متخلص به سایه شاعر و پژوهشگر نامدار ایران در سن ۹۴ سالگی درگذشت.
ممنوعیت‌های ترافیکی آخر هفته اعلام شد
بعد از جدایی «کریستین اریکسن» از تیم برنتفورد و پیوستن این بازیکن به منچستریونایتد، «توماس فرانک» سرمربی برنتفورد با دغدغه جدیدی مواجه شده است.
علی آل کثیر بعد از مذاکره با مدیران فجرسپاسی به این تیم پیوست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ