یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: روغن لیمو یکی‌از روغن‌های ضروری است که خواص و فواید درمانی فراوانی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درحالی‌که اظهارات مسئولان صنفی و تصمیمات دولت درخصوص قیمت روغن بر تثبیت قیمت این کالای اساسی تأکید دارد، رصد بازار و تغییرات قیمت محصولات موجود نشان می‌دهد قیمت همچنان رو به افزایش بوده و قیمت محصولات بعضی برندها ۲۰ تا ۳۵ درصد رشد داشته است.
محققان دریافتند که روغن نعناع فلفلی برای سلامت دستگاه گوارش نیز مفید است و می‌تواند علائم سندرم روده تحریک‌پذیر، از جمله نفخ، گاز و درد معده را کاهش دهد.
استفاده موضعی از روغن نارگیل علی‌رغم خواصی که دارد، برای همه مناسب نیست. این روغن برای برخی بافت‌های مو خیلی چرب است و اگر پوست سرتان چرب باشد، می‌تواند منافذ آن را مسدود کند.
سالاد سزار که ابتدا فقط با برگ‌های درشت کاهو، تخم مرغ، روغن زیتون و لیمو ترش‌های مخصوص مکزیکی تهیه می‌شد، بعد‌ها دستخوش تغییراتی شد. مثلا آمریکایی‌ها به آن ماهی کولی اضافه کردند و در برخی از رستوران‌ها به جای لیموترش از آب میوه‌های شیرین برای تهیه سس سالاد سزار استفاده می‌شد. در ایران هم به جرات می‌توان گفت سالاد سزار بعد از سالاد شیرازی یکی از محبوب‌ترین سالادهاست که مردم آن را در کافه‌ها و رستوران‌ها سفارش می‌دهند.
چه ناخن های شکننده داشته باشید، چه ناخن های برآمده یا ناخن های زرد، ویتامین E می تواند برای تمام این مشکلات مفید باشد. این روغن، دارای خواص مرطوب کنندگی است که ناخن ها را تغذیه و آبرسانی می کند. همچنین به ترمیم کوتیکول های آسیب دیده، تسکین التهاب و تقویت بستر ناخن کمک می کند.
ولی اکنون داریم به جایی می‌رسیم که احتمالاً به قطب طب سنتی تبدیل شویم و با حمایتی که ضمنی برخی از اصحاب سیاست از شبه‌علم و خرافات انجام می‌دهند، دیر یا زود باید به جای شیمی درمانی و جراحی قلب و... شاهد تجویز روغن بنفشه و فضولات حیوانی باشیم.
روغن‌های مفید برای قلب مانند روغن گیاهان و روغن سبوس برنج عالی هستند، زیرا می‌توانند دمای سرخ کردن تقریباً ۵۰۰ درجه فارنهایت را تحمل کنند. همچنین اگر در دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت سرخ می‌کنید، می‌توانید به روغن بادام‌زمینی و روغن آفتابگردان یا روغن کانولا و سبزیجات هم فکر کنید.
: روغن نارگیل دارای مواد مغذی مهمی مانند اسید‌های چرب، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به مو‌ها تغذیه و قدرت می‌بخشد. با استفاده منظم از روغن نارگیل، مو‌ها به طور عمیق‌تر تغذیه می‌شوند و از داخل تقویت می‌شوند.
گاهی اوقات شما تصمیم می‌گیرید برای صرفه‌جویی در مصرف روغن، از روغنی که قبلاً استفاده کرده‌اید مجدد استفاده کنید. این کار یکی از رایج‌ترین دلایل کف کردن روغن موقع سرخ کردن است و برای سلامت شما بسیار مضر است.
لیمو، پرتقال و گریپ فروت سرشار از ویتامین C هستند. این ویتامین به طور طبیعی موجب سفید شدن رنگدانه‌های پوست شده و به روشن‌تر و درخشان‌تر شدن آن کمک می‌کند.
وقوع خشکسالی در اسپانیا باعث شده تا قیمت روغن زیتون در بازار جهانی به بالاترین میزان در ۲۶ سال گذشته برسد.
روغن رزماری از نازک شدن مو به دلیل تغییرات هورمونی پیشگیری می‌کند. هم چنین می‌تواند پوست سر را تسکین و شوره سر را کاهش دهد
یکی از چالش‌برانگیزترین مباحث مواد غذایی موضوع روغن است و این پرسش برای همه مطرح است که کدام روغن برای مصرف بهتر است؟ البته این امر نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشور‌های پیشرفته نیز هنوز مورد بحث است.
همه ما چیز‌های مختلفی درباره مزیت‌های روغن نارگیل شنیده‌ایم، از پاکسازی تا آبرسانی به پوست. امروزه این ماده طبیعی در انبوهی از محصولات مراقبت از پوست یافت می‌شود، درحالی که بعضی افراد هم ترجیح می‌دهند که روغن نارگیل را مستقیما روی پوست استفاده کنند. محبوبیت روزافزون روغن نارگیل باعث شده است که این سوال مهم را مطرح کنیم که آیا روغن نارگیل واقعا برای پوست مفید است؟
رنگ روغن زیتون ربطی به کیفیت روغن این محصول ندارد و بسته به ارقام و زمان برداشت زیتون، رنگ روغن زیتون هم متفاوت است. اگرچه گفته می‌شود معمولا رنگ آن زرد مایل به سبز است.
روغن ماهی همراه با رژیم غذایی و ورزش برای کمک به کاهش سطح تری گلیسیرید در خون استفاده می‌شود. روغن ماهی همچنین ممکن است برای اهدافی که در این راهنمای دارویی ذکر نشده استفاده شود.
اسید اولئیک ماده اصلی تشکیل دهنده روغن زیتون است و در سلامت انسان نقش مهمی دارد. پزشکان می‌گویند در مغز بیماران مبتلا به اختلالات افسردگی شدید و آلزایمر سطح اسید اولئیک کاهش میابد.
لیمو ترش، یک روشن کننده طبیعی قدرتمند و حاوی اسید‌های آلفا هیدروکسی (AHA) است که به عنوان لایه بردار طبیعی عمل می‌کند. این روشن کننده طبیعی، لایه بالایی پوست را تمیز و لایه روشن زیر پوست را نمایان می‌کند.
تیمور محمدی گفت: معضل خشکسالی و کم آبی سبب شده تا کشت دانه های روغنی در کشور انجام نشود. همچنین بخشی از این چالش به دلیل مکانیزه نبودن بخش کشاورزی است.
یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: روغن لیمو یکی از روغن‌های ضروری است که خواص و فواید درمانی فراوانی دارد و به دلیل داشتن این خاصیت از ردِن لیمو به عنوان یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای درمان بوی دهان، سفید شدن دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها یاد می‌شود.
روغن کریل که از سخت پوستان شبه میگو که در اعماق اقیانوس منجمد جنوبی زندگی می‌کنند، بدست می‌آید دارای مقدار زیادی از اسید‌های چرب امگا ۳ با زنجیره بلند، آنتی اکسیدان‌ها و کولین است که یک ماده مغذی اساسی است که به رشد و عملکرد سالم مغز کمک می‌کند.
پزشکان همواره از مصرف چربی‌های حیوانی و اشباع، مانند کره و روغن حیوانی، حذر می‌دهند چراکه با سبک زندگی کم تحرک شهری تناسبی ندارد.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کارخانه تازه فعال شده روغن گیری زیتون بندر گز با همکاری شرکت‌های دانش بنیان توسعه می‌یابد تا در خارج از فصل برداشت محصول نیز فعالیت کند.
بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، از ۱۵ مهر ماه دستگاه‌های نظارتی، هرگونه روغن موتور بدون شناسه کالا موجود در واحدهای صنفی توزیعی را قاچاق تلقی کرده و طبق قانون با آن برخورد کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ